Jump to content

EU


AngryAxel
 Share

EU-poll  

65 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 65
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Röstade SAP, i dont care really.

Detta har inte så mkt med tråden att göra men, har några svenssons blivit tagna för nerladdning enda sen FRA-lagen inleddes? Känns som om PP är ett skämt, alla här vet ju att nerladdning är olagligt? Vill man ha hem något olagligt så tycker jag att man får acceptera risken att kanske bli tagen. Det handlar ju lite om hur smart tjuven(du) är,

springer man ni i en butik med ett svärd och försöker råna stället så är man mer eller mindre körd. Man kanske ska slå ut övervakningskamerorna, planera en flyktväg och sedan råna butiken? Synligt IP vs Dolt IP :unsure:

Någon som vill starta ett parti som tillåter ungdomar under 18 att få råna Systembolaget? :rolleyes:

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta har inte så mkt med tråden att göra men, har några svenssons blivit tagna för nerladdning enda sen FRA-lagen inleddes? Känns som om PP är ett skämt, alla här vet ju att nerladdning är olagligt? Vill man ha hem något olagligt så tycker jag att man får acceptera risken att kanske bli tagen. Det handlar ju lite om hur smart tjuven(du) är,

Nu är du allt bra på halmgubbar. Vad jag har hört från folk som röstade PP är det kanske inte själva olagligheten med hemladdning som är det viktiga utan snarare att skivbolagen inte ska få leka polis eller att staten ska inkränka på allas integritet för att hindra några stycken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med Umberto till fullo i allt han sagt i pirattråden eller vad det var. För mig är det sjukt hur ett enfrågeparti à la Piratpartiet kan lyckas få ett mandat i EU-parlamentet. Vi snackar trots allt om EU och Piratpartiet har i stort sett bara en fråga de kan driva med passion och själ. Det räcker inte i dagens samhälle och det är idiotiskt hur det svenska folket på mindre än ett år fått en uppfattning av att Piratpartiet är ett "bra" parti som kan förändra Europa. Patetiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med Umberto till fullo i allt han sagt i pirattråden eller vad det var. För mig är det sjukt hur ett enfrågeparti à la Piratpartiet kan lyckas få ett mandat i EU-parlamentet. Vi snackar trots allt om EU och Piratpartiet har i stort sett bara en fråga de kan driva med passion och själ. Det räcker inte i dagens samhälle och det är idiotiskt hur det svenska folket på mindre än ett år fått en uppfattning av att Piratpartiet är ett "bra" parti som kan förändra Europa. Patetiskt.

Ingen tror att Piratpartiet kommer att förändra Europa, poängen är att man vill trycka på hur viktig fildelningsfrågan faktiskt är. På det här sättet vet vi att vi har ett mandat som absolut kommer att trycka på det eftersom det precis som du säger är den enda fråga de kan driva med passion och själ.

Edit: Ska tilläggas att jag av denna anledning är glad att inte PP fick mer än ett mandat.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När vi nu väl snackar om piratkopiering.

Vad är det som egentligen ger skivbolag och filmbolag rätten att tjäna

miljarder på att kopiera elektroniskt material och sälja det?

Tycker det är socialekonomiskt fel.

Egentligen borde värdet av det elektroniska materialet delas upp på alla skivor som ligger i butiken,

för att alls få någon rättvisa i det hela. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är egentligen skit samma hurvida PP är ett enfrågeparti elelr ej. Det finns egentligen bara en orsak till att de skulle in i EU, och det är att uppmärksamma problemet med fildelning, fra etc. Undertrycka hur pass viktig fråga det är.

Många av de etablerade partierna har ändrat sin syn på ired och fra sedan debatten började. ATt PP kom in i eu är en knäpp på näsan på hela europa.

Förhoppningen är att de andra partierna nu tar ett seriösare tag i frågan och att PP blir onödigt tills nästa val.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant att både m och s gjorde mediokra val, och så står Freidrich och Mona och snackar om "framgångar" med KG Bergström. :unsure: Själv var jag osäker på om jag skulle köra på mp eller Juni, men valde det senare eftersom de trots allt låg närmast i vad jag tycker EU ska vara. Visste att chansen att Juni skulle klara sig var obefintlig, men Mp klarade ju sig fint ändå utan min röst.

Jävligt att sd får 3,3% också. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag röstade på piratpartiet. Men som xazzi säger så är jag nybliven 18 åring...inte riktigt. 19 år, men jag vet i stort sett ingenting om något av partierna. Jag är inte insatt, jag bryr mig inte så mycket. Anledningen till att jag röstade på PP är för att det känns som att de driver integritetstjoflöjtet lite mer än de andra partierna.

Att rösta på PP för att få fildelning lagligt är korkat och korkat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så äckligt less jag är på alla som tror sig veta bättre än mig.

"Nä men inte ska du väl rösta på piratpartiet?" har man hört så många gånger om.

Och om man nyligen fått rösträtt så är man tydligen dum i huvudet och vet inget om politik.

Vuxna är allt bra på fördomar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hey, intressant val! Jag tycker det inte är fel av Piratpartiet att driva integritetsfrågor - i ett samhälle där vi rör oss långsamt mot ett mer kontrollerat samhälle är de trots allt viktiga. Men jag kan inte skaka av känslan om att det verkligen har blivit hajpat att ha "integritet" som hjärtefråga nummer ett, när vi är i konstant risk för - imo - viktigare saker. Väldigt övergripande och direkt oöverskådligt, men svält, fattigdom, sjukdom och död som följd av oansvarigt agerande i större, mer övergripande frågor - som också kan kopplas till t ex klimat- och finanskrisen. Något annat PP ska ha cred för är att de på ett ganska unikt sätt lyckats mobilisera och få en så stor skara ungdomar engagerade i och intresserade av politiska frågor. Sen har väl piratrörelsen inte varit alltför rumsren, eller rentav mogen, men det är en annan sak. Allt som allt är jag iallafall glad att Sverigedemokraterna gick bet på en parlamentsplats.

Och Pirat-snack lämpar sig bättre i t ex IPRED-tråden eller Upptakt till Pirate Bay-rättegången. Bara att trycka på "Quote" här, och "New reply" i de andra trådarna!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så äckligt less jag är på alla som tror sig veta bättre än mig.

"Nä men inte ska du väl rösta på piratpartiet?" har man hört så många gånger om.

Och om man nyligen fått rösträtt så är man tydligen dum i huvudet och vet inget om politik.

Vuxna är allt bra på fördomar.

Man kommer inte undan att det är ett enfrågeparti med en mycket modern kärna, där många av de som röstar på PP är ungdomar som vill kunna fortsätta att titta på gratis porr och ladda hem sina spel.

Sympatiserar du med alla andra ståndpunkter PP tar, eller handlar det endast om integritetsfrågan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...