Jump to content

EU


AngryAxel
 Share

EU-poll  

65 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

post-8282-1242245030_thumb.jpg

PP låg först.

Vet inte än om jag ska rösta, skulle bara känna mig som en stor bluff om jag röstade idag, med tanke på hur lite jag vet. Fick 5/10 på det där testet, men det var nog bara för att "vet ej" saknades.

Vet inte hur det kommer bli, är inte en av alla de som kommer rösta på PP för att de tror att fildelning kommer legaliseras om de får många röster i alla fall...

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 65
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag fattar inte varför PP ligger längst emot socialekonomisk vänster, jag tycker att det känns mer som ett högerparti/liberalt parti.

Inte nödvändigtvis. Bland annat vill de att staten ska ta över all läkemedelsforskning, vilket inte på något sätt är liberalt.

Jag har tidigare övervägt att rösta PP, men jag tror att de kan göra mer skada än nytta eftersom de blandar ihop strävan efter ökad yttrandefrihet och rättssäkerhet (och gärna en förändrad upphovsrätt) med 'gratis'-delen i sitt program. De har ett visst frihetsbudskap, men de övriga delarna av deras program gör att man inte kan se dem som ett riktigt liberalt parti. Sedan är förstås upphovsrättsfrågan i sig väldigt omtvistad i liberala kretsar, men många är mer eller mindre för intellektuell egendom.

Vill man åt de frihetliga delarna utan att helt vilja avskaffa immaterialrätten kan man kryssa Christofer Fjellner, fast det beror förstås på vad man tycker om hans övriga program. Christofer är moderat.

Redigerad av Cinekadens
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man blir tvingad att hålla debatt på svenskan och ska vara emot EU-omröstningen, vad är det enklast att ha som argument då? (Tre stycken)

Edit: EU-omröstningen, inte EU.

Blir lite knepigt att vara anti-omröstning om man främst ska vara emot själva omröstningen, det blir väl automatiskt EU-negativa argument ändå? :o:ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man blir tvingad att hålla debatt på svenskan och ska vara emot EU-omröstningen, vad är det enklast att ha som argument då? (Tre stycken)

Edit: EU-omröstningen, inte EU.

Tre snabba, jag vet inte om de är särskilt giltiga.

  • Stort projekt, kostar säkert skattepengar
  • Vi har inte 'hämtat' oss från den förra omröstningen
  • Vi är uppe i en finanskris, är det verkligen så bra att ha en omröstning av denna sort nu? (finanskrisen funkar alltid)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir lite knepigt att vara anti-omröstning om man främst ska vara emot själva omröstningen, det blir väl automatiskt EU-negativa argument ändå? :D:ph34r:

Mjo, jag antar att det är det som man indirekt ska vara emot...

Tre snabba, jag vet inte om de är särskilt giltiga.

  • Stort projekt, kostar säkert skattepengar
  • Vi har inte 'hämtat' oss från den förra omröstningen
  • Vi är uppe i en finanskris, är det verkligen så bra att ha en omröstning av denna sort nu? (finanskrisen funkar alltid)

Tack, det där kan jag spinna vidare på. Fan alltså, de få gångerna det är debatt i skolan är jag dåligt förberedd och måste slarvimprovisera allt. :o

Tack igen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Från början verkade det ju som om PP skulle sätta sig i liberala gruppen i EU och det hade varit helt perfekt för mig - en liberal politik med mer fokus på integritet än de andra liberalerna.

Men nu när de kanske skulle välja den gröna gruppen istället kändes det lite som att man inte visste vad man fick förrän efteråt (då det är för sent) så jag slängde en röst på Folkpartiets Olle Schmidt som verkar tycka rätt i integritetsfrågorna och kommer att sitta i den liberala gruppen.

Jag är väldigt kritisk till att FP är för Lissabon-fördraget dock men det kändes som att det inte fanns något bättre alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...