Jump to content

EU


AngryAxel
 Share

EU-poll  

65 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Man kommer inte undan att det är ett enfrågeparti med en mycket modern kärna, där många av de som röstar på PP är ungdomar som vill kunna fortsätta att titta på gratis porr och ladda hem sina spel.

Sympatiserar du med alla andra ståndpunkter PP tar, eller handlar det endast om integritetsfrågan?

Vilka andra frågor tar de ställning i? Att bara bry sig om integritetsfrågor är ju deras grej. De flesta av PP:s väljare uppgav förresten att de ansåg sig ligga till vänster om C och FP men till höger om MP, förmodligen fångade PP upp många av de väljare som ofta byter mellan blocken.

Inte konstigt att det gick så bra för Miljöpartiet, varenda en av mina vänner som röstade valde dem (haha, jag menar inte att det är just pga mina vänner, men att det är tydligt att unga människor bryr sig mycket om sådana frågor).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 65
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vilka andra frågor tar de ställning i? Att bara bry sig om integritetsfrågor är ju deras grej. De flesta av PP:s väljare uppgav förresten att de ansåg sig ligga till vänster om C och FP men till höger om MP, förmodligen fångade PP upp många av de väljare som ofta byter mellan blocken.

Inte konstigt att det gick så bra för Miljöpartiet, varenda en av mina vänner som röstade valde dem (haha, jag menar inte att det är just pga mina vänner, men att det är tydligt att unga människor bryr sig mycket om sådana frågor).

På rak arm har det ju varit en del debatt om deras ställningstagande gällande läkemedelspatent, men ja, det är väl inget som direkt påverkar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen tror att Piratpartiet kommer att förändra Europa, poängen är att man vill trycka på hur viktig fildelningsfrågan faktiskt är. På det här sättet vet vi att vi har ett mandat som absolut kommer att trycka på det eftersom det precis som du säger är den enda fråga de kan driva med passion och själ.

Edit: Ska tilläggas att jag av denna anledning är glad att inte PP fick mer än ett mandat.

Det är egentligen skit samma hurvida PP är ett enfrågeparti elelr ej. Det finns egentligen bara en orsak till att de skulle in i EU, och det är att uppmärksamma problemet med fildelning, fra etc. Undertrycka hur pass viktig fråga det är.

Många av de etablerade partierna har ändrat sin syn på ired och fra sedan debatten började. ATt PP kom in i eu är en knäpp på näsan på hela europa.

Förhoppningen är att de andra partierna nu tar ett seriösare tag i frågan och att PP blir onödigt tills nästa val.

Jag anser att det är/var, rent ut sagt, DUMT att rösta på PP eftersom de saknar verkliga förutsättningar att driva sina frågor i parlamentet. Let's face it, partiet och dess politiker har näst intill noll politisk erfarenhet och de har inga nätverk i Europa. Dessutom är de som sagt ett enfrågeparti i ett parlament som hanterar tusentals frågor. Det ska bli intressant att se hur PP kommer att agera i alla de frågor som inte har med integritet att göra.

Och K-G Bergström håller med. :unsure:

Nåväl, det är bra att PP gjorde att unga röstade iaf.

När vi nu väl snackar om piratkopiering.

Vad är det som egentligen ger skivbolag och filmbolag rätten att tjäna

miljarder på att kopiera elektroniskt material och sälja det?

Tycker det är socialekonomiskt fel.

Egentligen borde värdet av det elektroniska materialet delas upp på alla skivor som ligger i butiken,

för att alls få någon rättvisa i det hela. :rolleyes:

Det där låter som kommunism, comrade.

Ligger på 2,7% nu. >_< Är det 4% som gäller för att få mandat, eller är det bara i Sverigevalet?
Yes, det är 4% som sedan fördelas på 18 mandat. Sd fick alltså inget, men det ger ju en fingervisning om vad som kan hända vid riksdagsvalet nästa år. :wub: Var såg du siffran 2,7%?

Jag tror att PPs framgång till viss del påverkade SDs resultat eftersom jag antar att ganska många SD-anhängare är unga män. Från andra länder kom det dock in en massa högerextrema/rasistiska/populistiska partier. T.ex. brittiska whites-only partiet BNP fick två platser.

----

Trevligt att FP gick framåt med nästan 4%!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag röstade PP mer för att jag ville påverka de andra partierna än jag ville se PP utvecklas tbh. På grund av den enorma mängd röster Piratpartiet fick så kommer de flesta partier säkerligen att jobba stenhårt för att vinna över de yngre röstarna. Jag kommer definitivt inte att rösta PP i riksdagsvalet, utan istället det parti som mest förstått hur viktig integritetsfrågan faktiskt är bland de yngre väljarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...