Jump to content

Mafia II


SimonJ
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 441
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

"Man kan säga att", vad exakt menar du med det?

Det är ungefär som i GTA, du åker till markörer på kartan för att starta uppdrag så nu kan man bara glida runt och man känner för det. Alla ikoner syns också på kartan redan från början.

Angående storyn i DLC:t så är det väl i princip obefintligt. Inga cutscenes och uppdragen delas ut i text. Hur som helst känns det skönt att kunna köra freeroam utan en mod.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

va de verkligen så dåligt ? :/ hur långt va det ungefär?

Jag har inte spelat det, men kan med säkerhet säga att det är dåligt och inte ens likt Mafia. Hur kan jag vara såhär fördomsfull?

Först och främst är spelet i mer arkadstil med achivements för headshots osv (lawl). Av det jag hört så går spelet ut på att i princip.. skjuta, spränga köra, med en fattig story, fattig dialog, fattiga karaktärer och Jimmy, vem är det egentligen? Han bor i allafall i samma hus som Vito och har förövrigt samma överkropp men med ett annat huvud ditsatt.

Enligt mig är Mafia 2 i sin helhet misslyckat. Inte i jämförelse med andra spel, med i jämförelse med vad det kunde ha varit. Freeride var med i spelet från början precis som möjligheten till att använda melee vapen, åka taxi, muddra döda människor och göra sidemissions men detta togs bort för att, uppenbarligen kunna göra ett DLC och tjäna mer pengar. Jag har aldrig sett på maken att släppa ett linjärt spel utan sidouppdrag, för att sedan släppa ett taskigt DLC med sidouppdrag. 2ks forumdel för Mafia 2 är en stor cirkus och det var tur att jag aldrig förhandsbokade spelet och ännu mer tur att jag spenderade tid på forumet.

2k-folket förstörde helt enkelt mafia2 och tog bort massor och detta är uppenbarligen anledningen till att Daniel Vavrá, författaren bakom Mafia,har lämnat 2k Czech (tack och lov) och hade vett nog att skriva underdetta.

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte spelat det, men kan med säkerhet säga att det är dåligt och inte ens likt Mafia. Hur kan jag vara såhär fördomsfull?

Först och främst är spelet i mer arkadstil med achivements för headshots osv (lawl). Av det jag hört så går spelet ut på att i princip.. skjuta, spränga köra, med en fattig story, fattig dialog, fattiga karaktärer och Jimmy, vem är det egentligen? Han bor i allafall i samma hus som Vito och har förövrigt samma överkropp men med ett annat huvud ditsatt.

Enligt mig är Mafia 2 i sin helhet misslyckat. Inte i jämförelse med andra spel, med i jämförelse med vad det kunde ha varit. Freeride var med i spelet från början precis som möjligheten till att använda melee vapen, åka taxi, muddra döda människor och göra sidemissions men detta togs bort för att, uppenbarligen kunna göra ett DLC och tjäna mer pengar. Jag har aldrig sett på maken att släppa ett linjärt spel utan sidouppdrag, för att sedan släppa ett taskigt DLC med sidouppdrag. 2ks forumdel för Mafia 2 är en stor cirkus och det var tur att jag aldrig förhandsbokade spelet och ännu mer tur att jag spenderade tid på forumet.

2k-folket förstörde helt enkelt mafia2 och tog bort massor och detta är uppenbarligen anledningen till att Daniel Vavrá, författaren bakom Mafia,har lämnat 2k Czech (tack och lov) och hade vett nog att skriva underdetta.

Jag håller med. Mafia II är inte ett värdelöst spel, Mafia II är en värdelös uppföljare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte spelat det, men kan med säkerhet säga att det är dåligt och inte ens likt Mafia. Hur kan jag vara såhär fördomsfull?

Först och främst är spelet i mer arkadstil med achivements för headshots osv (lawl). Av det jag hört så går spelet ut på att i princip.. skjuta, spränga köra, med en fattig story, fattig dialog, fattiga karaktärer och Jimmy, vem är det egentligen? Han bor i allafall i samma hus som Vito och har förövrigt samma överkropp men med ett annat huvud ditsatt.

Enligt mig är Mafia 2 i sin helhet misslyckat. Inte i jämförelse med andra spel, med i jämförelse med vad det kunde ha varit. Freeride var med i spelet från början precis som möjligheten till att använda melee vapen, åka taxi, muddra döda människor och göra sidemissions men detta togs bort för att, uppenbarligen kunna göra ett DLC och tjäna mer pengar. Jag har aldrig sett på maken att släppa ett linjärt spel utan sidouppdrag, för att sedan släppa ett taskigt DLC med sidouppdrag. 2ks forumdel för Mafia 2 är en stor cirkus och det var tur att jag aldrig förhandsbokade spelet och ännu mer tur att jag spenderade tid på forumet.

2k-folket förstörde helt enkelt mafia2 och tog bort massor och detta är uppenbarligen anledningen till att Daniel Vavrá, författaren bakom Mafia,har lämnat 2k Czech (tack och lov) och hade vett nog att skriva underdetta.

Jag måste bara fråga, inte bara med Mafia II men med typ de flesta spel, hur kan du ens njuta av något spel när du bara ser de negativa sakerna? Inget ont eller så, men jag uppfattar det bara som om att du är ganska negativ till de flesta spel. :mellow:

--------------------------

I och med att jag plockat den sista Wanted-postern har jag nu 100% complete. Alla achievements är klara utom Jimmy's Vendetta-grejerna som jag ska skaffa snart. Nöjd. :)

Redigerad av Bebben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ganska besviken på detta spel faktiskt..

Synd att detta inte var med:

Vad är det för skillnad på Jimmys vendetta och The Betrayal of Jimmy, är det samma spel. Känns dumt att köpa båda isåfall :P

what the fuck!! detta hade jag aldrig sett förut! där e ju fett mycket bilar som inte ens existerar i spelet (kanske i expansionerna?) men fan alltså, äckliga jävla as dom är som bara mjölkar oss på pengar istället för att ge oss ETT grymt spel rakt igenom.

och typ nu på färdigversionen, blir man Wanted så dom får ha automatgevär så är man död inom 1 minut om man inte har extrem tur fan!

undrar hur mycket dom faktiskt har tagit bort... bara det som garderoben va ju mycket snyggare så!

fan alltså.. börjar ångra att jag köpte spelet endast för jag vill inte bidra pengar till såna här falska svin...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ganska roligt spel, men det känns som de fick slut på idéer i mitten av storyn och började spinna på en ny kula...

Slutet sög... det var ju inte ens ett slut! Det liknade mer slutet på ett kapitel.

Dock måste jag säga att jag älskade det första man gjorde på det näst sista kapitlet! (w00t)

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...