Jump to content

Mafia II

SimonJ
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 441
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nej, ladda en tidigare sparning meh.

Okej. Men hur lyckas man få "side mission" när man kollar map legends? Jag har inte lyckats med att få side missions.

Men fick en chock att man skulle

Tommy Angelo. Så vitt jag minns så kom dem väl inte med samma bil som i Mafia 1?

Btw. Nån som vet om det kommer komma DLC paket till PC som gör så man får fler uppdrag att gö efter storyn? Hoppas även på en Mafia III skulle vart grymt sjukt. Efter när man hade klarat ut Mafia 1 X antal gånger så längtade man efter ett Mafia II fick glädje tjut när jag såg nyheten om Mafia II.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej. Men hur lyckas man få "side mission" när man kollar map legends? Jag har inte lyckats med att få side missions.

Men fick en chock att man skulle

Tommy Angelo. Så vitt jag minns så kom dem väl inte med samma bil som i Mafia 1?

Btw. Nån som vet om det kommer komma DLC paket till PC som gör så man får fler uppdrag att gö efter storyn? Hoppas även på en Mafia III skulle vart grymt sjukt. Efter när man hade klarat ut Mafia 1 X antal gånger så längtade man efter ett Mafia II fick glädje tjut när jag såg nyheten om Mafia II.

Finns inga side missions.

Jo det var samma bil.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man rånar eller dödar ett butiksbiträde; kommer man fortfarande kunna handla där senare?

Ja men om du bara rånar så är det bara återkomma senare men räkna med att det inte kanske ligger nå pengar i kassan då. Om du däremot dödar den som jobbar i affären så kanske du får vänta tills nästa kapitel i spelet för att återkomma. Men tänk på att han/hon som jobbar i affären kan ringa polisen under rånet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har märkt att om man rånar stället är polisen där nästa gång man går dit och man blir arresterad.

Dödar man ägaren stänger polisen ner affären.

Någon som vet om det är som vanligt igen nästa kapitel?

Ja det blir som vanligt att du kan gå in där utan nåt händer. Har lyckats krossat crime scen bannern och lockpickat dörren och gått in när inge snut var i närheten.

Hm jag har vart i butiker som jag har rånat förr på samma kapitel utan nåt händer. Ett tips sniper råna den dyra klädes affären med två ingångar ligger en bit ovanför City Port saken på mappen där har jag lyckats få 500+ samt råna vapen affärerna där brukar du få mest med pengar har fått över 700 dollar av att råna vapen affärer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittills har spelupplevelsen varit riktigt bra! Bättre än Mafia I, men storyn i Mafia I var bättre (men att spela var tråkigare; hade passat bättre som film!). Stämningen är sjukt bra! De har verkligen fångat den eran riktigt riktigt bra. Nästan så bra att man känner för att ta första bästa tidsresa dit. :lol:

Dock är GTA IV fortfarande roligare, men Mafia II är svårt att jämföra med GTA IV eftersom de är så otroligt olika. Om jag ska välja mellan de två spelen är det GTA IV som vinner; med hästlängder.

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor