Jump to content

Mafia II


SimonJ
 Share

Recommended Posts

Vad var det för speciellt man gjorde där? Kommer inte ihåg. (svara med spoilertag ofc)

Man dödade huvudkaraktären från Mafia: City of Lost Haven. Man levde alltså igenom slutet på Mafia I genom ögonen på de som dödade honom åt Salieri

- Mr. Salieri sends his regards.

*boom*

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 441
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Dags för Jimmy's Vendetta.

Fråga: Får man reda på mer om storyn i DLCn?

t.ex.

Vad som hände efter slutet

Nej, du bor i Vitos hus som en annan karaktär men samma kroppsbyggnad(http://mafia2.scorpions.cz/data/_novinky/2010/jimmy-vito.jpg). Sen är det free-ride hela tiden men du kan åka till quests som i GTA typ. Uppdragen skulle varit med som sidoquests i originalspelet men togs ut för att mjölka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som anmärker att de gör DLC för att mjölka pengar. De måste ju på något sätt tjäna pengar på det de gör. De är ett företag och ska de kunna fortsätta göra bra spel måste de få in pengar. DLC är nog ett bra sätt att göra detta på. Ingen är tvingad att köpa dem.

De som laddat ned spelet, om det nu är någon, ska verkligen inte klaga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som anmärker att de gör DLC för att mjölka pengar. De måste ju på något sätt tjäna pengar på det de gör. De är ett företag och ska de kunna fortsätta göra bra spel måste de få in pengar. DLC är nog ett bra sätt att göra detta på. Ingen är tvingad att köpa dem.

De som laddat ned spelet, om det nu är någon, ska verkligen inte klaga.

Håller med dig till en viss del här men att släppa massa DLCs precis nästan efter releasen känns lite som mjölkning dem kunde ha väntat 1-3 månader eller längre innan de började släppa DLC paket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med dig till en viss del här men att släppa massa DLCs precis nästan efter releasen känns lite som mjölkning dem kunde ha väntat 1-3 månader eller längre innan de började släppa DLC paket.

Vad spelar det för roll om de släpper DLC-paketen tidigt? Det är ju inte det folk egentligen klagar på, utan snarare att de funktioner som är nya i DLC-paketen uppenbarligen var klara eller nästan klara men togs ur originalspelet för att säljas separat och dra in mer pengar. Det är därför folk tycker att de mjölkar pengar; inte för att de släpper paketen tidigt. Det blir mer uppenbart när de släpper dem tidigt, men det förändrar ju ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som anmärker att de gör DLC för att mjölka pengar. De måste ju på något sätt tjäna pengar på det de gör. De är ett företag och ska de kunna fortsätta göra bra spel måste de få in pengar. DLC är nog ett bra sätt att göra detta på. Ingen är tvingad att köpa dem.

De som laddat ned spelet, om det nu är någon, ska verkligen inte klaga.

Självklart, men det finns gränser. Att använda namnet Mafia (som är starkt accocierat med en superbra spel) och sedan göra en jättedålig uppföljare och trotsa de människor som låg bakom orginalspelet, till den grad att de överger projektet, för att sedan misslyckas totalt (som uppföljare till Mafia så är mafia 2 knappast så jättebra) släppa ett inte så bra expansionspack med saker och ting som redan skulle funnits med i spelet, är inte okej. Det faktum att Daniel Vavrá lämnade skutan då enbart cirka 50% av spelet hade skapats säger ganska mycket. Faktum är att om spelet inte hette Mafia II tvivlar jag på att försäljningssiffrorna hade varit lika höga som de är nu.

Jag anser att det är viktigt att folk beklagar sig över saker och ting de inte gillar. Om det inte vore för alla klagomål på 2ks forum, hade jag säkerligen köpt spelet och blivit besviken och jag tror inte att jag är ensam om detta. Det finns ingen anledning att hålla inne med missnöje. Det är bättre att klaga som tusan på allt man anser dåligt så budskapet går ut till andra. I allafall när det gäller företag som är ute efter konsumenternas pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

I see. Intressant att höra vad folk här tycker. Tänkte köpa spelet då priset gått ned men har ångrat mig.. verkar vara ett väldig kortlivat spel. Kanske mer kortlivat än jag trodde. Alla DLC's verkar vara rätt så tråkiga. Synd, för jag såg verkligen fram emot mafia 2. Påminner en hel del om operation flashpoint dragon rising som också (enligt mig i allafall) var en enormt misslyckad efterföljare. :(

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...