Jump to content

Earth Hour 2009


VickeX
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 81
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Då mitt internet av någon anledning är ovanligt segt så har jag inte kollat upp exakt vad detta är, men att döma av alla kommentarer och en snabb titt på hemsidan så tror jag att det är något i stil med att stänga av all el i huset/lägenheten i en timme, eller?

Jag kommer då inte att göra det. Jorden får gärna gå under för min del, är så trött på den mänskliga rasen och dess förstörande, inte bara mot Moder Jord utan även varandra. Så kalla mig cynisk eller egoist, men jag ställer icke upp på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför har du släckt vid halv nio på kvällen? :>

Lurigt med svarta mjölkpaket förresten...

Vet ju inte hur det är med siana men för mig är det onödigt och jobbigt att ha ljusen släckta vid den tiden. Datorn och TV:n avger tillräckligt med ljus.

Så för att det ska bli någon skillnad har jag bestämt mig för att stänga ner allting i hela huset. Passar mig utmärkt att alla är bortresta och att flickvännen har tid att komma hit då. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gaaah!! NU vart jag förbannad på det här!

http://www.wwf.se/v/klimat/1234043-earth-h...sen-den-28-mars

Är det nån jävel som kan förklara vad det ska va bra för?

"Jag vet. Vi drar mer energi än vanligt för att alla andra drar mindre. Visst låter det som en bra idé."

Ja ni ser jag kan inte ens skriva något ordentligt om det så förbannad blir jag!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gaaah!! NU vart jag förbannad på det här!

http://www.wwf.se/v/klimat/1234043-earth-h...sen-den-28-mars

Är det nån jävel som kan förklara vad det ska va bra för?

"Jag vet. Vi drar mer energi än vanligt för att alla andra drar mindre. Visst låter det som en bra idé."

Ja ni ser jag kan inte ens skriva något ordentligt om det så förbannad blir jag!

Men duh. det är ju bara ett jippo, de man försöker göra är att få flera att tänka "grönt" och inte spara in el.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men duh. det är ju bara ett jippo, de man försöker göra är att få flera att tänka "grönt" och inte spara in el.

Har jag sagt att jag inte fattat det? Men vore det inte mer genomslagskraftigt om organisationerna som kämpar för det gjorde samma sak istället för att motverka det?

O andra sidan är det ju så det är med typ allting, men ändå. Det där ger enligt mig inget seriöst intryck uttav WWF..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej. I alla fall inte i samhället (ganska stort) här i närheten som inte haft gatlyktorna tända på 2 år. Brottsligheten minskar typ när det är för mörkt.

Men när det bara är släckt en timme så ökar den nog garanterat.

Om man kallar Övertorneå för "ganska stort" behöver man en reality check. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...