Jump to content

Senast genomlyssnade musikalbum


Jacker
 Share

Recommended Posts

Tog mig äntligen igenom MGMTs Oracular Spectacular och förutom Kids, Electric Feel och Pieces of What så fastnar inget. Det är något med skivan jag stör mig på men inte riktigt kan sätta fingret på. Den känns typ oärlig och konstlad. :) Fast det kanske är något jag säger nu för jag brukar göra så. Jag dissade både Joy Division och Cure innan jag gett dem en ärlig chans och nu älskar jag dem så vem vet? MGMT kanske är något som växer på en.

2/5

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tog mig äntligen igenom MGMTs Oracular Spectacular och förutom Kids, Electric Feel och Pieces of What så fastnar inget. Det är något med skivan jag stör mig på men inte riktigt kan sätta fingret på. Den känns typ oärlig och konstlad. :) Fast det kanske är något jag säger nu för jag brukar göra så. Jag dissade både Joy Division och Cure innan jag gett dem en ärlig chans och nu älskar jag dem så vem vet? MGMT kanske är något som växer på en.

2/5

Nu är jag i och för sig dötrött på MGMT men i höstas och vintras när jag var hur såld som helst på dem var Future Reflections, Of Moons, Birds and Monsters och The Handshake låtar jag från början inte gillade alls men som jag kom att verkligen börja älska. Och då älskade jag Weekend Warrior och Time to Pretend från början, också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

21st_century_breakdown_mp3_download_green_day_1106427_0.jpg

Green Days senaste album "skaffade" jag mig idag. Sjukt sjukt sjukt sjuuuuuuuuuuukt bra. Det började med att jag läste om det i Metro, och såg att det hade fått 5 av 5 möjliga. Och jag förstår det. Sjukt bra album med grymma melodier men ändå så jävla unikt. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Soundet låter ibland som Green Days tidigare alster såsom låtar från Dookie, medans andra låter som om dom kunde funnits på American Idiot. Dom exprimenterar friskt med soundet och jag älskar att dom bryter mot alla möjliga "regler". Vare sig ni är Green Day fans eller om ni hatar punkrock, skaffa denna skivan. Helt sinnesjukt bra.

Favoritspår Hitills : !Viva la Gloria!

10/10

Redigerad av Weener
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

21st_century_breakdown_mp3_download_green_day_1106427_0.jpg

Jag lyssnade igenom albumet idag då jag tänkte att det borde kommit ut på Spotify (vilket det hade gjort).

Det är ett bra album, inget superalbum och jag kan inte tänka mig att sitta och pumpa albumet.

Kort och gott... det är bra men lite halvt tråkigt.

Favorit spår: Horseshoes And Handgranades, The Static Age

8/10

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Karin Dreijjer Andersson, den kvinnliga halvan av The Knife kom ut med ett ganska otippat soloprojekt i mars någon gång och fan vad bra den är.. personligen tycker jag att det låter lite väl mycket som ett nytt Knife-album men vem bryr sig? Bra musik som bra musik!

8/10

http://open.spotify.com/album/4XqxgfhSejcuMsa1uPPQEi

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Primus - Pork Soda

Är egentligen inget större fan av metal, men detta är ett undantag. Funkigt basspel av Claypol med tungt gitarrspel och hårda trummor kombinerat med diverse små licks, riff, etc och skojiga texter gör att detta album ändå ligger ganska mjukt i öronen.

4/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Common_Dreads_1110056_0.jpg

ENTER SHIKARI - COMMON DREADS

Så kom äntligen det första albumet jag sett fram emot mest under 2009.

Common Dreads känns mer moget än vad Take It To The Skies gjorde. Spralligheten finns visserligen kvar, men det är så mycket mer med det här albumet. Det finns budskap, mer medryckande låtar, mer ös. Enter Shikari har ett väldigt unikt sound, det är svårt att förklara..man måste uppleva det själv.

10/10, lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som lyssnat på ... Passion Pit? Åsikter?

Aye, en gång, efter att ha blivit retad av min äldre bror för att jag inte hade lyssnat på det än - tog mig i kragen igår, och jag gillade det. Lekfullt, modernt, lite MGMT möter Wild Beasts, möter... Det där tredje bandet jag hade på tungan nyss. Ni vet. Oh well, jag gillar't! Manners.

Lyssnade också på hajpade Empire of the Suns Walking on a Dream, och MGMT-referensen var även ytterst påtaglig här.

Insåg att jag skulle gå på Bruce Springsteen på fredag, men att jag inte hört hans senaste skiva än, så jag lyssnade igenom Working on a Dream idag. Jag vet inte, den var okej - en till Bruce-skiva!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aye, en gång, efter att ha blivit retad av min äldre bror för att jag inte hade lyssnat på det än - tog mig i kragen igår, och jag gillade det. Lekfullt, modernt, lite MGMT möter Wild Beasts, möter... Det där tredje bandet jag hade på tungan nyss. Ni vet. Oh well, jag gillar't! Manners.

Lyssnade också på hajpade Empire of the Suns Walking on a Dream, och MGMT-referensen var även ytterst påtaglig här.

Insåg att jag skulle gå på Bruce Springsteen på fredag, men att jag inte hört hans senaste skiva än, så jag lyssnade igenom Working on a Dream idag. Jag vet inte, den var okej - en till Bruce-skiva!

Jag beskrev Passion Pit som MGMT + Cut Copy fast förstås sämre än MGMT och mer oseriöst, lekfullt på ett i den jämförelsen dåligt sätt. Men skivan är väldigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Karin Dreijjer Andersson, den kvinnliga halvan av The Knife kom ut med ett ganska otippat soloprojekt i mars någon gång och fan vad bra den är.. personligen tycker jag att det låter lite väl mycket som ett nytt Knife-album men vem bryr sig? Bra musik som bra musik!

8/10

http://open.spotify.com/album/4XqxgfhSejcuMsa1uPPQEi

icon12_714337_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tre nya skivor, yay!

Kasabian - West Ryder Pauper Lunatic Asylum

Gillade första skivan, fastnade aldrig för andra. Den här är sjukt bra, helt klart min favoritskiva av Kasabian. Underdog är ett underbart öppningsspår och under skivans 12 spår blir det aldrig tråkigt.

The Mars Volta - Octahedron

Inte för att det är många här som lyssnar på tMV, men.. eh, öhhosthej! Den här kom ganska plötsligt, utannonserades i slutet av april. Fortsätter i samma spår från förra skivan, kortare spår. Lugna, nästan melankoliska låtar blandas med distinkta riff och tunga trumkomp. Bra skiva!

Placebo - Battle for the Sun

Bara hunnit lyssna en gång, och hittils känns den inte som något särskilt. Inte dåligt, men inget som direkt fastnade. Gillar alla Placebo-skivor tror jag, och kommer säkert börja gilla den här i sinom tid också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Placebo - Battle for the Sun

Bara hunnit lyssna en gång, och hittils känns den inte som något särskilt. Inte dåligt, men inget som direkt fastnade. Gillar alla Placebo-skivor tror jag, och kommer säkert börja gilla den här i sinom tid också.

Din post påminde mig att lyssna på deras nya. Jag vet inte om det är för att jag är på det där sega, trötta humöret som är det allra härligaste att lyssna på musik i, men fyra låtar in tycker jag att det låter otroligt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är jag en otroligt dålig musikkritiker, men men.

The Sounds - Crossing The Rubicon

The Sounds tredje album är någonting mycket efterlängtat. Det släpptes den fjärde juni i år och medan vissa verkar älska det är det andra som är besvikna. Det som står klart för sig är att Sounds fortfarande har kvar glöden från de två första albumen, men trots det känns det ändå som albumet har ett nytt sound. Visserligen är Dying To Say This To You väldigt svårslagen, men Crossing The Rubicon är enligt mig inte så mycket sämre. Jag är totalkär i albumet och jag vet själv inte hur många gånger jag redan lyssnat igenom det trots att jag är rädd att jag lyssnar sönder det. Det är underbara låtar blandade med sköna refränger och texter som man inte förstår sig på. Första singeln No One Sleeps When I'm Awake kan vid första lyssning låta som en besvikelse (som det även gjorde för mig), men så fort man lyssnat in sig på den så kan jag lova er att man kommer älska den. 4 Songs & A Fight var länge min favorit och hör till skaran av mina favoritlåtar av The Sounds. Den passar superbt på dansgolvet dessutom. Men det går inte att lyssna igenom albumet utan att förstå storheten i Dorchester Hotel som är det absoluta bästa spåret. Jag finner inga ord för hur bra den är. Men men, naturligtvis finns låtar som t.ex Midnight Sun som enligt mig håller låg klass, men jag hyllar albumet snarare än att jag klassar det som mediokert. Som jag sa i början är det antingen en överraskning eller en besvikelse.

4/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Crossfade - Crossfade

Grymt bra album! Härliga låtar både lugnare och hårdare! En del låtar verkade vara bara en stor klump av olika gitarr riff m.m. som dom smetade ihop bara men ju mer man lyssnar ju mer gillar man dom...

Det finns många låtar som jag skulle vilja kvalificera som min favorit och kan därför inte säga vilken favoriten är men som sagt, många är extremt bra och man kan njuta i flera timmar på bara en låt! Det var bara en låt som jag håller mig borta ifrån som jag inte alls gillade, den heter The Unknown och det låter inte så bra i mina öron men det finns ju många där ute som älskar den :)

Om jag skulle sätta från 1-10 så blir det nog en 8/10 för att det är som sagt en låt som jag inte gillar och att det tar ett tag innan man lär sig gilla en del låtar, men det är ett högt betyg om man vet hur jag är irl :)

Redigerad av Joe Dirt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...