Jump to content

Senast genomlyssnade musikalbum


Jacker
 Share

Recommended Posts

In Flames - Colony

-

Ni som har spotify och lyssnar på en skiva och håller på med något annat, händer det att ni börjar från tex låt nummer 1 och helt omedvetet lyssnar igenom hela skivan? Händer mig alltid när jag spelar, antar att jag är för fokuserad. Minns inte ens att jag lyssnat på flera låtar på skivan, även om jag egentligen lyssnat på dom den senaste halvtimman.. : p

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte Curtains med John Frusciante och Kasabians debutalbum senast, så har lyssnat igenom dom.

Frusciantes var intressant, första spåret, The Past Recedes är min favorit just nu. Grym gitarrist.

Även på Kasabian-skivan var första spåret starkast, Club Foot, som jag känner igen från nån film, kan inte komma på vilken dock.

Har även lyssnat mycket på The Strokes, Is This It-albumet, varje morgon till skolan och på eftermiddagen därifrån, får nya favoritlåtar hela tiden. En liten lista över favoriterna med Strokes just nu:

1. Someday

2. The Modern Age

3. Barely Legal

4. Soma

5. Last Nite

Typ så. Ändras hela tiden. Grymt album.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag upptäckte och utforskade Strokes på samma sätt som du, Frusciante, på väg till och från skolan.

Det senaste jag lyssnade igenom, utöver Pete Dohertys soloskiva, var It's Blitz med Yeah Yeah Yeahs. Jag gillar verkligen utvecklingen indierocken- och popen tagit på senare år när man blandat in mer och mer syntar och electro. Dock är det inte den sortens musik jag gillar allra bäst och det behöver inte gå till överdrift. Ett sånt band som Yeah Yeah Yeahs förväntar jag mitt komromisslöst råa gitarrer av, inte tråkiga syntslingor. It'z Blitz är rätt dåligt och känns väldigt gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där är väl bara namnet på en singel? Enligt min hårddisk så heter skivan Yes.

Mitt senaste genomlyssnade är Peter Doherty - Grace/Wastelands. Har länge velat lyssna mer på den här snubben eftersom jag oftast har gillat vad jag hört, och vad passar då inte bättre än hans nya awesomea platta? Jag tycker han gör ett sjukt bra jobb, både texterna och musiken. Sjunger fint gör han med.

14235ef8-eeee-48d2-8fc7-584d90a7d858_1094958_2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

'The Rhumb Line' med Ra Ra Riot från 2008. Fick tips från Last.fm att det skulle vara likt Los Campesinos!, Vampire Weekend, Margot & the Nuclear So and So's, med mera, och det kan jag hålla med om! Skön skiva, även om jag inte har några 'förstaintryck' att dela med mig av, då jag precis lyssnade klart på 'Visiter' med The Dodos. Också bra, väldigt Animal Collective-igt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lamb of God - Wrath

Lamb_of_God_-_Wrath_1096273_0.jpg

Riktigt skönt album från Lamb of God som släpptes för drygt en månad sen.

Når inte riktigt upp till de tidigare albumen, men det betyder inte att det här är riktigt bra.

In Your Words och Grace är nog mina favoriter på skivan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lamb of God - Wrath

Lamb_of_God_-_Wrath_1096273_0.jpg

Riktigt skönt album från Lamb of God som släpptes för drygt en månad sen.

Når inte riktigt upp till de tidigare albumen, men det betyder inte att det här är riktigt bra.

In Your Words och Grace är nog mina favoriter på skivan.

Yeah. Diggar Randys nya frilla (långt).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Maia Hirasawas GBGVSSTHLM är så sjukt bra. Blev förälskad i hennes debutalbum "Though, I'm Just Me", och det här är precis uppföljaren man hoppades på. Den är orginell, vacker, låtarna är glada, ledsna, de dansar, och kompletterar varandra oerhört bra. Ett spontant betyg efter en lyssning skulle bli fem av fem. Skivomslaget är, om möjligt, snyggare än på 'TIJM'.

dfaaeb01-06f0-4c53-a2f8-886446a0d50e_1098622_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Maia Hirasawas GBGVSSTHLM är så sjukt bra. Blev förälskad i hennes debutalbum "Though, I'm Just Me", och det här är precis uppföljaren man hoppades på. Den är orginell, vacker, låtarna är glada, ledsna, de dansar, och kompletterar varandra oerhört bra. Ett spontant betyg efter en lyssning skulle bli fem av fem. Skivomslaget är, om möjligt, snyggare än på 'TIJM'.

http://cdon.fi/media-dynamic/images/produc...86446a0d50e.jpg

Jättemysigt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lyssnat igenom Journey - Revelation nu. Enligt mig ett av tidernas bästa band.

Skivan är nyinspelning av gamla klassiker, men utan sångaren Steve Perry. Istället har dom en vokalist som Neal Schon hittat via Youtube, men det är så skrämmande likt. Kunde inte höra skillnad i början. :(

Men det är ett mycket bra album som jag ger 5/5.

Lyssna skillnaden själva här! :(

Orginal låten:

Nyinspelningen:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...