Jump to content

Red Dead Redemption


SimonJ
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

I Undead Nightmare, stämmer detta? (taget från ett annat forum)

I got 100% last night, and there was no "final ending". It seems to me that they left the game open ended so that players can endlessly wander the plague-ridden world as Zombie John Marston, like a single-player undead free-roam of sorts. Hopefully they'll add an undead free-roam for multiplayer in the future.

.

Anledningen till att jag frågar är för jag sitter i samma sits som den här killen som skrev det, och undrar också varför det inte kommer någon

sluttext eller något när man har gjort allt

.

Övrigt om UN, tycker det var ett bra DLC, var väl lite kort, och det var mer "rädda städer från zombies" än uppdrag, vilket kunde vara lite långtråkigt efter ett tag. Men överlag ett bra tillägg på ett bra spel.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var några sekunder ifrån att köpa RDR idag, men jag är så galet osäker! Vad säger ni, är det värt pengarna?

Nu går det väl att hitta för 350kr så det bör vara ett självklart köp. Underbar story, underbar stämning, och en hel del timmar värt av sidouppdrag och bara jaga lite i skogen.

Utöver det så kanske free-roam värdet inte är riktigt lika stort som i GTA, men det är ändå ett spel som du absolut måste ha!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sjukt mycket roligare än GTA4. Det sög våta sockar i jämförelse. RDR är det ända spel jag spelat online frivilligt

Finns inte lika mycket att göra i free roam i RDR. Visst, man kan jaga... Men utöver det så kan man inte hoppa med bilar, flyga helikopter, eller något av de oändliga kombinationerna av saker man kunde göra i GTA. I RDR är du fast på marken och kan bara rida omkring. Älskar stämningen, men det finns inte mycket att göra, tbh.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var några sekunder ifrån att köpa RDR idag, men jag är så galet osäker! Vad säger ni, är det värt pengarna?

Efter alla recensioner, filmer, bilder osv. som dykt upp under de månaderna som RDR har funnits så kan jag helt ärligt inte förstå hur man kan vara osäker på spelet :P .

Go go, du kommer inte bli besviken :).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Vet inte om någon har postat om detta redan...

Många idéer för Red Dead-uppföljare

Måste ju bara komma en uppföljare. Nu har Rockstar Guldläge... De kan släppa stora, bra spel som säljer skitbra om vartannat (GTA / RED DEAD).

Vissa folk gillar bara Red Dead, vissa gillar GTA mer och andra gillar båda lika mycket.

Det första jag kommer ochtänka på är någonting som jag föreslog skulle komma i DLCt till RDR. Björnfällor!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag förstått vill inte Take 2 bara leva på GTA-serien, så vi kan nog räkna med att RD blir en ny franchise. Ska bli kul att se vad de gör med den. De lär ju iaf inte bli en kronologisk uppföljare till RDR i.o.m. det i princip slutar där den riktiga western-eran tog slut.

Finns väl egentligen ingenting som säger att Red Dead måste vara en vildavästern-serie, precis som det inte finns någonting som säger att GTA inte kan utspela sig före 1970-talet... Det blir nog uttjatat rätt snabbt om det bara måste vara en massa vilda västernmiljöer och det blir nog svårt att komma på nya gameplaymöjligheter.

Lite längre fram kan de nog gå. Jag skulle gärna spela ett Red Dead där i princip hälften av kartan var vildmark och gamla vilda westernbyar, och andra halvan civilisation med moderna lite större städer, som ungefär Blackwater. Det skulle vara ganska kul om det ute på landsbyggden snackades mycket om hur allt modernt var så skitigt och hur "snobbarna i stan" är så egoistiska som hellre köper en automobil än att skaffa mat för ett år. Det fanns väl små inslag av det i RDR men det vore roligt att se när det tog lite mer fart.

Om det bara ska stanna i vilda western före 1900-talet så tror jag att det på ett eller två spel till blir väldigt uttjatat. Vilka nya saker ska de komma med? Lasso har vi redan. Björnfälla är en sak jag kan tänka på, men man kan inte bygga ett spel på en björnfälla. Nja. Antingen så ska man gå ännu längre bak i tiden, eller så får dem gå en bit fram i tiden till, så man kan blanda ännu mer av vilda vesterns klassiska vapen och strider med de mer moderna vapnen och fordonen och sådant.

Jag skulle gärna se lite mer av hur de överlevde. Kanske inte att hela spelet kretsade kring det, men kanske att ett par uppdrag handlade om att hugga ner träd och göra ved till spisen, jaga djur för att få mat på tallriken, kanske gräva fallgropar för att fånga en älg eller någonting liknande.

Jag vet inte... Det mesta kanske låter dumt, men jag har bara svårt att se vad de annars skulle kunna göra för att hålla spelet intressant och nytt.

Hur som helst så får vi nog vänta ett par år innan vi ser nästa Red Dead. Om GTA 5 kommer 2012 så kan vi knappast se nästa Red Dead innan 2013, och då är jag optimistisk. Och enligt mig så bör nästa generations konsoller utannonseras någon gång 2012-2013. Visst, varken Xbox 360 eller Ps3 har blivit använt till sin fulla kapacitet, men jag har svårt att se att de inte blivit det och att en ny konsoll behövs (åtminstone från Microsoft) 2013/2014. Xbox måste hitta något sätt att klara av Sonys fördel med Blu-Ray. Och att Ps3 även på andra sätt är starkare än Xboxen är det ingen tvekan om. Folk skulle inte orka med att alla spel släpptes på 2 skivor, vilket kanske till och med redan nästa GTA behöver göras. Åtmistone inte jag.

Okej. Nu har jag skrivit färdigt. Jag har inte sovit och är ganska trött, så jag antar att när jag läser detta imorgon så gör det jag skrivit no sence at all (se, jag kunde inte ens komma på hur man skrev det på svenska).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Nu har jag också skaffat detta underbara spel, och av en slump upptäckte jag att man behöver samtliga klädesplagg för 100%.

Det finns ett visst klädesplagg som kräver att man rensat upp diverse byar inom 24 speltimmar, och eftersom jag läste den här grejen på RDR-wiki av en slump undrar jag: finns det fler grejer som måste göras inom ett visst tidsintervall? Jag har spelat 10½ timme nu och vill inte gå miste om 100%-chansen bara för att jag inte kollat upp det.

EDIT:

Aha :doh:

Det var inte IRL-speltid utan inom ett dygn i själva spelet. Men jag fattar fortfarande inte exakt vad som krävs...

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag också skaffat detta underbara spel, och av en slump upptäckte jag att man behöver samtliga klädesplagg för 100%.

Det finns ett visst klädesplagg som kräver att man rensat upp diverse byar inom 24 speltimmar, och eftersom jag läste den här grejen på RDR-wiki av en slump undrar jag: finns det fler grejer som måste göras inom ett visst tidsintervall? Jag har spelat 10½ timme nu och vill inte gå miste om 100%-chansen bara för att jag inte kollat upp det.

EDIT:

Aha :doh:

Det var inte IRL-speltid utan inom ett dygn i själva spelet. Men jag fattar fortfarande inte exakt vad som krävs...

Den outfiten kan du ju endast ta efter att du klarat storyn.

Det finns ju även möjlighet att köra hideouts flera gånger, så du kommer inte gå miste om outfiten bara för att du redan klarat ett hideout.

Edit: Det som krävs är att du ska rensa alla US gang hideouts inom ett dygn? :P

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit: Det som krävs är att du ska rensa alla US gang hideouts inom ett dygn? :P

Exakt detta, ja. Men de snackade om att man bara kan ta den som

Jack

och att man inte får försöka sig på den innan dess eftersom den då kan bugga sig... eller hur det var. Hm, jag kanske inte ska tänka alltför mycket på det där eftersom du sa nåt om "efter storyn". Jag lämnar ämnet innan jag börjar grubbla på hur slutet kan vara! :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...