Jump to content

Red Dead Redemption


SimonJ
 Share

Recommended Posts

Va? I helgen, varför? Info!!!

Såg på facebook, dubbel XP nu för att det är halloween weekend.

Get ready for a special Halloween weekend treat (no trick!) in celebration of the release of the Undead Nightmare Pack for Red Dead Redemption.

We'll be hosting a Red Dead Redemption Double XP Weekend for everyone - starting at 1PM Eastern this Friday October 29th and lasting until 11:59 PM Eastern this Halloween Sunday October 31st.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gah! Sitter på 98,5% completion på single player. Saknar US Marshal outfiten (jobbigt skit juh) och har tydligen missat en stranger som man inte kan träffa nu när man har klarat storyn, "I know you". Kan denna stranger förstöra allt för mig, eller innebär en outfit 1,5%? Jag kanske har missat något mer? Men det tror jag inte :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gah! Sitter på 98,5% completion på single player. Saknar US Marshal outfiten (jobbigt skit juh) och har tydligen missat en stranger som man inte kan träffa nu när man har klarat storyn, "I know you". Kan denna stranger förstöra allt för mig, eller innebär en outfit 1,5%? Jag kanske har missat något mer? Men det tror jag inte :unsure:

"I know you" räknas inte till 100%. Det finns en hel del småsaker att klara i spelet som är lätta att missa t. ex. att vinna i alla minispel (horseshoes, poker osv.) samt att man måste ta ett visst antal bounties på alla ställen. Jag använde denna sida som checklista: Checklista

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"I know you" räknas inte till 100%. Det finns en hel del småsaker att klara i spelet som är lätta att missa t. ex. att vinna i alla minispel (horseshoes, poker osv.) samt att man måste ta ett visst antal bounties på alla ställen. Jag använde denna sida som checklista: Checklista

Aha, tack. Ska se till att gå igenom listan och kolla vad jag missat :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har klarat storyn nu=)

Är lite besviken på slutet. Marstons son är inte alls lika cool som John själv. Nu har jag iofs börjat misstänka att det kanske går att överleva om man är riktigt skillad, även om det kändes helt omöjligt då. Ska prova att köra om sista uppdraget och se vad som händer.

Ni behöver inte svara på detta förresten;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg nyss 3KBs recension av Zombie-paketet. Vet inte hur jag lyckats missa det, men det ser ju awesome ut :D

Hörde att det finns ett par andra dlc ute också och att man fick alla för ~200? Vad kostar Undead ensamt och är de andra något att ha?

Har man inte dom andra så är 199kr ett väldigt bra pris.

De tidigare DLC-paketen är ju dock mest fokuserade på multiplayer.

Och så måste jag klämma in att som ett stort fan av 3kb så är det kul att se att andra forumiter ser deras videos. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har man inte dom andra så är 199kr ett väldigt bra pris.

De tidigare DLC-paketen är ju dock mest fokuserade på multiplayer.

Och så måste jag klämma in att som ett stort fan av 3kb så är det kul att se att andra forumiter ser deras videos. :D

Tack, men kollade in de andra paketen och valde att bara köpa Undead, vilket är grymt! :D

Och ja, 3kb är grymma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har klarat storyn nu=)

Är lite besviken på slutet. Marstons son är inte alls lika cool som John själv. Nu har jag iofs börjat misstänka att det kanske går att överleva om man är riktigt skillad, även om det kändes helt omöjligt då. Ska prova att köra om sista uppdraget och se vad som händer.

Ni behöver inte svara på detta förresten;)

Okej,

det gick verkligen inte att överleva.. fick för mig att det finns två olika slut, vilket det borde vara. Sjukt tråkigt, nu har jag inte lust att spela mer=(

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej,

det gick verkligen inte att överleva.. fick för mig att det finns två olika slut, vilket det borde vara. Sjukt tråkigt, nu har jag inte lust att spela mer=(

Låter lite smått omöjligt att skjuta cirka 20 pers i huvudet med ett enda magasin + den korta tiden man har på sig.

tongue_1181744_0.gif

Edit: Kom på att jag borde ha spoilat.

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter lite smått omöjligt att skjuta cirka 20 pers i huvudet med ett enda magasin + den korta tiden man har på sig.tongue_1181744_0.gif

Sant.

Tur att jag inte sparade över save-filen efter jag klarat storyn. Ska skita i sista uppdraget och köra vidare med John, har mycket kvar att göra.

:)

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var på sasquatchjakt idag. Slutet var ju sorgligt, man visste inte riktigt vad man skulle göra...

Liksom, man hade dödat hela hans art inklusive hans familj och han ville bara dö, men samtidigt känner man sig elak och vill bara låta honom vara ifred. Nåja, det slutade med att jag fångade han med lasso och försökte dränka han, för att sedan skjuta sönder han när han flydde i panik.

Jag är besviken på att de tålde så pass lite och att de inte gjorde något som helst motstånd. sad_1182040_0.gif

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var på sasquatchjakt idag. Slutet var ju sorgligt, man visste inte riktigt vad man skulle göra...

Liksom, man hade dödat hela hans art inklusive hans familj och han ville bara dö, men samtidigt känner man sig elak och vill bara låta honom vara ifred. Nåja, det slutade med att jag fångade han med lasso och försökte dränka han, för att sedan skjuta sönder han när han flydde i panik.

sad_1182040_0.gif

Du har dåligt samvete över vad du gjort, sen mördare du honom på värsta tänkbara sätt...

En kula i huvudet hade väl varit barmhärtigast, SPECIELLT, om du nu har

eliminerat hela hans familj.

Skämms Pixi... :angry::P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har dåligt samvete över vad du gjort, sen mördare du honom på värsta tänkbara sätt...

En kula i huvudet hade väl varit barmhärtigast, SPECIELLT, om du nu har

eliminerat hela hans familj.

Skämms Pixi... :angry::P

Ja, vad kan jag säga... biggrin_1182204_0.gif

Det var ju ändå den sista i hela spelet så jag var ju tvungen att försöka fånga honom med lassot!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...