Jump to content

Red Dead Redemption


SimonJ
 Share

Recommended Posts

Sådär! Var inne på Gallerian i centrala Stockholm igår och bytte bort Saboteur och MS: Pacific Rift, plus 100 kr! Tydligen hade det blivit krångel med leveransen, så de får in nya RDR på måndag. Synd att behöva vänta 3 dagar, men den som väntar på något gott väntar allt... hrm, aldrig... för länge :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sådär! Var inne på Gallerian i centrala Stockholm igår och bytte bort Saboteur och MS: Pacific Rift, plus 100 kr! Tydligen hade det blivit krångel med leveransen, så de får in nya RDR på måndag. Synd att behöva vänta 3 dagar, men den som väntar på något gott väntar allt... hrm, aldrig... för länge :doh:

Det tar emot att säga det :) Fan vad jag hatar att behöva vänta på spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Explosive: Panimala!

Hoppas jag får mitt imorn, så jag slipper vänta över helgen, aldrig direkt förbokat från Siba förut. :lol:

BTW, till er som hurrade över extra content till PS3-versionen. :doh::)

http://kotaku.com/5543308/red-dead-redempt...mption-xbox-360

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p...p;postcount=704

"LOD is a lot more aggressive on PS3, change in geometry and object pop etc are a lot more noticeable.

The frame rate is much worse on PS3 too.

It is definitely NOT better than GTA4.

It's just that the nature of game makes frame rate issues less noticeable.

(You drive 200MPH in middle of crowded city in GTA, where you ride horse on barren wasteland in RDR)

Probably one of the worst port ever.

Funny how RDR got free pass from IGN when Bayonetta & Lost Planet 2 got picked for their flaws."

(Expandera bilderna)

XB360

a0037809_4bf356b796a30_1170539_0.jpg

PS3

a0037809_4bf356bdbd11c_1170539_1.jpg

Redigerad av Panimala
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Explosive: Panimala!

Hoppas jag får mitt imorn, så jag slipper vänta över helgen, aldrig direkt förbokat från Siba förut. :lol:

BTW, till er som hurrade över extra content till PS3-versionen. :doh::)

http://kotaku.com/5543308/red-dead-redempt...mption-xbox-360

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p...p;postcount=704

"LOD is a lot more aggressive on PS3, change in geometry and object pop etc are a lot more noticeable.

The frame rate is much worse on PS3 too.

It is definitely NOT better than GTA4.

It's just that the nature of game makes frame rate issues less noticeable.

(You drive 200MPH in middle of crowded city in GTA, where you ride horse on barren wasteland in RDR)

Probably one of the worst port ever.

Funny how RDR got free pass from IGN when Bayonetta & Lost Planet 2 got picked for their flaws."

(Expandera bilderna)

Dra åt skogen fittnylle! :lol:

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ger du dig på multiplayer redan? :doh:

Nej, men jag skulle ladda ned soundtracket och låsa upp Limited Edition grejorna.

Multiplayer tar jag imorgon. :)

Men jag måste säga att jag gillar detaljerna i spelet. De små sakerna som att John Marston tar upp lite Beef Jerky och äter när man rider i lugn takt, eller hur han håller sig för sidan ibland. Karaktärerna rör sig verkligen snyggt och trovärdigt. Det känns som att de har tänkt på de allra minsta detalojer för att få spelet att kännas levande.

Synd bara att John Marston är gift. hade varit kul om man kunde ha startat en klassisk western romans eller lekt runder med hororna. Det sista vet jag visseligen inte om man kan eller inte men John Marston ger inte intrycket av att vara någon som är otrogen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...