Jump to content

Red Dead Redemption


SimonJ
 Share

Recommended Posts

Riktigt roligt spel. Har inte hunnit spela så mycket än, men så länge har spelet varit underbart. Bästa western spelet imo.

Det roliga är att du kan välja att antingen vara god eller ond.

T.ex. efter att ha varit och kollat runt i affärerna så tänkte jag hämta min häst för att gå till nästa uppdrag. Då kom det random banditer på hästar och börja skjuta folk, om du vill kan du alltså skjuta ner dem för att få mer respekt av de som bor där.

Har ni frågor så kan jag försöka svara på dem :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en fråga: Vilken tidsskala har spelet? För att göra det lite klarare: i gta IV är 1 timme i spelet två minuter i verkligheten. Jag undrar hur det funkar i red dead redemption. Finns det någon klocka eller liknande och vilken tidsskala har det? Vore trevligt om du kunde ta reda på det. :)

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en fråga: Har du märkt något om man kan välja sida i konflikter? T ex 2 gäng som båda erbjuder uppdrag där man bara får välja en att jobba för.

Om du lyckas ta dig till Mexico så skulle jag vilja veta om man kan välja vilken sida man vill vara på eller om man helt enkelt jobbar för båda?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en fråga: Vilken tidsskala har spelet? För att göra det lite klarare: i gta IV är 1 timme i spelet två minuter i verkligheten. Jag undrar hur det funkar i red dead redemption. Finns det någon klocka eller liknande och vilken tidsskala har det? Vore trevligt om du kunde ta reda på det. :lol:

När man pausar spelet ser man en klocka uppe i hörnet. 2 minuter är 1 timme i spelet, som på GTA :)

Jag har en fråga: Har du märkt något om man kan välja sida i konflikter? T ex 2 gäng som båda erbjuder uppdrag där man bara får välja en att jobba för.

Om du lyckas ta dig till Mexico så skulle jag vilja veta om man kan välja vilken sida man vill vara på eller om man helt enkelt jobbar för båda?

Har inte kommit så långt, men hittills har inget sånt kommit. Fast det finns fortfarande olika sätt att klara några uppdrag, typ där man väljer att döda eller fånga personen

btw hände något roligt nyss..(lägger spoilers för att inte förstöra för er, dock inget som har med storyn att göra. Inte heller något uppdrag, bara random encounter) stötte på en man i något öde ställe(på väg till en ranch). Han frågade efter hjälp eftersom han var strandsatt.

Han undrade om jag kunde låta honom rida med mig till någon stad.

När jag väl går fram till honom drar jäveln ner mig från hästen och tar den, han skrattar och ropar "Actually I got a better ride here" och försöker fly.

Snabb som jag är tar jag fram min rifle och skjuter honom i ryggen. Sista gången jag försöker hjälpa någon.. :)

Sjukt roligt att bara ta sin häst och gå igenom landet. Men man får akta sig för vargar :)

Redigerad av Skotten_31
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Synd att tidsskalan är som i gta.. Blir nog att vänta tills/om det kommer till PC så att det kanske går att andvända ''set_timescale'' eller liknande.

På ett sätt synd eftersom jag sällan använder mitt ps3 nu förtiden. Väldigt löjligt, men jag stör mig så enormt mycket på det..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en fråga: Har du märkt något om man kan välja sida i konflikter? T ex 2 gäng som båda erbjuder uppdrag där man bara får välja en att jobba för.

Om du lyckas ta dig till Mexico så skulle jag vilja veta om man kan välja vilken sida man vill vara på eller om man helt enkelt jobbar för båda?

Jag läste i en preview (vet inte vilken) att man får jobba för både rebellerna och militären i Mexico!

Har en fråga för övrigt: Jag har läst att man får hästen att röra på sig genom att hålla inne X (på PS3). Betyder det att man inte använder vänstra spaken till annat än att styra? Eller kan man få hästen att röra på sig genom att föra vänstra spaken frammåt också?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag läste i en preview (vet inte vilken) att man får jobba för både rebellerna och militären i Mexico!

Har en fråga för övrigt: Jag har läst att man får hästen att röra på sig genom att hålla inne X (på PS3). Betyder det att man inte använder vänstra spaken till annat än att styra? Eller kan man få hästen att röra på sig genom att föra vänstra spaken frammåt också?

Nu är det så att jag kör på xbox. Men om man håller fram spaken så går hästen sakta framåt, håller du in A(motsvarar X på PS3 tror jag) så kommer hästen att röra sig i samma fart som personen du rider med. Typ om du rider med sheriffen och håller in A då rider man i samma takt som han. Och om du trycker på A flera gånger så sprintar hästen.

Och man kan inte sprinta för länge eftersom hästen har stamina

edit: Jo A på xbox är X på PS3

edit2: Några lär bli besvikna på att man inte kan simma, jag blev det lite grann :)

Redigerad av Skotten_31
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Längtat något sjukt efter detta spelet, och nu när det börjar närma sig känns det som tiden står still :wub: Har nog inte vart såhär hypad sen GTA:SA

I hear you bro. Tänk då på att jag inte har råd att köpa det denna månad, så jag får vänta ännu längre :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var ganska hypad för några veckor / någon månad sedan, men nu är det rätt lungt. Är lite tveksam om spelets replayability. Tror att det blir som AC2. Kommer säkert att älska storyn och hur hela spelet tjänns medans man har storyn kvar, men sedan efter det och efter några av sidouppdragen så kommer det att bli långtråkigt och enformigt.

Har laft fram anledningar tidigare. Som t.ex... vad finns det att göra utanför storyn samt sidouppdragen? Åka omkring på en häst eller gå omkring?

I GTA / GTA IV så kan man åka motorcykel, bil, båt och helikopter, och i varje fordon så kan man göra lite olika saker. Man kan hoppa i olika hopp och hoppa ur fordonen medans man kör.

Visst multiplayern ger det väl längre livstid men jag är ändå tveksam. Kommer nog inte hålla lika länge som GTA IV gjort och gör (Håller fortfarande för mig) men är ändå inte tveksam till att det blir ett skitbra spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg på den där streamen att det fanns gott om, och då menar jag verkligen GOTT OM, prostituerade på barerna. Fyller de något syfte eller är de bara target practice?

Kan man muta folk att göra saker för en?

Kan man rensa ut en stad/by utan att den respawnar?

Finns det en stor stad?

Har du fått tag på en bil än?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var ganska hypad för några veckor / någon månad sedan, men nu är det rätt lungt. Är lite tveksam om spelets replayability. Tror att det blir som AC2. Kommer säkert att älska storyn och hur hela spelet tjänns medans man har storyn kvar, men sedan efter det och efter några av sidouppdragen så kommer det att bli långtråkigt och enformigt.

Har laft fram anledningar tidigare. Som t.ex... vad finns det att göra utanför storyn samt sidouppdragen? Åka omkring på en häst eller gå omkring?

I GTA / GTA IV så kan man åka motorcykel, bil, båt och helikopter, och i varje fordon så kan man göra lite olika saker. Man kan hoppa i olika hopp och hoppa ur fordonen medans man kör.

Visst multiplayern ger det väl längre livstid men jag är ändå tveksam. Kommer nog inte hålla lika länge som GTA IV gjort och gör (Håller fortfarande för mig) men är ändå inte tveksam till att det blir ett skitbra spel.

Jag är övertygad att för min del kommer spelet hålla väldigt länge, det roligaste med GTA IV tycker inte jag är att köra fordonen, utan det är att bara jävlas med folk i olika former, putta ner dom från höga avsatser, skjuta ihjäl snutar eller bara gå runt och se vad som händer.

Verkar ju vara en otroligt levande och händelserik spelvärld, men men...vi är ju alla olika. Hoppas bara det är håller lika länge som GTA IV (som jag spelar febrilt fortfarande)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var ganska hypad för några veckor / någon månad sedan, men nu är det rätt lungt. Är lite tveksam om spelets replayability. Tror att det blir som AC2. Kommer säkert att älska storyn och hur hela spelet tjänns medans man har storyn kvar, men sedan efter det och efter några av sidouppdragen så kommer det att bli långtråkigt och enformigt.

Har laft fram anledningar tidigare. Som t.ex... vad finns det att göra utanför storyn samt sidouppdragen? Åka omkring på en häst eller gå omkring?

Efter uppdragen? Well, finns massor av random encounters. Alltså människor över mappen som behöver din hjälp för att rädda folk o mycket mer. Så finns det challenges, t.ex. legend of western(nått sånt). Finns bountys på personer som du kan acceptera. Alltså fånga mannen, dead or alive. Så finns det även små spel som att kasta hästskor in i en ring eller att köra poker. Och de där är inte allt då jag inte kört så jättemycket. :wub:

Såg på den där streamen att det fanns gott om, och då menar jag verkligen GOTT OM, prostituerade på barerna. Fyller de något syfte eller är de bara target practice?

Kan man muta folk att göra saker för en?

Kan man rensa ut en stad/by utan att den respawnar?

Finns det en stor stad?

Har du fått tag på en bil än?

1. Man kan få lapdance av prostituerade, har inte testat det men det stod "Press B for blablabla 20$" Har inget annat syfte som i t.ex. AC2

2. Har inte kunnat muta någon än, så jag tror inte att det funkar.

3. Jag försökte rensa ut en ranch men folket respawna, kanske för att ranchen är ett main ställe där du kommer besöka ofta.

4. Stor stad, hur menar du? Finns väll medelstora städer. Med affärer, barer, bio osv.

5. Har inte fått tag på nån bil än.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blev nyfiken om bilarna och hittade

http://www.gamespot.com/xbox360/action/red...&pid=957922

Ingen källa dock.

Någon skrev på en stream jag såg förut, att det inte gick att köra bilarna. Hoppas dom har fel dock, dom kan ju inte kommit såååååå långt. Vore ju faktiskt jävligt konstigt gjort av rockstar att ha med bilar som kör runt, men inte låta oss spelare köra dom. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...