Jump to content

Red Dead Redemption


SimonJ
 Share

Recommended Posts

Ännu så är det det ända stället i Europa som säger att det är försenat. Kan vara så att det bara är GameStop som får försenad leverans eller så kan det bara vara Limited Edition som det gäller. Det senare hade varit otur för oss i Sverige för jag tror att vi bara får Limited Edition här. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Game Informer har gett RDR 9.75/10!

http://www.gamerankings.com/ps3/957923-red...tion/index.html

Tyvärr går inte recensionen att läsa då den är i magasinform. Finns det kanske någon som har scannat den och lagt up på nätet?

Ja, såg den på en annan sida i skannad version.

http://i742.photobucket.com/albums/xx68/bu...25/Reddead1.jpg

http://i742.photobucket.com/albums/xx68/bu...5/Reddead21.jpg

Redigerad av Marquis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt Spelbutiken så gäller det bara Limited Edition.

Jag hoppas på att det kanske bara gäller de butiker som inte beställde Limited Edition fören nu senare och att butiker som Game.se som har bara haft Limited Edition sedan början kommer få till 21:a.

Jag förhandsbokade RDR Limited Edition från Spelbutiken idag. Kommer jag att få det tills den 21a?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej. Avbokade och bokade på Game istället. Där står fortfarande 21a som release. Men då är jag kanske istället för sen med att boka, så att annat folk får det före, och de får slut på alla exemplar som kommer i den första försändelsen? Jävla bullshit.

Och så speciellt klassiskt av spelbutiken att vara så ghey på att få spel på release. Det funkar aldrig. Det är det enda problemet med spelbutiken. Skitbra och skitbilligt men fan när det kommer till nya spel, då måste man vänta en vecka eller två extra. Förhandsbokade ju The Lost and Damned 1600 points-kort men det skulle inte komma för ens en vecka senare så jag var tvungen att avboka. Kollade in en vecka efter och det hade inte kommit då heller. Så dumt.

Hoppas iaf att jag får spelet på release. Om inte så får jag väl gå och köpa det på GameStop och så skicka tillbaka / lämna in RDR av Game.se om jag inte hinner avboka det innan dom skickar det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej. Avbokade och bokade på Game istället. Där står fortfarande 21a som release. Men då är jag kanske istället för sen med att boka, så att annat folk får det före, och de får slut på alla exemplar som kommer i den första försändelsen? Jävla bullshit.

Och så speciellt klassiskt av spelbutiken att vara så ghey på att få spel på release. Det funkar aldrig. Det är det enda problemet med spelbutiken. Skitbra och skitbilligt men fan när det kommer till nya spel, då måste man vänta en vecka eller två extra. Förhandsbokade ju The Lost and Damned 1600 points-kort men det skulle inte komma för ens en vecka senare så jag var tvungen att avboka. Kollade in en vecka efter och det hade inte kommit då heller. Så dumt.

Hoppas iaf att jag får spelet på release. Om inte så får jag väl gå och köpa det på GameStop och så skicka tillbaka / lämna in RDR av Game.se om jag inte hinner avboka det innan dom skickar det.

Alltså det spelar nog ingen roll varifrån du bokar, alla kommer släppa det 28:e, de som inte uppdaterat än är väl bara sega..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså det spelar nog ingen roll varifrån du bokar, alla kommer släppa det 28:e, de som inte uppdaterat än är väl bara sega..

And how do you know?

Rockstar själva har inte skjutit upp releasen. De har dock lite strul med deras suppliers men de försöker fixa det fram tills release. Frågade själv Rockstarsnubbarna under kvällens Social Club Multiplayer Event och då började dom leta och fråga lite.

De kom fram till detta:

Hey guys, glad to see you're enjoying the launch trailer.

Noticed the comments here speculating about the release date. Red Dead Redemption will be in stores next week in North America on May 18th and throughout Europe on May 21st. Also, just wanted to let our Scandinavian fans know that we are currently having some supply issues specifically with our local Scandinavian distributor, but we are working very hard to resolve this in time for the 21st. We will keep you posted.

Så dom har som sagt lite strul men de försöker fixa det. Det kan ju komma att fixas. Och så vet vi ju inte om Game kanske kan få det ändå, om de redan fått det i t.ex. UK eller någonting.

Well. Vi får vänta och se helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Saxat från eurogamer.se

Det har spekulerats en hel del om releasedatumet för Red Dead Redemption, inte minst på våra forum. Den 28 maj har varit det senaste budet, mest på grund av askmolnet från Eyjafjallajökull.

Men ni kan pusta ut. Vi fick precis ett mail från Rockstars nordiska PR där det står följande:

Det har spekulerats en hel del om releasedatumet för Red Dead Redemption i Skandinavien.

Releasedatumet för Red Dead Redemption är den 21 maj.

Härliga nyheter, inte sant? Vårt recensionsexemplar bör anlända till redaktionen redan idag, och vår recension publiceras här på Eurogamer.se på onsdag klockan 15. Missa inte den!

Låter bra, kanske man får det om en vecka ändå :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Saxat från eurogamer.se

Det har spekulerats en hel del om releasedatumet för Red Dead Redemption, inte minst på våra forum. Den 28 maj har varit det senaste budet, mest på grund av askmolnet från Eyjafjallajökull.

Men ni kan pusta ut. Vi fick precis ett mail från Rockstars nordiska PR där det står följande:

Det har spekulerats en hel del om releasedatumet för Red Dead Redemption i Skandinavien.

Releasedatumet för Red Dead Redemption är den 21 maj.

Härliga nyheter, inte sant? Vårt recensionsexemplar bör anlända till redaktionen redan idag, och vår recension publiceras här på Eurogamer.se på onsdag klockan 15. Missa inte den!

Låter bra, kanske man får det om en vecka ändå :)

Och allt tack vare mig... I feel a "tack" is in order... :)

Närå, skämtar bara. Men åtminstone så visste inte folket i NYC-kontoren någonting om detta. Det fick dom höra först när jag påpekade det i chatterboxen igår. Och då tog de väl kontakt med deras skandinaviska distributörer och fick väl därifrån ett besked att dom jobbade på ett sätt att fixa det och att det nu verkar vara löst. Så, ja... Som sagt. Finemang. Skitbra.

Vågar dock inte boka det på Spelbutiken för dom är ändå som sagt opålitliga när det gäller releasedatum. Game.se och 70kr dyrare får det vara värt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...