Jump to content

Red Dead Redemption


SimonJ
 Share

Recommended Posts

Gaah ska inte läsa mer i tråden.

Håller på att spela strwars och det är så sjuuukt tråkigt. Men vill avsluta det pga av mitt tvångsbeteende.

Haha, jag är precis likadan.

Jag orkade inte spela klart Blue Dragon för det kändes som att jag missade något om jag inte petade på varje sten och buske för att se om det fanns gömda items.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är lite besviken på mexikanska revolutionen. Jag hade räknat med lite mer fullskaligt krig :)

Räknar med att spela ut spelet idag!

Hur är revolutionen?

Gör man uppdrag åt båda sidor? Märker man skillnad på människor -> attackerar etc... liknar det "riotmode" på GTA SA?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är revolutionen?

Gör man uppdrag åt båda sidor? Märker man skillnad på människor -> attackerar etc... liknar det "riotmode" på GTA SA?

Man gör uppdrag åt båda sidorna, men i slutändan så står man på rebellernas sida och störtar den nuvarande "presidenten" över Mexiko. Man står aldrig heller på någon speciell sida, eftersom att man inte egentligen har något med revolutionen att göra.

Nu har jag bara ett fåtal uppdrag kvar. Jag har

dödat Bill Williamson, Javier Escuella och Dutch Van Der Linde (egentligen tog han själv sitt liv, men..)

och nu har jag fått

träffa min familj och börja ta uppdrag av dem.

Inte långt kvar nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blev tvungen att döda en av mina Pokerbuddys. :blink: Men varför the Shopkeeper plötsligt mitt inne i stan slet ned någon från en häst och stal den kommer jag nog aldrig att fatta. :)

Nog finns det buggar i spelet. En av de mäst irriterande är att saker man gör i challenges inte alltrid registreras. Jag fick plocka 9 blommor innan den registrerade att jag hade plockat 6 stycken och jag har flått minst 7 rådjur men står ändå bara på 4. Det med rådjuren vet jag garenterat för jag kollade innan och då hade jag fångat och flått fyra, sedan fångade jag och flådde en till men var fortfaranbde på 4. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Egentligen borde jag inte titta i tråden eftersom jag vill spara alla överaskningar..

Något jag undrar är: Hur stor är egentligen spelvärlden? Om man drar paralleler med ex. fallout 3 (orginalkartan enbart) samt hur stor känns den?

Något annat jag undrar är: Vad händer om man rör sig utanför kartan? tar det tvärstopp? Eller går det att fortsätta en bra bit (som när man är ute på have i gta iv och kan köra långt bort från staden)?

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allt började med att jag och en polare drog in till Harry B James och tog ett glas öl. När vi var klara föreslog jag att vi skulle sticka till Gallerian (som ligger precis brevid) och kolla om de hade fått in fler RDR (mest för skojs skull), och tro det eller ej, DE HADE DET INNE!!!

Har suttit och knarkat i ca 1:30 timme nu. Helt jävla fucking underbart! Bättre än vad jag kunnat drömma om! Jag är helt lyrisk!!! :)

Just nu smyger jag mig på små oskyldiga kycklingar på ranchen och dödar dem med kniv. Sen säljer jag fjädrarna!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många outfits har ni? Jag har standardoutfiten, Elegant Suit, Duster Coat, Mexican Poncho och Rancher-kläderna. Vill ha något coolare (w00t)

Har samma, förutom Rancher-kläderna. Vill ha Deadly Assassin men det verkar ha buggat sig för mig såsom många andra på Scrap 3, 'Capture or kill Mo Van Barr.' Hans wanted poster dyker nämligen inte upp. :o

NEEEEEJ!!! Jag råkade stycka min häst när jag skulle rädda den från en varg och pga en challange som hade med att döda vargar med kniv så blev det översparat. :blink:

Ända sättet jag kan få tillb aka den på är att betala $1500 för dens deed. :(

War Horse, billig och bra! :)

PS3, lira, ikväll?

Redigerad av Adrian G
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast jag vill spara min Warhorse lite. Just nu är jag nöjd med min gyllenespringare som jag fick av Bonnie. Jag laddade en tidigare sparning.

Har samma, förutom Rancher-kläderna. Vill ha Deadly Assassin men det verkar ha buggat sig för mig såsom många andra på Scrap 3, 'Capture or kill Mo Van Barr.' Hans wanted poster dyker nämligen inte upp. :blink:

Var nog tur att jag fångade Mo Van Barr direkt när hans poster kom upp, då. :) Själv väntar jag med Deadly Assassin. Jag är för tillfället nöjd med min klassiska Duster Coat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såja, då var storyn klar! :)

Spoilers:

Blev faktiskt väldigt berörd när John dog. Han dog en väldig heroisk död. Nu spelar jag som hans son, Jack, och lullar mest runt. Har dock hört att det ska komma ett sista uppdrag som går ut på att man ska döda Edgar Ross. Inte fått det uppdraget ännu.

Ett oerhört grymt spel som i slutet verkligen berör en känslomässigt.

Dags att jaga outfits och göra sidouppdrag :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer aldrig förstå mig på dom som spelar igenom sånna här spel dagen efter releasen. Jag har nog bara gjort ca 15% hitills, försöker spela med andakt och njuta, få det att vara länge!

Kanske för att man fascineras så mycket av storyn och man vill bara komma vidare och vidare och vidare osv? :)

Sån är jag iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antar att vi alla är olika :)

Råkade ut för en väldigt lustig bugg igår, jag var inne på Saloonen i Armadillo. Jag kastade mitt lasso runt pianisten, och precis när jag började hala in honom slungades vi ut genom väggen och rätt ut i öknen på en halv sekund. Då slapp jag alla bråkstakar iallfall!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

fick igår pröva på detta helt underbara spel, det är verkligen ett "måste-köp"!

en sak jag inte förstår de är att alla reviews ja sett, klaga dom lite på att hästarna är svåra att styra i början o de tar runt 1h att lära sig bra.

jag fick spela på min kompis användare, och jag lärde mig de fläckfritt på ca 5min utan ngn som helst hjälp av spelets tips eller min kompis..?

anyhow, jag måste fixa cash eller ngt för detta MÅSTE jag ha!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer aldrig förstå mig på dom som spelar igenom sånna här spel dagen efter releasen. Jag har nog bara gjort ca 15% hitills, försöker spela med andakt och njuta, få det att vara länge!

Håller med! Har än så länge bara spenderat tid på ranchen, men jag och Bonnie ska dra till Armadillo nu tydligen! So long!

En liten fråga hinner jag dock med: Hur åker man tåg? Det finns ju en ikon på kartan som visar var tåget befinner sig, men det kommer ju aldrig till ranchen! Ska man behöva stå och vänta i flera dagar på att tåget ska komma? Så kan det väl endå inte vara?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag har verkligen ett pengaknas just nu, så jag undrar om något vet ngt ställe som tillåter att man delar upp kostnaden på spel under ngn månad?

idealet hade varit de som media markt brukar ha, 10månaders räntefritt. vill verkligen ha detta spel!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...