Jump to content

Red Dead Redemption


SimonJ
 Share

Recommended Posts

Någon som klarat ut spelet? Jag tror att jag gjort det... Jag har inga fler uppdrag och det kändes verkligen som ett slut, men jag såg aldrig några credits. Väldigt konstigt...

:PMegafeta spoilers. Läs absolut inte om ni inte är säker på att ni klarat storyn! ;)

Har alltså träffat och gjort några uppdrag för John Marstons

familj

, och sedan kört det uppdraget som kändes som det sista, där John och

hans familj

blir attackerade, och så i slutet så

dör John Marston och man vaknar upp till en annan cutscene där man ser Johns gravsten, och sen spelar man som hans son, Jack Marston.

Har klarat 70% av spelet, och om det är som GTA, att storyn är 60% så borde det ju varit slutet. Men det jag finner konstigt är att det aldrig var några credits. :(

För det första så var jag nog först på forumet med att klara ut spelet :w000t:-_- -_- -_- -_- -_- -_- -_-

För det andra, angående det där om inga credits:

Du plockar upp ett bonusuppdrag i Blackwater av en stranger som står vid polishuset. Han ger dig ett uppdrag som går ut på att döda Edgar Ross. Efter det så kommer credits.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fyfaaaan vad sur jag blev nyss. Pappa kom upp och frågade om jag höll på att mörda någon. Skulle göra miner saken och ta guldvagnen helt ensam.

Gör allt dirty work och krigar mig till vagnen. Men då kommer 5 stycken i ett gäng, dödar mig och tar vagnen och gör klart det.

Fyfan vad sur jag blev.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OK, nu behöver jag hjälp med duellerna. Hur sätter man igång skjutandet manuellt? Min andra duell så lyckades jag skjuta efter att jag kryssat för motståndarens hand men alla andra gånger så kan jag inte skjuta fören jag har satt 6 kryss på motståndaren. Problemet är att motståndarna börjar bli snabbare så det är inte alltid jag hinner få in 6 kryss. Eftersom jag lyckats sätta igång duellen efter bara ett kryss så måste det finnas ett sätt att göra det men jag vet inte hur jag gjorde den gången. Hur gör man? Ska man trycka på någon speciell knapp eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OK, nu behöver jag hjälp med duellerna. Hur sätter man igång skjutandet manuellt? Min andra duell så lyckades jag skjuta efter att jag kryssat för motståndarens hand men alla andra gånger så kan jag inte skjuta fören jag har satt 6 kryss på motståndaren. Problemet är att motståndarna börjar bli snabbare så det är inte alltid jag hinner få in 6 kryss. Eftersom jag lyckats sätta igång duellen efter bara ett kryss så måste det finnas ett sätt att göra det men jag vet inte hur jag gjorde den gången. Hur gör man? Ska man trycka på någon speciell knapp eller?

Tror att (med ps3 knappar) man märker ut med R2. R1 gör så att man bara använder ett kryss/så många man använt. Märk helst när krysset är vitt (din mätare fylls snabbare).

Riktigt dåligt att de inte har inkluderat tutorials eller något, meddelanden uppe i hörnet försvinner direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Thieves Landing är verkligen badass! Mörk, våt träskmark och massor av skumma typer överallt. Första gången jag red in så ser jag hur en snubbe släpar ut en hora från den lokala bordellen och skriker "You think that's funny you little bitch!?", för att sedan hugga henne med kniv ca 1000 ggr i rad. Sadist som jag är så satt jag kvar på hästryggen och bara njöt (hrm, nåja). Jag har sett samma grej i Armadillo, så jag vet att det är scriptat, men endå! Riktigt grymt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Thieves Landing är verkligen badass! Mörk, våt träskmark och massor av skumma typer överallt. Första gången jag red in så ser jag hur en snubbe släpar ut en hora från den lokala bordellen och skriker "You think that's funny you little bitch!?", för att sedan hugga henne med kniv ca 1000 ggr i rad. Sadist som jag är så satt jag kvar på hästryggen och bara njöt (hrm, nåja). Jag har sett samma grej i Armadillo, så jag vet att det är scriptat, men endå! Riktigt grymt!

Tycker också det stället är grymt, men läskigt som fan. Blev tacklad av ett enormt vildsvin påväg dit.

En annan jävligt mäktig händelse var när jag red ute i skogen och ett gäng vargar rusade mot mig, jag rycktes med av stunden, slängde mig av hästen och tog fram kniven. Slaktade dom alla, kände mig riktigt hård efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker också det stället är grymt, men läskigt som fan. Blev tacklad av ett enormt vildsvin påväg dit.

En annan jävligt mäktig händelse var när jag red ute i skogen och ett gäng vargar rusade mot mig, jag rycktes med av stunden, slängde mig av hästen och tog fram kniven. Slaktade dom alla, kände mig riktigt hård efteråt.

now that's gangsta!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bleh. Var uppe i bergen och jagade björn i 1h+ och kom upp emot 30/35+ Björnskinn/kött samt också en hel del klor, tänder och hjärtan, och sen så dör jag... Och då tappar jag allt? Värdelöst egentligen. :/

Och jag som blev arg när jag dog efter att ha skinnat 10+ kor i McFarlaine-ranchen. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter just nu och njuter av soundtracket som man fick gratis om man köpte Limited Edition, måste vara ett av dom bästa soundtracken till ett spel någonsin! :P

Förresten, är det nån mer än jag som upplever dålig frame rate i vissa mellansekvenser och även när man spelar ibland?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...