Jump to content

Red Dead Redemption


SimonJ
 Share

Recommended Posts

Fan vad brutalt, såg nyss en tjej i saloonen i bli styckad till döds. Hann inte hjälpa henne :(

Min reaktion var "Måste hjälpa tjejen som skriker!(w00t)" kommer ut på gatan och ser henne få kniven i sig "Faaan! :o" skjuter mannen i huvudet. Men båda ligger döda på marken.

" :blink: ...................."

Henne lyckades jag rädda. Sköt honom i huvudet just som han skulle hugga henne. :P

De där slumphändelserna kan vara riktigt svåra. Jag lyckades t ex inte rädda mannen som blev hängd. :( Jag sprang fram till honom i tron om att jag skulle försöka hålla honom uppe men han dog. Man skulle nog skjuta av hans rep eller något sådant. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahahahaha! Sköt nyss en skurk när han satt på hästen och när han ramla av så fastnade han i stigbygeln med ena benet och åkte med hästen när den sprang iväg. Kan det hända så eller var det en bugg? Fan vad grymt om det händer :)

@Crusader: Japp repet ska av, bästa är nog att sikta in sig på det först innan skurkarna. Men håller med, vissa saker har man väldigt lite tid på sig att göra.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahahahaha! Sköt nyss en skurk när han satt på hästen och när han ramla av så fastnade han i stigbygeln med ena benet och åkte med hästen när den sprang iväg. Kan det hända så eller var det en bugg? Fan vad grymt om det händer :blink:

Jepp, det händer. Fast oftast inte så långt. Brukar låssna efter en liten bit.

Du vet vel att du kan fånga folk med lassot och seda släpa dem efter hästen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahahahaha! Sköt nyss en skurk när han satt på hästen och när han ramla av så fastnade han i stigbygeln med ena benet och åkte med hästen när den sprang iväg. Kan det hända så eller var det en bugg? Fan vad grymt om det händer :)

Hände samma sak för mig två gånger! Fan vad kul det är. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Smådetaljerna är underbara, några jag kommer att tänka på bara:

1. Hur läckert gräset och vegetationen viker sig när man går/rider igenom det.

2. Hur trevligt det är att hälsa tillbaka på folk som hälsar på en, antingen med en nickning eller en fras. (B på Xbox 360 i rätt sammanhang!)

3. Det känns läckert att hölstra/ta upp vapnet (LB på Xbox 360) när man känner på sig att det kommer hetta till eller precis innan man själv ska bryta helvetet lös.

4. Att John när man flyttar kameran följer med med sitt huvud och också kollar dit.

Redigerad av Marquis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jepp, det händer. Fast oftast inte så långt. Brukar låssna efter en liten bit.

Du vet vel att du kan fånga folk med lassot och seda släpa dem efter hästen. :)

Haha jo har provat, men dom i Armadillo blev sura på mig för det (w00t) Alltså gjorde så med en skurk.

Har ni sett ovädret än? Otroligt vackert! :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, jag har haft oturen att bara haft fint väder när jag spelat. (w00t)

Smådetaljerna är underbara, några jag kommer att tänka på bara:

1. Hur läckert gräset och vegetationen viker sig när man går/rider igenom det.

2. Hur trevligt det är att hälsa tillbaka på folk som hälsar på en, antingen med en nickning eller en fras. (B på Xbox 360 i rätt sammanhang!)

3. Det känns läckert att hölstra/ta upp vapnet (LB på Xbox 360) när man känner på sig att det kommer hetta till eller precis innan man själv ska bryta helvetet lös.

:) 2:an kände jag inte ens till. Tack för tipset. :blink:

Jag älskar också detaljerna som jag nämnt innan:

1. Hur Marston gör saker medans man rider långsamt som t ex tar och äter lite Beef Jerky.

2. Hur Marston håller sig för sidan i början efter första uppdraget.

3. Män som rider stannar vid sidan av vägen för att gå och pissa.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok känns som att jag försöker hitta småfel med detta spel, men tycker verkligen att de kunde ha gjort något mer med campning scenerna. Typ kunna köra minispel med de som man campar med eller nått. Håller inte ni med?

Blir lite tråkigt att bara sitta där

Man kanske inte ska använda sig av fast travel, så mycket. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok känns som att jag försöker hitta småfel med detta spel, men tycker verkligen att de kunde ha gjort något mer med campning scenerna. Typ kunna köra minispel med de som man campar med eller nått. Håller inte ni med?

Blir lite tråkigt att bara sitta där

Jo, jag håller med lite där. En annan sak är att sakerna de berättar dyker inte upp i journalen och subtitles funkar inte där. T ex så berättade han var en skatt var gömd men jag uppfattade inte var det var. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske inte nån jättespoiler men spoilertaggar ändå.

Det är från min första duell.

Var ute och gick i Armadillo, en snubbe går fram till mig och börjar tjöta, något som senare resulterar i en duell.

Jag drar pistolen mycket fortare än honom och sätter sex stycken snabba skott i låret på han.

Han låg och bad om nåd och babblade så jag satte en kula i pannan på honom. Visslade på min häst och red iväg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså vadå mycket detaljer? Gick in i saloonen i Armadillo, puttade in en gubbe i ett bord. Går förbi och får spott i nacken från honom efter. Marston tar bort spottet kollar bak och snärtar till handen för att det ska flyga av handen. Fan vad ballt det här spelet är!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså vadå mycket detaljer? Gick in i saloonen i Armadillo, puttade in en gubbe i ett bord. Går förbi och får spott i nacken från honom efter. Marston tar bort spottet kollar bak och snärtar till handen för att det ska flyga av handen. Fan vad ballt det här spelet är!

Jag försökte starta ett Saloon slagsmål men alla bara drog vapen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu regnar det som bara den. Älskar hur skålar och liknande fylls med vatten och vattenpölar bildas.

När det gäller strangers så älskar jag att de bara inte plötsligt försvinner när man har pratat med dem, som folk gjorde i GTA. De är kvar där tills man har lämnat området. :)

Ska jag klaga på något så är det GPSen (heheh) som bara visar vägen via vägar och waypointen syns inte i hörnet på kartan så man måste pausa helatiden för att se så man rider åt rätt håll när det är ute i ödemarken.

Edit: Nu plötsligt ser man waypointen i hörnan. Konstigt att det inte funkar alltid.

Har ni träffat på

kanibalen

? (w00t) Gillar hur alla som välkomnar en till sin camp inte är vänligt sinnade. :blink:

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ni träffat på kanibalen? (w00t) Gillar hur alla som välkomnar en till sin camp inte är vänligt sinnade. :)

Träffade en som kom haltande och sa att en man hade skadat hans ben och bad mig rida och fånga honom.

Tar honom tillbaks till gubben och då säger han "matdags" och Marston börjar gå iväg.

Direkt jag fick spela vänder jag mig och skjuter killen i huvudet, kanibalen alltså.

Fick lite + i honor :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, det var inte samma som min. Den jag träffade på bad mig att slå mig ned en stund och när jag var påväg dit så skrek plötsligt någon "help me" och det var en man fastbunden vid lägerälden och överallt låg avhuggna armar (favorit rätt eller rester som han inte gillade?).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Träffade en som kom haltande och sa att en man hade skadat hans ben och bad mig rida och fånga honom.

Tar honom tillbaks till gubben och då säger han "matdags" och Marston börjar gå iväg.

Direkt jag fick spela vänder jag mig och skjuter killen i huvudet, kanibalen alltså.

Fick lite + i honor :blink:

Ah, samma för mig. (w00t) Feels good man.

--

Förresten, kan någon förklara hur man duellar? Jag lyckades gjöra det förut, jag siktade över hela honom, spammade såna där kryss över honom tills mätaren blev full, vad nu det betydde, då skjöt jag honom, är det så det funkar? :) Gjorde något liknande först men dog.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...