Jump to content

Hur spolar du?


GiZmo
 Share

Hur spolar du?  

77 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

De flesta toaletter idag har två lägen, Helspol/Halvspol! :ermm:

Tänkte på en sak för nån dag sen när jag på toa, hur brukar folk spola egentligen? Själv använder jag alltid helspol och slösar mängder vatten.

Så.. hur spolar ni oftast?

ps. creds till Adrian för att komma upp med Helspol/Halvspol namnen samt med allmän feedback.

Edit: Behöver inte vara just hemma hos dig, utan i allmänhet

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Har bara ett läge. - men...

Ja vi har ju då en klassisk Gustavsberg med ett läge, men man kan faktiskt styra detta läge om man vet exakt hur man ska dra upp knoppen. Drar man upp knoppen halvvägs så spolar toan så länge man håller i den, drar man upp hela "öppnas något" och vatten spolar en längre stund. Ofta räcker det med att hålla uppe halvläge några sekunder. Detta är en teknik som nog inte så många känner till som har en klosett av denna sort skulle jag tro. Känns ju bra att man sparar in på lite vatten i alla fall, men tänk så mycket som skulle sparas om alla använde "halvläget". :ermm:

Ska spola mig till sängs nu! Gute nacht!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Har bara ett läge. - men...

Ja vi har ju då en klassisk Gustavsberg med ett läge, men man kan faktiskt styra detta läge om man vet exakt hur man ska dra upp knoppen. Drar man upp knoppen halvvägs så spolar toan så länge man håller i den, drar man upp hela "öppnas något" och vatten spolar en längre stund. Ofta räcker det med att hålla uppe halvläge några sekunder. Detta är en teknik som nog inte så många känner till som har en klosett av denna sort skulle jag tro. Känns ju bra att man sparar in på lite vatten i alla fall, men tänk så mycket som skulle sparas om alla använde "halvläget". :ermm:

Ska spola mig till sängs nu! Gute nacht!

Man kan dessutom dra upp hela (och släppa, som vanligt), och om man vill stoppa/om man ångrar sig kan man rycka snabbt uppåt så slutar den tvärt. Vet inte om det är så bra dock, men jag gör det när jag kommit på att "helspol" var onödigt eftersom man bara slängde ner ett papper eller två.

Vote: Har bara ett läge. Finns två så tar jag helspol, men har ni också märkt att hel- och halvspol är omvända? Stor/en droppe ska ju vara helspol, en liten betyder ju halvspol. Men det är jätteofta vänt, det är ju skumt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har båda knapparna men jag har tänker aldrig på vilken som är vilken utan bara trycker, upplever att det alltid kommer lika mycket i alla fall. Humpf.

Följdfrågan borde vara om folk använder dämpningspapper, på det svarar jag: ja, nästan alltid när jag skiter tack vare den eminenta tråden här på sajten. Nu skvätter det aldrig upp kissvatten på låren längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...