Jump to content

Våld


antepanteboy
 Share

Recommended Posts

Alla borde få sig lite stryk, för det kommer hända. Det är ett stadie som ska igenom och man får en annan syn på saker.

Mm, faktiskt. Jag går egentligen runt och bara väntar på min första nerslagning. :nuke:

har varit med i ett par slagsmål och fått stryk på nästan alla,

Skönt att vara så öppen med det! :) (Visst hade du ett rörligt spöke som avatar förut?)

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 76
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Jag är väldigt "svensk" av mig och det krävs ganska (rejält) mycket för att jag ska bli riktigt arg och ta till våld för att lösa en situation.

God Jul.

"svensk" i sig är väl för slagsmål? I mina öron är en "riktig" svensk ett WHtrash.. Och dom gillar att slåss, "svensken" är inte så världsvan.

@Kebab; Det är ett stort plus om det är en nedslagning som blir första slagsmålet än att slå ner någon själv för första gången.

Mitt första slagsmål blev en 3-1 misshandel för min sida. Dom var fulla, hade fått fel info och jag hade kompisar jag verkligen inte kunde lita på, som också kände förövarna fö.

Någon hade snackat skit bakom min rygg, sagt att jag skulle slå ner en kille. Han var där, leta upp mig men vågade inte slå första slaget, så hans anabolapolare kommer fram och säger det vanliga, för att försäkra sig; "Är det du som är Staffan eller?", "Nej, jag heter Stellan, vadårå?", "DU SKA GE FAN I ATT HOTA MINA POLARE"; efter han slår till mig i ansiktet så jag fallar ner på backen, DÅ kommer det fega aset fram som jag "skulle" ha hotat och sparkar mig i huvudet. En kille jag känner lite lätt drar bort mig därifrån eftersom mina polare bara backade undan och vågade inte göra ett skit. Vi går och sätter oss på en bänk jag och den killen och snackar lite om vad som hänt. Vi är nu 2 mot 3, så vi försöker på oss en liten hämdaktion, men när han drar för att hämta en polare så kommer dom tre fram och börjar slå och sparka mot mig, så jag springer ifrån för att rädda mitt skinn. Ser mina polare som står vid en parkering, så jag drar dit och skriker hjälp men vad får man för reaktion? Alla backar undan än en gång och nu så får jag slag och sparkar av dom tre tills en annan jag bara känner lite rycker bort mig och slänger in mig i en bil. Sen blir det bara en massa snack utanför bilen, en utav killarna drar in huvudet i bilen och skriker nått om att han ska döda mig, då svartnar det för mig och jag tar i så jävla hårt rakt i ansiktet på den jäveln så han slocknar utanför bilen. Hans polare blir lacka som fan, men dom som åkte med den bilen hoppar in och vi drar därifrån.

Efter detta fick jag en helt annan syn på vad slagsmål faktist är, ett sätt att hävda sig utan att behöva diskutera, eller bara slå någon som är jävligt blåst, har idiotiska åsikter eller har gjort något riktigt dumt.

För att hoppa händelserna i förväg så kan vi ju ta mitt senaste istället. Jag är aldrig den som slår första slaget, så är det bara men om jag får ett slag så står jag inte för vad som komma skall så att säga. Jag är iaf på fest, är och hämtar ett par öl till mig och en polare, går förbi tre killar som druckit lite för mycket den kvällen. När jag gått förbi så ropar dom på mig, så jag vänder mig om och en av dom sluddrar fram nått om att jag hade trampat på hans sko. Jag ber om ursäkt och går därifrån då jag får ett knytnäveslag i bakhuvudet. Någonstans där inne viste jag att detta skulle hända så jag slänger ölen på backen, vänder mig om och drar i så hårt på den första bästa där så han går ner i golvet direkt. Antar att det var fel snubbe, för dom andra lackade som fan. Dom pucklar på lite och jag kan inte göra så mycket mer än att försvara då det är 2-1. Dock så verkar det som jag aldrig kommer få mig en riktig 1-1 i hela mitt liv, för någon som känner dom ser vad som händer och jag ser i ögonvrån att han kommer mot mig, så jag vänder och löper fort så in i helvete in i skogen utanför kåken. Hör att dom står och skriker efter mig, men håller mig gömd. Ringer till min polare och beskriver hur killarna ser ut och innan jag vet ordet av så ser jag en utav killarna bli utkastad från trappan, vilket är typ tre meter lång, så han ligger och kvider lite efter kommer hans polare och sen hör man en massa skrik om att dom aldrig ska visa sig där igen.

Det som är roligt dessutom är att dom polarna jag trodde jag kände som inte vågar göra ett skit skryter om och hittar på saker till folk när jag är med. Folk vet att jag slåss och antagligen vet dom att mina polare inte gör det, så jag fick höra på jobbet t.ex. att när jag var ute med dessa polare så var vi bara på en bar och chillade, inget hände och vi gick hem utan några som helst incidenter, men ändå så hade dom snackat om att vi skulle ha mött några killar som hade muckat vilket efter vi hade slått ner dom. Vilket såklart inte är sant. Vet inte varför dom gör så, och det är det som är tråkigt när man är ute med dom, för dom tror att jag ska vilja slå ner någon random som typ puttade lite på dom på dansgolvet. Dom vet lika väl som jag att jag inte slår första slaget och inte vill slåss men gör det om jag måste, men ändå så känns det som dom letar slagsmål för att dom är ute med mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antar att det var fel snubbe, för dom andra lackade som fan.

Haha! :)

Jag har aldrig varit i ett riktigt slagsmål vilket är ett jävla under med tanke på hur många gånger det varit sjukt nära. Skulle heller aldrig slå första slaget men om någon slog mig skulle jag definitivt ge tillbaka (så gott jag kan).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha! :)

Jag har aldrig varit i ett riktigt slagsmål vilket är ett jävla under med tanke på hur många gånger det varit sjukt nära. Skulle heller aldrig slå första slaget men om någon slog mig skulle jag definitivt ge tillbaka (så gott jag kan).

Hehe, lite komiskt men menar inte att det inte var en oskyldig men att det inte var han som slog mig i bakhuvudet, men det var lika bra att han slocknade för han såg biffig ut, vilket jag inte hade velat ha slåendes på mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har aldrig slagits och kommer nog inte att göra det eftersom jag väldigt sällan blir så arg.

Däremot slår jag mer än gärna tillbaka om någon skulle få för sig att ge sig på mig, eller för att skydda någon annan.

Våld löser ofta själva problemen, men börjar även på nya.

Har bara slagits på hockyrinken (blev filmat faktiskt och ska lägga upp den igen när hockeyförbundet inte bryr sig längre..), men det var för att skydda en annan i mitt lag. Tvekar inte heller att golva(/isa?) någon som blivit brutalt påhoppad. Då jävlar ryker handskarna.

Skulle som sagt aldrig starta slagsmål själv, även hur mentalt trakasserad jag skulle bli.

Men våldsam person? Icke.

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spännande läsning Stell! Man blir taggad.

Anser du dig själv vara bra på att slåss?

Taggad är bara förnamnet gosse, fan sitter här med högpuls och blodsmak i munnen just nu efter att ha skrivit det där.

Jag skulle inte säga att jag är bäst, men jag ligger väl på den högre delen av skalan. Vem som helst kan slåss om dom vet vad dom håller på med. Jag är inte särskilt vältränad och är kortare än alla jag slagits med så vitt jag minns.

Du måste veta var och hur du ska slå, dvs. du måste veta att dina kompisslagsmål i högstadiet där man slog varandra på axeln inte kommer att skada någon ett skit. Det tar emot att slå någon i ansiktet, men då kan ett fegslag i solarplexus sänka någon ganska lätt. Du måste kunna ta stryk utan att flippa ur, dvs. du kan aldrig tro att du ska gå in i en fight utan att få ett enda slag mot dig. Klarar du inte av detta är det ingen idé att äns försöka för du kommer bara ligga ner och lipa och be efter nåd. Sett för mycket sånt när folk med för stort ego får en käftsmäll för att sen gråta floder och annat folk fått gå emellan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är oftast en snäll person men mycket kan få mig att bli irriterad... Små saker som störande ljud och sånt kan få mig att brinna på insidan... Jag har slagits några gånger men oftast hittat en bättre utväg. Gör någon mig förbannad med mening, då smäller det... Blir jag irriterad på en person efter hur han/hon beter sig som tex en kille som är otroligt jobbig med frågor så då håller jag det på insidan så oftast är jag snäll... Hoppas jag...

Det vet vi vem det är, huh? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svensk? Vi är ju svenska vikingar, vi slår ju ihjäl varandra så fort man blänger :nuke:.

"svensk" i sig är väl för slagsmål? I mina öron är en "riktig" svensk ett WHtrash.. Och dom gillar att slåss, "svensken" är inte så världsvan.

Njao, det finns väl en fördom att svenskar skulle vara lugna och försiktiga, inte brusa upp för nått och köra Volvo för det är säkrast. Det var den svensken jag syftade på. :)

Edit: Tro inte att jag är sådär nu. Bara lite.

Edit2: litelite..

Edit3: Fast jag skrev ju att jag var väldigt så... fan.. glöm allt.. >.<

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har aldrig varit i slagsmål. Har dock enormt nära att hamna i slagsmål flera gånger men jag har lyckats avstyra det genom att övertyga personen om att det är en dålig idé, eller bara genom att hoppas på det bästa. Försöker att reda ut det genom att tala men om någon attackerar mig och/eller hotar mig tvekar jag inte på att slåss och vara förberedd på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har aldrig varit i slagsmål. Har dock enormt nära att hamna i slagsmål flera gånger men jag har lyckats avstyra det genom att övertyga personen om att det är en dålig idé, eller bara genom att hoppas på det bästa. Försöker att reda ut det genom att tala men om någon attackerar mig och/eller hotar mig tvekar jag inte på att slåss och vara förberedd på det.

Behöver du eller någon annan här lite goda råd så vet ni vart jag finns. Jag har gett tips förr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...