Jump to content

Köp och sälj


Vice.
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Hej alla.

Försöker här efter att har misslyckats i alla leksaksbutiker inkl tradera.com

Min son har snöat in på hajar och hade dött av lycka av att få en sådan. Just nu går han omkring med en pusselbit som är en val, men han tycker att det är en haj. Och han vägrar släppa den.

Har nån av er nån gammal plasthaj (eller vet vart man kan köpa en) så vill jag mer än gärna köpa den. Kan betala lite överpris med!

Så tänk gärna efter om ni har nått i nån vrå hemma. Tack på förhand//vice

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej alla.

Försöker här efter att har misslyckats i alla leksaksbutiker inkl tradera.com

Min son har snöat in på hajar och hade dött av lycka av att få en sådan. Just nu går han omkring med en pusselbit som är en val, men han tycker att det är en haj. Och han vägrar släppa den.

Har nån av er nån gammal plasthaj (eller vet vart man kan köpa en) så vill jag mer än gärna köpa den. Kan betala lite överpris med!

Så tänk gärna efter om ni har nått i nån vrå hemma. Tack på förhand//vice

Den här måste du ju helt klart köpa till honom till sommaren!

Det verkar fasen vara svårt att hitta hajleksaker. Här är en sökning på BR leksakers hemsida.

Jag noterade en del hajleksaker som kanske kan vara intressanta. Men framför allt ryggsäcken! Den lär han ju tycka är stencool sen när han ska börja skola eller så, det fanns även ett pennfodral någonstans tyckte jag.

Hittade även den här på CDON.

Redigerad av eXotic
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej alla.

Försöker här efter att har misslyckats i alla leksaksbutiker inkl tradera.com

Min son har snöat in på hajar och hade dött av lycka av att få en sådan. Just nu går han omkring med en pusselbit som är en val, men han tycker att det är en haj. Och han vägrar släppa den.

Har nån av er nån gammal plasthaj (eller vet vart man kan köpa en) så vill jag mer än gärna köpa den. Kan betala lite överpris med!

Så tänk gärna efter om ni har nått i nån vrå hemma. Tack på förhand//vice

Tradera har du inte alls försökt med... http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?header=true&search=haj&catid=343319

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej alla.

Försöker här efter att har misslyckats i alla leksaksbutiker inkl tradera.com

Min son har snöat in på hajar och hade dött av lycka av att få en sådan. Just nu går han omkring med en pusselbit som är en val, men han tycker att det är en haj. Och han vägrar släppa den.

Har nån av er nån gammal plasthaj (eller vet vart man kan köpa en) så vill jag mer än gärna köpa den. Kan betala lite överpris med!

Så tänk gärna efter om ni har nått i nån vrå hemma. Tack på förhand//vice

Hej kära Vice.

Kika här :)

http://www.lajbansson.se/actionfigurer/fiskar-hajar

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Den här måste du ju helt klart köpa till honom till sommaren!

Det verkar fasen vara svårt att hitta hajleksaker. Här är en sökning på BR leksakers hemsida.

Jag noterade en del hajleksaker som kanske kan vara intressanta. Men framför allt ryggsäcken! Den lär han ju tycka är stencool sen när han ska börja skola eller så, det fanns även ett pennfodral någonstans tyckte jag.

Hittade även den här på CDON.

Han är inte så motorisk att han hade klarat att slänga sig fram på en kana sådär.

Men badleksaken är sjukt bra. Det blir definitivt ett köp, många tack.

Jodå, de har jag sett men de är för små, och vissa är leo vilket det inte skall vara.

Men tack för att du tog dig tid att dubbelkolla till mig. =)

Du är ovärderlig, exakt dem jag letar efter! TUSEN tack!!!

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Har en fråga. Håller på att flytta nu och går igenom allt skit jag har liggandes och hittade gamla konsoler och spel. Ett Sega mega drive, Sega mega drive II och ett Nintendo 8bit. Sen är det lite spel som syns på bilden.

Men är det värt att sälja? Vet att vissa sladdar fattas till konsolerna och det går ju att köpa hem billigt från tradera och liknande. Hur mycket tror ni jag kan få om jag slänger ut sakerna på blocket?

Nintendot vet jag fungerar, allt som behövs är en strömsladd, samma med ena Segat. Men det stora segat är jag fundersam över. Om det nu fungerar, är det värt att lägga pengar på sladdar och sen sälja?

post-9514-0-63560700-1368899439.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han är inte så motorisk att han hade klarat att slänga sig fram på en kana sådär.

Men badleksaken är sjukt bra. Det blir definitivt ett köp, många tack.

Jodå, de har jag sett men de är för små, och vissa är leo vilket det inte skall vara.

Men tack för att du tog dig tid att dubbelkolla till mig. =)

Du är ovärderlig, exakt dem jag letar efter! TUSEN tack!!!

Av ren nyfikenhet, hur gick det med hajarna? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en fråga. Håller på att flytta nu och går igenom allt skit jag har liggandes och hittade gamla konsoler och spel. Ett Sega mega drive, Sega mega drive II och ett Nintendo 8bit. Sen är det lite spel som syns på bilden.

Men är det värt att sälja? Vet att vissa sladdar fattas till konsolerna och det går ju att köpa hem billigt från tradera och liknande. Hur mycket tror ni jag kan få om jag slänger ut sakerna på blocket?

Nintendot vet jag fungerar, allt som behövs är en strömsladd, samma med ena Segat. Men det stora segat är jag fundersam över. Om det nu fungerar, är det värt att lägga pengar på sladdar och sen sälja?

Jag kanske är sugen på Nintendo 8-bit. Hur mycket hade du tänkt dig för konsollen och spelen? Om en kabel fattas spelar ingen roll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Har en fråga. Håller på att flytta nu och går igenom allt skit jag har liggandes och hittade gamla konsoler och spel. Ett Sega mega drive, Sega mega drive II och ett Nintendo 8bit. Sen är det lite spel som syns på bilden.

Men är det värt att sälja? Vet att vissa sladdar fattas till konsolerna och det går ju att köpa hem billigt från tradera och liknande. Hur mycket tror ni jag kan få om jag slänger ut sakerna på blocket?

Nintendot vet jag fungerar, allt som behövs är en strömsladd, samma med ena Segat. Men det stora segat är jag fundersam över. Om det nu fungerar, är det värt att lägga pengar på sladdar och sen sälja?

post-9514-0-63560700-1368899439.jpg

Bästa du kan göra är att lägga ut det på tradera för 1:- så kommer du få vad det är värt. =)

Av ren nyfikenhet, hur gick det med hajarna? :)

Tack bra. Köpte en haj av sidan ni rek. och den blev han jätteglad för. =)

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bästa du kan göra är att lägga ut det på tradera för 1:- så kommer du få vad det är värt. =)

Nja, på tradera och andra auktionssidor så kan man ju faktiskt ha otur och få "under"pris. Till exempel så kanske jag köper ett 8bit för 1000kr, medans på tradera får jag ett för 700kr. Betyder ju inte att det är värt 700kr bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, på tradera och andra auktionssidor så kan man ju faktiskt ha otur och få "under"pris. Till exempel så kanske jag köper ett 8bit för 1000kr, medans på tradera får jag ett för 700kr. Betyder ju inte att det är värt 700kr bara.

Det är värt d det du betalar/får för det.

Jag har köpt och sålt mycket på tradera och har tjänat mer på det änpå blocket. Läger ut alla mina spel för 1:- och de har aldrig gått för under 400:-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är värt d det du betalar/får för det.

Jag har köpt och sålt mycket på tradera och har tjänat mer på det änpå blocket. Läger ut alla mina spel för 1:- och de har aldrig gått för under 400:-

Fast det är ju inte sant? Får jag ett 8bit för 700kr på till exempel Tradera för tiden går ut väldigt konstig (03-08 kanske?) och sen om jag tittar på till exempel blocket där det lägsta ligger på 1000kr säger vi, då har jag "tjänat" 300kr.

Medans om jag väntar istället två-tre veckor och har ute min annons så säljer jag samma sak för 1000kr som jag lagt ut saken för.

Säga att en sak är vad vad man betalar/får är ju bara meh, då det inte är sant. Behöver man inte pengarna akut så kan man ju säkert få lite mera.

Problemet med Tradera är ju som sagt att man hitta "vrakpriser", och det är kanske inte värt att försöka sälja en sak så fort som möjligt istället för att ha en annons ute på blocket om det är en dyr sak.

Spel är ju som sagt en annan sak.. Och att du aldrig för under 400kr vettefan. Jag sökte just på ps3 på tradera och hittade till exempel Skyrim som går ut om 3 minuter för 116kr, eller Guitar hero world tour för 30kr. Skulle knappast värdera något av dem spelet till så pass lite.

Jag menar, du skulle ju knappast försöka sälja en bil på tradera, eller hur? Då väljer du blocket..

Beror lite på vad det är du säljer.

Ett NES ska du ALDRIG lägga ut för så lite. Det är värt så mycket om det är fungerande att folk kommer sitta och vänta tills det är snudd på slut på tiden och lägga ett galet lågt bud.

Men när man ska köpa saker på tradera/ebay så är det så man får bra deals. Man väntar tills det är 30 sekunder - en minut kvar och lägger ett bud, och vips så har man fått ett par oanvända äkta converse skor för 300kr..

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men när man ska köpa saker på tradera/ebay så är det så man får bra deals. Man väntar tills det är 30 sekunder - en minut kvar och lägger ett bud, och vips så har man fått ett par oanvända äkta converse skor för 300kr..

Ja självklart men det är ju just därför det är så dåligt om man ska sälja någonting ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...