Jump to content

Metallica - Death Magnetic


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Sitter och tvärlyssnar igenom hela albumet nu, och fyfan vad grymt det är :rolleyes:.

Köp den då, fucker :)

Jag såg en video i morse på Gomorron Sverige, de har släppt en officiell musikvideo "kortfilm" (de kallar den nämligen inte musikvideo) till The Day That Never Comes. Videon var väl sådär, men låten var helt okej. I början kände man vibbar av både Ride The Lightning och ...And Justice For All, men sen blev den nästan en rockballad och det är ju inte vad man vill ha :(

Men men, som alltid gillar man ju inte en av deras nya låtar ända från början utan man måste lyssna in sig på dem. Jag tror jag kommer gilla den så småningom, men jag är rätt säker på att det finns bättre låtar på skivan än så! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 87
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Köp den då, fucker :)

Jag såg en video i morse på Gomorron Sverige, de har släppt en officiell musikvideo "kortfilm" (de kallar den nämligen inte musikvideo) till The Day That Never Comes. Videon var väl sådär, men låten var helt okej. I början kände man vibbar av både Ride The Lightning och ...And Justice For All, men sen blev den nästan en rockballad och det är ju inte vad man vill ha ;)

Men men, som alltid gillar man ju inte en av deras nya låtar ända från början utan man måste lyssna in sig på dem. Jag tror jag kommer gilla den så småningom, men jag är rätt säker på att det finns bättre låtar på skivan än så! :rolleyes:

Om du läser min post så finns den där videon där :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill inte kalla skivan dålig, men den var inte bra heller. ^_^

Nej, band ska veta när det är dags att lägga av.

Det är sant! Men metallica har inte gett upp... James har gått igenom processen där alla har sagt att hans röst är dålig men det brydde han sig inte om... Nu älskar folk hans röst! Dom kämpar på och dom gör ett jävligt bra jobb!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är sant! Men metallica har inte gett upp... James har gått igenom processen där alla har sagt att hans röst är dålig men det brydde han sig inte om... Nu älskar folk hans röst! Dom kämpar på och dom gör ett jävligt bra jobb!

Om han bara kunde återfå den där skräniga rösten som i Motorbreath. wubwubwub

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blir så förbannad att de släppt albumet någon annanstans i världen och jag måste vänta en vecka till här i Sverige.

Vägrar tanka hem och lyssna nu, jag ska ta mig SATAN inte lyssna på EN ENDA låt till den tolfte, fan man har väntat och väntat och väntat i flera månader och nu går mina så kallade "Metallicafan"-kompisar omkring och lyssnar på NEDTANKAT skit!

I am so fucking pissed off. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blir så förbannad att de släppt albumet någon annanstans i världen och jag måste vänta en vecka till här i Sverige.

Vägrar tanka hem och lyssna nu, jag ska ta mig SATAN inte lyssna på EN ENDA låt till den tolfte, fan man har väntat och väntat och väntat i flera månader och nu går mina så kallade "Metallicafan"-kompisar omkring och lyssnar på NEDTANKAT skit!

I am so fucking pissed off. :naughty:

Jag hålller med dig till 1928591385%!! De som har tankat deras album ska ha en riktig smäll på käften :) Jag längtar lika mycket som du och här så finns det folk som lyssnar :) Det är hemskt att bara tänka sig blotta tanken :D

Om ni nu ursäktar mig så ska jag titta på min Live Shit Seattle '89 concert DVD :wacko:

Redigerad av Joe Dirt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte varför ni är så upprörda?

Låt dom som vill lyssna, lyssna. Jag är en av dom som tankat och lyssnar i skrivande stund, men jag kommer ändå köpa skivan. Fattar inte varför folk får för sig att man ska hålla sig till den 12:e när man kan lyssna exakt när som helst just nu. :naughty:

Det förstör ju det hela :) Jag har väntat och väntat och stallt in mig på att den ska släppas den 12:te... Då kan jag ju inte lyssna på den nu, utan jag måste vänta tills den släpps här i svergie... Jag kanske saknade några ord i den meningen men jag är EXTREMT trött så om du tycker detta låter konstigt förstår jag dig...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"ok"

Hittils har jag hört unforgiven III, Cyanide och The Day That Never Comes......... Och ärligt talat, det låter skit =(

Jag har jämt varit ett stort metallica fan enda sen jag var liten.

Men det räckte med att jag hörde introsången i Unforgiven III och jag tog bort allt med det nya albumet att göra på direkten..... Nejdu, nu är det bara att hoppas på att Slipknot's album blir nått

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"ok"

Hittils har jag hört unforgiven III, Cyanide och The Day That Never Comes......... Och ärligt talat, det låter skit =(

Jag har jämt varit ett stort metallica fan enda sen jag var liten.

Men det räckte med att jag hörde introsången i Unforgiven III och jag tog bort allt med det nya albumet att göra på direkten..... Nejdu, nu är det bara att hoppas på att Slipknot's album blir nått

Vad bra att du ger albumet en chans! :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"ok"

Hittils har jag hört unforgiven III, Cyanide och The Day That Never Comes......... Och ärligt talat, det låter skit =(

Jag har jämt varit ett stort metallica fan enda sen jag var liten.

Men det räckte med att jag hörde introsången i Unforgiven III och jag tog bort allt med det nya albumet att göra på direkten..... Nejdu, nu är det bara att hoppas på att Slipknot's album blir nått

Slipknot's album har redan släppts btw.

Jag har bara bara hört The Day That Never Comes och den är väll helt okej

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"ok"

Hittils har jag hört unforgiven III, Cyanide och The Day That Never Comes......... Och ärligt talat, det låter skit =(

Jag har jämt varit ett stort metallica fan enda sen jag var liten.

Men det räckte med att jag hörde introsången i Unforgiven III och jag tog bort allt med det nya albumet att göra på direkten..... Nejdu, nu är det bara att hoppas på att Slipknot's album blir nått

Det är bra att du säger vad du tycker, Själv har jag bara hört the day that never comes och den tycker jag var bra, Fade to Black intro med lite Reload stil mot slutet... Tummen upp för den :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"ok"

Hittils har jag hört unforgiven III, Cyanide och The Day That Never Comes......... Och ärligt talat, det låter skit =(

Jag har jämt varit ett stort metallica fan enda sen jag var liten.

Men det räckte med att jag hörde introsången i Unforgiven III och jag tog bort allt med det nya albumet att göra på direkten..... Nejdu, nu är det bara att hoppas på att Slipknot's album blir nått

Man kan ju förfan inte ge upp så fort! Lyssna igenom hela plattan ungefär fem gånger så har du nog en ändrad uppfattning. Death Magnetic är inte som t.ex. Master som sätter sig direkt. Men när den väl gjort det så är det bara att njuta :wub:

Det bästa Metallica albumet sedan Justice i mina öron.

P.s De tre låtarna du har hört är ingen någon riktig höjdare. Det finns hopp, jag lovar :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...