Jump to content

Metallica - Death Magnetic


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Jag håller med, man måste lyssna in låtarna riktigt ordenligt.

Men jävlar vilken skiva.

Unforgiven III är en av dom absolut bästa rockballaderna jag nånsin hört. Sjukt bra. James röst är helt magisk i den. Fick ärligt talat goosebumps och tårar i ögonen första gången jag hörde den.

Annars är The End Of The Line riktigt jävla fet, och äsch vafan alla låtar är grymma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 87
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag håller med, man måste lyssna in låtarna riktigt ordenligt.

Men jävlar vilken skiva.

Unforgiven III är en av dom absolut bästa rockballaderna jag nånsin hört. Sjukt bra. James röst är helt magisk i den. Fick ärligt talat goosebumps och tårar i ögonen första gången jag hörde den.

Annars är The End Of The Line riktigt jävla fet, och äsch vafan alla låtar är grymma.

Den är bra, absolut, men jag skulle inte vilja påstå att den är bättre än varken Unforgiven I eller II. De har något ännu mer magiskt i sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade lust att betygsätta alla låtar från Death Magnetic efter att ha lyssnat igenom den cirka fem gånger nu. Såhär ser min lista ut, max poäng är 10:

1. That Was Just Your Life 10

2. The End Of The Line 9

3. Broken, Beat & Scarred 8.5

4. The Day That Never Comes 9

5. All Nightmare Long 10

6. Cyanide 8

7. The Unforgiven III 7

8. The Judas Kiss 9.5

9. Suicide & Redemption 9

10. My Apocalypse 8.5

... Hela albumet får 9/10 :(

Redigerad av EET FUK
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade lust att betygsätta alla låtar från Death Magnetic efter att ha lyssnat igenom den cirka fem gånger nu. Såhär ser min lista ut, max poäng är 10:

1. That Was Just Your Life 10

2. The End Of The Line 9

3. Broken, Beat & Scarred 8.5

4. The Day That Never Comes 9

5. All Nightmare Long 10

6. Cyanide 8

7. The Unforgiven III 7

8. The Judas Kiss 9.5

9. Suicide & Redemption 9

10. My Apocalypse 8.5

... Hela albumet får 9/10 :D

Oj, jag tyckte att My Apocalypse var totalt jävla underbar, och den kommer sist på din lista, inte för att du tyckte att den var dålig, så undra då vad JAG kommer att tycka om albumet :)

Tre dagar kvar nu bara :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lyssnar nu och är helt förstummad. Gitarrintrot och -solot till That Was Just Your Life var ju en sammanfattning av hela Justice, deras bästa sound nånsin. End Of The Line är ju fett nice när de börjar med tvåstämmiga gitarrer, så suveränt! :naughty:

Broken, Beat & Scarred var väl lite meh :confused: men gitarrbreaket låter så bekant. Nåt från the early days, kanske är det Jump In The Fire jag känner igen den från.

The Day That Never Comes rullar nu och den är mer sofistikerat gjord, det gillar jag. Lite simpel på sina håll men den här blir nog en favorit :lol:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...