Jump to content

Metallica - Death Magnetic


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Metallica - Death Magnetic

1959366_1043143_0.jpg

Albumet släpps den 12:e september och jag är i full färd med att boka, men det finns ju massvis med olika typer? :o De jag väljer mellan är ändå den vanliga för 149 på CDON, och en "Ltd Digipak". Efter lite wiki på Digipak kom jag fram till att det inte alls är den jag vill ha. :o

Man kan lyssna på småklipp av albumet på deras officiella hemsida, för den som är nyfiken. (Jag är, men min dator blev just konstig så mina inställningar försvann och nu kan jag inte lyssna.)

Förväntningar på det nya albumet? Kommer du köpa det? Tror du att du kommer gilla det? Själv är jag rätt säker på att jag först bara kommer fastna för en låt eller två, sedan kommer jag efter några genomlyssningar gilla albumet hur mycket som helst. Jag tyckte först att St. Anger var en rätt kass skiva, men efter att ha sett Some Kind Of Monster började jag förstå hur det kommer sig att den låter som den gör. Det är fortfarande inte nåt jättebra album, men nog finns det allt en del små guldkorn där ändå :D

Diskutera, motherfuckers! :alien:

(Jag sökte efter nån form av officiell Metallicatråd men jag såg ingen. Möjligen skulle den här passa bäst men den var ju lite... keff :alien: Ett år gammal dessutom, så jag tycker det är bättre med en fräsch tråd.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 87
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag ska nog förhandsboka ett exemplar i veckan! Är grymt sugen på att höra hur de har förändrats. The Day That Never Comes sa mig inte så speciellt mycket, förutom det att Kirk faktiskt får spela gitarr på riktigt igen. Någon som vet hur många spår albumet kommer innehålla?

Tio, verkar det som, fast Lars sa att de gjort 14 låtar av ursprungliga 25. Singlar? Slopade låtar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer att vara sjuk ifrån skolan den tolfte och arrangera ett megastort lyssnigsparty!

Är rätt säker på att den som vet grunderna bakom Napster-bråket i början av milleniet och laddar hem detta album bör uppsöka doktor och få en ny hjärna installerad. KÖP ALBUMET, LADDA INTE NER DET är mitt råd.

Metallica är i mina ögon världens bästa Metal-band eftersom de har så många olika stilar och musiktyper att de kan rankas som neutrala rock-hjältar. Det är thrash metal, mainstream, progressiv, rock-metal, ballader osv som fått mig att fastna för dem.

Deras kommande låt "The Day That Never Comes" är ett mästerverk, main-"riffet" (aukistiska) är briljant.

Är säker på att det kommer att bli en megasucce, fattas annat bara.

All Heil Metallica >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Längtar som bara den. Metallica var det band som fick mig att börja lyssna på hårdrock och metal när jag var runt 11 och har de fortfarande som mitt favoritband >_<

Dessvärre ska jag inte köpa skivan, det gör min mor som även hon är ett Metallica-fan, men skulle helt klart redan haft den förbeställd om inte hon skulle köpa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag fått ordning på datorn igen. Jag lyssnade på förhandslyssningarna och hypen steg i taket!! :) Man hör verkligen vibbarna från Ride The Lightning, Kill 'Em All och ...And Justice For All, men inte så mycket Master of Puppets. Det här blir ett givet köp, jag förhandsbokar direkt! Det här tror jag fan kan bli årets album 2008, hands down.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...