Jump to content

Kom du in på det gymnasie du hade sökt?


samuelszon
 Share

Gymnasieintagningsdags  

73 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 73
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Well det verkar inte bli någonting utav Entreprenörslinjen på JB här i Ö-vik i år. Inte nog med att rektorn ljuger och säger att det är den enda linjen som kommer att gå oavsätt antal elever, utan sedan så ska dom inte ringa och berätta i förväg heller att linjen inte blir av. Irriterande. Blir nog IT-Media då för mig.

Bara IT-Media och IT kommer att gå på John Bauer nu. Skitfå som sökte. Konstigt och trist. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade 175p, programet jag sökte till hade 125 i intagning så jag kom med.

Fordonsprogramet på Carlsund utbildningscentrum

Jag ska kolla upp dig i skolkatalogen. ^_^

Har en kompis som går där, det enda positiva jag har hört om det är att man får en dator. Usla lärare, fruktansvärt oseriöst..

Haha, exakt som i Linköping. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skitbra! ^_^ Han har humor. Jag jobbade på ett dagis där hans son var, så jag har dragit lite pluspoäng på honom också! Även fast jag ville strypa ungen...

Låter bra! Lärare utan humor är inga bra lärare.

Klassen verkar bli ganska bra också :) Får ettorna skolan för sig själva första dagen utan ettor och tvåor eller hur är det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, exakt som i Linköping. ^_^

Konstigt nog så verkar det vara så på alla JB skolor genom landet. Det startade ju i Jkpg, så det finns fler program här, men det känns ändå som alla jag kände som gick på dom olika programmen tyckte vi hade värdelösa lärare, idiotiska rektorer, oseriös undervisning osv.

Antar att JB kör på samma taktik som eleverna gör iofs.

90% av alla som söker IT/IT-Media på JB gör det för datorn. Dom resterande 10% ville verkligen gå på dessa linjer och kommer garanterat jobba inom det och även ha en massa förkunskap om det innan dom sökte in.

Dom andra 90% kan inget om det, får det svårt att lära sig och kommer se det som ett oseriöst ledarskap för att lärarna inte "kan" lära dessa "olärda". Skolan anställer antagligen bra lärare, men lärare som bara kan lära ut till folk som faktist vet något om det, vilket gör det svårt att lära ut till dessa olärda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter bra! Lärare utan humor är inga bra lärare.

Klassen verkar bli ganska bra också :) Får ettorna skolan för sig själva första dagen utan ettor och tvåor eller hur är det?

Alla lärare på media är speciella jämfört med resten av skolan! Det är det som gör media till media! :unsure:

Ni börjar ju på måndagen den 25e, det är eran introduktionsdag och inga tvåor eller treor är närvarandra. Men på tisdag, då kommer jag och vänder upp och ner på ditt liv!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla lärare på media är speciella jämfört med resten av skolan! Det är det som gör media till media! :lol:

Ni börjar ju på måndagen den 25e, det är eran introduktionsdag och inga tvåor eller treor är närvarandra. Men på tisdag, då kommer jag och vänder upp och ner på ditt liv!

Spännande, känner du någon mer som ska börja i min klass? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spännande, känner du någon mer som ska börja i min klass? :lol:

Ett antal, Stog i tidningen att Sofie Andersson skulle gå där, men jag har för mig att hon egentligen inte ville. Och Pontus Hedgren är jag kramkompis med också. Minns inte om det var några fler, var ett tag sen jag kollade på listan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...