Jump to content

Kom du in på det gymnasie du hade sökt?


samuelszon
 Share

Gymnasieintagningsdags  

73 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 73
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

"Till alla 92:or"? Jag är 90:a och har fortfarande inte kommit in, har gått 2 år på induviella programet nu, ska egentligen gå 3 år, men har inte orkat skriva in mig till ett 3:e och tror att jag skiter i de.

Konstigt. Kan ju tänka mig att du har "skiter i allt" inristat i din panna, precis bredvid "fail".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En helt bunt nya JB-kollegor ser jag, ingen som ska börja i JB-Stockholm/Liljeholmen då? :(

Har en kompis som går där, det enda positiva jag har hört om det är att man får en dator. Usla lärare, fruktansvärt oseriöst.

Citerar:

"Välj för guds skull inte IT"

Men du kanske trivs.

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Schillerska, 185 poäng krävdes och minns jag rätt hade jag 195. Kommer gå samhäll/estet.

När jag besökte skolan (Vilket jag inte gjorde försen EFTER min ansökan) var jag inte alls imponerad.. Så vi får väll se hur det blir.

Är förövrigt 91a så jag lär väll få köpa ut cigaretter och folköl till alla nästa år.. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Till alla 92:or"? Jag är 90:a och har fortfarande inte kommit in, har gått 2 år på induviella programet nu, ska egentligen gå 3 år, men har inte orkat skriva in mig till ett 3:e och tror att jag skiter i de.

Förlåt, tänkte visst inte på det. Tänkte att majoriteten av alla som söker gymnasie iår är födda 1992. Förlåt Errol.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Konstigt. Kan ju tänka mig att du har "skiter i allt" inristat i din panna, precis bredvid "fail".
"Ja jag skiter i allt, bara jag får dricka brännvin och ragla runt på ängarna med fanan i min hand"

Förlåt, tänkte visst inte på det. Tänkte att majoriteten av alla som söker gymnasie iår är födda 1992. Förlåt Errol.
Du behöver inte bli ledsen, Finns gratis snytpapper på mcdonalds.. Nämen bajs.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga bara. Hur är det om man har hoppat av och söker om.

Får man "extra poäng" för att man är äldre eller så?

Många har sagt att det är så, men jag märkte inget nu när jag sökte in?

När jag sökte till en annan linje fick jag tio poäng till för att jag redan gick på gymnasiet.

Jag blev bara reserv på den jag sökte nu :( Typ 50 stycken som är före.

Usch, vilken lögn.

@Vaxx: Du får inte mera poäng vad jag vet. Men du söker ju inte in med dina gamla högstadiebetyg när du söker om vad jag vet. Sen blir det jävligt glass när man redan har massa avklarade kurser sen innan.

När jag sökte om var det med mina högstadiebetyg + 10 extra poäng man fick.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:( Här i Örnsköldsvik krävdes det 75 poäng för att komma in på Media, jag hade 175, yay jag kom in :P Förresten, det ska gå en tjej i min klass som kommer från Luleå som heter Jennie Karlsson, känner du henne?

Jadu, välkommen till media! Se till att du gullar dig mycket med Bitte första veckorna, du vill inte vara på hennes shitlist.. :o Och, du ska alltid väva in ost i precis allt. Ska du smöra, rita en ost. Om du ska illustrera nåt, illustrera ost! Och titta på henne då och då, le, sen säger du ost! :lol: Det funkar ALLTID!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jadu, välkommen till media! Se till att du gullar dig mycket med Bitte första veckorna, du vill inte vara på hennes shitlist.. :lol: Och, du ska alltid väva in ost i precis allt. Ska du smöra, rita en ost. Om du ska illustrera nåt, illustrera ost! Och titta på henne då och då, le, sen säger du ost! :P Det funkar ALLTID!

VA? Haha låter riktigt skumt, märkor hon inte att man fjäskar eller är hon helt konstig? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en kompis som går där, det enda positiva jag har hört om det är att man får en dator. Usla lärare, fruktansvärt oseriöst.

Citerar:

"Välj för guds skull inte IT"

Men du kanske trivs.

Själv går jag inte IT, utan IT-media, men har pratat med några IT-elever och de är inte precis helt nöjda, lär sig inte så mycket och så har de sagt.

Visserligen inte supertoppen på mediefronten heller. De flesta lärare är bra och vet vad de håller på med, förutom ett fåtal, men dessa kommer vi slippa nu till hösten.

Skolan är ju ganska ny (två läsår) vilket innebär att det blir lite krångel i början. Nu håller de dock på att ta in en hel bunt nya lärare, vissa nya och vissa för att ersätta gamla. Då kommer det nog bli mycket bättre.

Men handen på hjärtat, jobbigast är nog eleverna. Allmänt störande och högljudda, ni vet. Det är också väldigt många här på IT-media som inte ens vet vad en dator är. Visst, det är en skola, man lär sig. Men man känner att dessa går här för att få studiebidrag, för att man får en dator eller för att de tycker "media" låter coolt, tror man kan bli TV-stjärna kanske?

Nu börjar snart (snart...) tredje läsåret och ledningen har lovat att det kommer bli mycket bättre, och dessa elever har nog förstått att de inte hör hemma här :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jadu, välkommen till media! Se till att du gullar dig mycket med Bitte första veckorna, du vill inte vara på hennes shitlist.. :o Och, du ska alltid väva in ost i precis allt. Ska du smöra, rita en ost. Om du ska illustrera nåt, illustrera ost! Och titta på henne då och då, le, sen säger du ost! :P Det funkar ALLTID!

Känner faktiskt en av lärarna där litegran :w000t: Von ahn nånting...vet inte hur det stavas :( Hoppas det är trevligt folk där iallafall :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VA? Haha låter riktigt skumt, märkor hon inte att man fjäskar eller är hon helt konstig? :)

Hon märker det, och hon gillar det! ;) Det är mer ett skoj för att hamna på älsklingslistan! :)

Känner faktiskt en av lärarna där litegran ;) Von ahn nånting...vet inte hur det stavas ^_^ Hoppas det är trevligt folk där iallafall :)

Lars Von Ahn, han är lärare för rörlig bild! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...