Jump to content

LOUNGE


Umberto
 Share

Läs helst inlägget innan du besvarar pollen.  

89 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Det var mest bara en rekomendation det där med 3 posts per dag, jag tror inte ens det går att få ett sådant filter att fungera. Att ha en grupp som godkänner verkar orealistiskt, det ska ju inte vara någon sluten order som Umberto skrev och 1 år? Ugh, man är inte ny efter ett år och de nya ska också få vara med å leka!

1 månad och 100 posts. Båda måste vara fixade för att komma åt. Har man medlem i 3 veckor och har över 200 posts måste man ändå vänta tills en månad har passerat. Har man varit medlem i 2 månader men bara har 50 posts måste man posta 50 posts till för att ha tillgång.

Simple.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 59
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

1 månad och 100 posts. Båda måste vara fixade för att komma åt. Har man medlem i 3 veckor och har över 200 posts måste man ändå vänta tills en månad har passerat. Har man varit medlem i 2 månader men bara har 50 posts måste man posta 50 posts till för att ha tillgång.

Simple.

Kan hålla med dig där 500 posts är på tok för mycket för en ny medlem här. Och 1 månad låter bättre än att sitta ett halvår och ha postat 500 inlägg för att få tillgång till LOUNG forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska användare som inte har tillgång till loungen vet om att den finns eller blir lounge-forumet bara låst för dom ?
Helst skulle jag vilja att loungen är dold för nya medlemmar, dvs så att de inte ens kan läsa i den. Men trots det behöver loungen inte hållas hemlig, utan de kan gott få veta att det finns en sån avdelning och att de får tillgång till den när de uppfyller kraven på 100posts+1 mån. medlemskap.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att loungeforumet ska vara en plats där trogna medlemmar samlas, /.../ 500 inlägg + ½ års medlemskap är en perfekt gräns imo, vid den punkten har man mer än "inblick"

EDIT: det ska vara nåt man förtjänar :lol:

Instämmer helt och fullt.

Det här var förresten den enda invändningen jag kunde komma på när jag läste första posten. Mycket bra jobbat Umberto! :lol:

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helst skulle jag vilja att loungen är dold för nya medlemmar, dvs så att de inte ens kan läsa i den. Men trots det behöver loungen inte hållas hemlig, utan de kan gott få veta att det finns en sån avdelning och att de får tillgång till den när de uppfyller kraven på 100posts+1 mån. medlemskap.

Loungeforumet ska inte vara ett stealthforum (det syns inte alls) men det ska vara ett låst forum. Man ska se namnet men a) man ska inte kunna klicka sig in där utan får ett "du har inte tillåtelse"-meddelande, eller B.) Klicka in där, men det ska vara tomt.

Alltså, det ska vara något dom nya vill till, men inte kan fuska sig till utan att uppfylla båda kraven. Alltså ska inte en ny medlem kunna spamma 100 inlägg på en dag och sedan få tillgång. Detsamma gäller en nollpostare från VC-releasen. Han kommer inte heller åt det utan sina 100 posts.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Loungeforumet ska inte vara ett stealthforum (det syns inte alls) men det ska vara ett låst forum. Man ska se namnet men a) man ska inte kunna klicka sig in där utan får ett "du har inte tillåtelse"-meddelande, eller B.) Klicka in där, men det ska vara tomt.

Japp, det där låter utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas bara att nya medlemmer inte börjar spamma bara för att dom vill in i Lounge. :(

1 månad och 100 posts. Båda måste vara fixade för att komma åt. Har man medlem i 3 veckor och har över 200 posts måste man ändå vänta tills en månad har passerat. Har man varit medlem i 2 månader men bara har 50 posts måste man posta 50 posts till för att ha tillgång.

Simple.

:mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas bara att nya medlemmer inte börjar spamma bara för att dom vill in i Lounge. :(

§1.5 - Spam är förbjudet. Till spam räknas bland annat inlägg som är helt onödiga, inlägg som bara postas för att förstöra eller inlägg som upprepas i masstal.

Stellan håller hårt i tyglarna. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Är jag ensam om att vilja ha tillbaka "Tre ord i taget" eller något liknande. Man skulle ju kunna öka ut det till "Fem ord i taget" eller "En mening i taget", för att motverka masspam. Sånna här historier kan bli kul. Problemet för flera år sedan var att det blev alldeles för mycket bajshumor inblandet. Men om sådant rensas bort, så... vad säger ni? (trots att Umberto bannlyst leken) :unsure:^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är jag ensam om att vilja ha tillbaka "Tre ord i taget" eller något liknande. Man skulle ju kunna öka ut det till "Fem ord i taget" eller "En mening i taget", för att motverka masspam. Sånna här historier kan bli kul. Problemet för flera år sedan var att det blev alldeles för mycket bajshumor inblandet. Men om sådant rensas bort, så... vad säger ni? (trots att Umberto bannlyst leken) :unsure:^_^

Blir alltid bajshumor och skitsnack till höger och vänster med sånna historier. Tänk på att vi har flera medlemmar med "ERROL-vibbar".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är jag ensam om att vilja ha tillbaka "Tre ord i taget" eller något liknande. Man skulle ju kunna öka ut det till "Fem ord i taget" eller "En mening i taget", för att motverka masspam. Sånna här historier kan bli kul. Problemet för flera år sedan var att det blev alldeles för mycket bajshumor inblandet. Men om sådant rensas bort, så... vad säger ni? (trots att Umberto bannlyst leken) :unsure:^_^

Nja, den spamorginen slipper jag helst. Däremot kunde vi kanske ha någon form av seriösare "berättelselek" där man ska skriva t.ex. minst 5 rader och bajshumor och liknande är förbjudet. 137ez_953343_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir alltid bajshumor och skitsnack till höger och vänster med sånna historier. Tänk på att vi har flera medlemmar med "ERROL-vibbar".

Som sagt en chans kan det vara värt tycker jag, annars för man väl acceptera att inget har hännt på 6 år... Btw vilken fin avatar och signatur du har. ^_^

Nja, den spamorginen slipper jag helst. Däremot kunde vi kanske ha någon form av seriösare "berättelselek" där man ska skriva t.ex. minst 5 rader och bajshumor och liknande är förbjudet. 137ez_953343_0.gif

Låter intressant, blir också lättare att sammanfatta historier genom att det blir enklare att klippa/klistra text. "3 meningar i taget" kanske vore något, bara för att bibehålla känslan lite? Fundera vidare, och jag får hoppas nått dyker upp. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det låter som en bra idé, en kul lek men som ändå följer vissa regler så det inte går överstyr.

Att man måste skriva lite tycker jag låter mycket bra istället för tre ord/inlägg. Jag ser väldigt gärna att man måste skriva rätt så mycket per inlägg, för då hinnar man själv uttrycka någonting som man vill samt att den sammanlagda novellen blir mycket mer sammanhängande om alla medlemmar skriver flera rader per inlägg.

Helt klart ett intressant förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote 1: Ja

Vote 2: Spelar ingen roll

Skulle vara Grymt med en sådan avdelning, lite pytte synd att postcounten försvinner (:!!!:):>

Men att ha lite mer struktur i det hela skulle bara vara roligt.

Men vad det gäller upload funktionen så skulle det igentligen vara härligt att snabbt kunna ladda upp små .rar filer med typ gamesaves eller liknande som inte är så stora då många uppladdnings ställen inte tar emot andra filer än bilder eller så måste man vänta i 1 minut innan man får ladda ner. (:!!!:)

Game game (man postar en rad screenshots från spel och sedan ska de övriga gissa spelen, också här kan man köra med "hatt" men man kan också ha "free for all" där vem som helst, när som helst kan ladda upp en serie screenshots.

:D :D (:!!!:) (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote 1: Ja

Vote 2: Spelar ingen roll

Skulle vara Grymt med en sådan avdelning, lite pytte synd att postcounten försvinner (:!!!:):>

Men att ha lite mer struktur i det hela skulle bara vara roligt.

Men vad det gäller upload funktionen så skulle det igentligen vara härligt att snabbt kunna ladda upp små .rar filer med typ gamesaves eller liknande som inte är så stora då många uppladdnings ställen inte tar emot andra filer än bilder eller så måste man vänta i 1 minut innan man får ladda ner. (:!!!:)

:D :D (:!!!:) (:!!!:)

Du söker vrede från GTAsajten (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...