Jump to content

LOUNGE


Umberto
 Share

Läs helst inlägget innan du besvarar pollen.  

89 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 59
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Skrivet (redigerad)

Hultenius har nu kontaktat mig i det här ärendet via PM och han är positivt inställd till idén.

Han ville inte att jag skulle avslöja detaljer men jag kan iaf säga att det med stor sannolikhet kommer att hända saker på forumet innan sommaren är slut. >_<

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hultenius har nu kontaktat mig i det här ärendet via PM och han är positivt inställd till idén.

Han ville inte att jag skulle avslöja detaljer men jag kan iaf säga att det med stor sannolikhet kommer att hända saker på forumet innan sommaren är slut. :)

HOORRAY! >_<

edit

zoidberg_hooray_1020083_0.gif

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hultenius har nu kontaktat mig i det här ärendet via PM och han är positivt inställd till idén.

Han ville inte att jag skulle avslöja detaljer men jag kan iaf säga att det med stor sannolikhet kommer att hända saker på forumet innan sommaren är slut. :mf_doof:

BREAKIN' NEWS :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1: Spelar ingen roll (självklart vill jag ha ett loungeforum men det är onödigt att skapa falska förhoppningar)

2: Nej

Men kravet för att komma in på Loungen borde vara högre än 100 inlägg+1 månad medlemskap.

500 inlägg plus ett halvårs medlemskap blir nog bättre.

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
1: Spelar ingen roll (självklart vill jag ha ett loungeforum men det är onödigt att skapa falska förhoppningar)

Den här gången ser det faktiskt mycket ljust ut. B)

Men kravet för att komma in på Loungen borde vara högre än 100 inlägg+1 månad medlemskap.
500 inlägg plus ett halvårs medlemskap blir nog bättre.

Motivera plz.

Jag tycker 100 inlägg och 1 månads medlemskap är en lämplig gräns, då har medlemmen hunnit få en inblick i hur forumet fungerar och vilka regler som gäller. 500 inlägg och ½års-medlemskap är helt uppåt väggarna imo; det är ju inte meningen att loungen ska bli en privat hangout för forumets stammis-junta. :rolleyes:

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den här gången ser det faktiskt mycket ljust ut. :rolleyes:

Motivera plz.

Jag tycker 100 inlägg och 1 månads medlemskap är en lämplig gräns, då har medlemmen hunnit få en inblick i hur forumet fungerar och vilka regler som gäller. 500 inlägg och ½års-medlemskap är helt uppåt väggarna imo; det är ju inte meningen att loungen ska bli en privat hangout för forumets stammis-junta. :confused:

Man kan ju alltid hoppas. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den här gången ser det faktiskt mycket ljust ut. :rolleyes:

Motivera plz.

Jag tycker 100 inlägg och 1 månads medlemskap är en lämplig gräns, då har medlemmen hunnit få en inblick i hur forumet fungerar och vilka regler som gäller. 500 inlägg och ½års-medlemskap är helt uppåt väggarna imo; det är ju inte meningen att loungen ska bli en privat hangout för forumets stammis-junta. :confused:

För att loungeforumet ska vara en plats där trogna medlemmar samlas, där hemligare diskussioner tas upp utan onödiga inlägg från näst intill nykomlingar. 500 inlägg + ½ års medlemskap är en perfekt gräns imo, vid den punkten har man mer än "inblick"

EDIT: det ska vara nåt man förtjänar B)

Redigerad av Valle-Ball
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att loungeforumet ska vara en plats där trogna medlemmar samlas, där hemligare diskussioner tas upp utan onödiga inlägg från näst intill nykomlingar. 500 inlägg + ½ års medlemskap är en perfekt gräns imo, vid den punkten har man mer än "inblick"

EDIT: det ska vara nåt man förtjänar :naughty:

Svårt att uppnå 500 inlägg idag, forumet är inte särskilt aktivt. Om jag vill uppnå 500 inlägg innan sommaren är slut så måste jag spama som fan, och det vill vi ju inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att loungeforumet ska vara en plats där trogna medlemmar samlas, där hemligare diskussioner tas upp utan onödiga inlägg från näst intill nykomlingar. 500 inlägg + ½ års medlemskap är en perfekt gräns imo, vid den punkten har man mer än "inblick"

EDIT: det ska vara nåt man förtjänar :naughty:

Oj, jag missade ditt inlägg.

Men, nja, jag håller inte med dig. Visst kan loungen också fungera som en plats för liite privatare samtal men det ska inte vara huvudfunktionen.

Bara för att man är ny på forumet betyder det ju inte att man automatiskt är en idiot och har man postat 100 inlägg så är man imo redan ganska insatt i hur allt fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

500 inlägg plus ett halvårs medlemskap blir nog bättre.

För att loungeforumet ska vara en plats där trogna medlemmar samlas, där hemligare diskussioner tas upp utan onödiga inlägg från näst intill nykomlingar. 500 inlägg + ½ års medlemskap är en perfekt gräns imo, vid den punkten har man mer än "inblick"

EDIT: det ska vara nåt man förtjänar :naughty:

Tycker 500 inlägg är mycket. Det är mycket, för de som inte postar överdrivet i varje tråd man kan uppdatera sin opinion/bild på.. Har själv varit medlem nu i..4 år? Och har 1k posts. För de som är som jag (De som inte postar i vardagssnack, humortråden, musik du gillar tråden) kommer det ta två år för att komma in i lougen....Inte alls bra:/

edit; Jao. Jag är en aktiv läsare, inne på forumet minst 40 gånger dag och kollar updates i nästan varje del av forumet. heh,

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker 500 inlägg är mycket. Det är mycket, för de som inte postar överdrivet i varje tråd man kan uppdatera sin opinion/bild på.. Har själv varit medlem nu i..4 år? Och har 1k posts. För de som är som jag (De som inte postar i vardagssnack, humortråden, musik du gillar tråden) kommer det ta två år för att komma in i lougen....Inte alls bra:/

edit; Jao. Jag är en aktiv läsare, inne på forumet minst 40 gånger dag och kollar updates i nästan varje del av forumet. heh,

Om du postar tre posts varje dag (vilket du bör göra för att vara klassad som aktiv) i ett halvår (~ 183 dagar) så bilr det sammanlagda antalet posts 549, väldigt precist och det finns ju utöver marginalen på 49 poster dagar då man postar mer eller mindre. :naughty:

Men det är klart att det är alldeles för mycket, tre poster i trettio dagar blir typ 100 poster så Umbertos förslag är bättre... min poäng är att det bör vara balanserat med ett "minst antal poster per dag", int så jävla skoj om någon kommer hit två gånger i månaden och postar 50 "vettiga" poster á la ERROL.

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du postar tre posts varje dag (vilket du bör göra för att vara klassad som aktiv) i ett halvår (~ 183 dagar) så bilr det sammanlagda antalet posts 549, väldigt precist och det finns ju utöver marginalen på 49 poster dagar då man postar mer eller mindre. :naughty:

Men det är klart att det är alldeles för mycket, tre poster i trettio dagar blir typ 100 poster så Umbertos förslag är bättre... min poäng är att det bör vara balanserat med ett "minst antal poster per dag", int så jävla skoj om någon kommer hit två gånger i månaden och postar 50 "vettiga" poster á la ERROL.

Men om man som jag och många andra här har gjort tar ett längre uppehåll och därför får en lägre posts/dag så drabbar det ju "oss" att ha en gräns på minst antal poster per dag.

Det ultimata vore om det fanns en viss grupp som gav användare tillgång till LOUNGEN baserat på "vettigheten" i deras post. Problemet då vore att om en användare inte är omtyckt av nån i den gruppen så skulle han/hon inte få tillgång. Dock är det ju inte alls troligt att det skulle gå att genomföra.

Dock är det realistisk att kunna sätta en gräns på antal posts och antalet dagar man varit medlem här på forumet. Och enligt mig så låter 100 posts som för lite och 500 som för mycket, även ett halvår känns för lite och 2 år känns som för mycket. Mina gränser skulle jag sätta vid:

1 år och 200 posts.

På ett år bör man ha samlat på sig 200 posts om man "tar forumet någorlunda seriöst" och på ett år har man hunnit lära sig hur alla här fungerar och har då hunnit vänja sig vid den sortens humor och den (för mig i början i alla fall) svårförstådda ironi som vissa (eller många) forummedlemmar har.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om man som jag och många andra här har gjort tar ett längre uppehåll och därför får en lägre posts/dag så drabbar det ju "oss" att ha en gräns på minst antal poster per dag.

Det ultimata vore om det fanns en viss grupp som gav användare tillgång till LOUNGEN baserat på "vettigheten" i deras post. Problemet då vore att om en användare inte är omtyckt av nån i den gruppen så skulle han/hon inte få tillgång. Dock är det ju inte alls troligt att det skulle gå att genomföra.

Dock är det realistisk att kunna sätta en gräns på antal posts och antalet dagar man varit medlem här på forumet. Och enligt mig så låter 100 posts som för lite och 500 som för mycket, även ett halvår känns för lite och 2 år känns som för mycket. Mina gränser skulle jag sätta vid:

1 år och 200 posts.

På ett år bör man ha samlat på sig 200 posts om man "tar forumet någorlunda seriöst" och på ett år har man hunnit lära sig hur alla här fungerar och har då hunnit vänja sig vid den sortens humor och den (för mig i början i alla fall) svårförstådda ironi som vissa (eller många) forummedlemmar har.

Det var mest bara en rekomendation det där med 3 posts per dag, jag tror inte ens det går att få ett sådant filter att fungera. Att ha en grupp som godkänner verkar orealistiskt, det ska ju inte vara någon sluten order som Umberto skrev och 1 år? Ugh, man är inte ny efter ett år och de nya ska också få vara med å leka!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...