Jump to content

Har ni funderat på att begå självmord någon gång?


Renard
 Share

Har ni det?  

112 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ja som titeln lyder, har ni någon gång i erat liv funderat på att begå självmord? Själv har det väl hänt någon gång. Det är inte alltid lätt att leva med en sjukdom dom tar rätt mycket kraft från en. Men jag kommer nog aldrig begå självmord. Dels för att jag vill se vad framtiden har att erbjuda mig, och dels för att jag inte skulle våga ta det där steget över kanten på en bro.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 66
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

WHATS UP med alla jävla skitpolls som pumpas ut i dagarna.. :)

Varför just "funderat på"? Alla har nog funderat på det, även om dom inte äns kommer vilja göra det. Bara en "tänk om man skulle..".

Självmordsförsök skulle väl vara en mer passande titel, då det inte är lika självklart som att fundera på det.

T: Ja, funderat och försökt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När frågan är "funderat på" så, ja. Dock inte seriöst. Om någonting är riktigt jobbigt tänker jag alltid "skiter det sig tar jag livet av mig", och då behöver jag inte känna att det är lika jobbigt, för då finns det en utväg. Hittills har det alltid löst. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När frågan är "funderat på" så, ja. Dock inte seriöst. Om någonting är riktigt jobbigt tänker jag alltid "skiter det sig tar jag livet av mig", och då behöver jag inte känna att det är lika jobbigt, för då finns det en utväg. Hittills har det alltid löst. :)

hahahaha!!!

På nåt sätt så får det där mig att garva :cry:

Angående la poll.. Ja det har jag tänkt på.. So what. Det har väl typ alla på något sätt. Typ, tänk om jag skulle ta livet av mig. Vad skulle folk säga då?

Eller, Nu tar jag fan livet av mig. Jag orkar inte med det här längre.

Puzzzzzzzzzzzz

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: nej absolut inte.

Jag undrar vad ni egentligen menar med att misslyckas; menar ni att ni var framme vid stupet/kniven/tabletterna men bangade eftersom ni inte vågade, eller att ni faktiskt hoppade/skar er/OD:ade och överlevde detta?

Rent tekniskt sett är det ju inte svårt att ta sitt liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är ju som det där programmet på femman, Sanningens Ögonblick. Det är svårt att svara på om man ska vara helt ärlig, för var innebär egentligen ordet "fundera"? Jag har ju tänkt tanken någon gång och funderat på vilka konsekvenser det skulle få, t.ex. tänkte jag det när jag läste trådtiteln. Jag har ju ändå absolut inte varit nära att ta självmord, eller vad man ska säga.

EDIT:

Såg inte att nån redan skrivit i princip samma sak.

Redigerad av Tackleberry
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När frågan är "funderat på" så, ja. Dock inte seriöst. Om någonting är riktigt jobbigt tänker jag alltid "skiter det sig tar jag livet av mig", och då behöver jag inte känna att det är lika jobbigt, för då finns det en utväg. Hittills har det alltid löst. :)

Håller med till 100%!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: nej absolut inte.

Jag undrar vad ni egentligen menar med att misslyckas; menar ni att ni var framme vid stupet/kniven/tabletterna men bangade eftersom ni inte vågade, eller att ni faktiskt hoppade/skar er/OD:ade och överlevde detta?

Rent tekniskt sett är det ju inte svårt att ta sitt liv.

Så du har aldrig funderat på hur det skulle vara att hänga sig själv, eller att dränka sig/whatever? Strange.

Kan inte svara för dom andra, men när jag säger misslyckats menar jag "Utfört och misslyckats i distressen".

Av med telefonen, säg inte vart du går, ut och gå mitt på vägen, stanna upp när du ser en lastbil, blundar och väntar, han svänger förbi och blir fly förbannad och vill antagligen slå ner mig, då kommer min farsa och syrra i bilen som letat efter mig, Kör hem mig och sedan vidare till Phsykiska akutmottagningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...