Jump to content

Har ni funderat på att begå självmord någon gång?


Renard
 Share

Har ni det?  

112 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 66
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

NEJ! Jag har ett bra liv och jag tycker att det är ganska själviskt att hoppa framför tåg.

Givetvis.

Men samtidigt - är det inte själviskt av människor att försöka hindra en av samma ras att ta livet av sig om det är det enda han eller hon verkligen vill?

Att kasta sig framför ett galopperande tåg är såklart lite väl drastiskt, i och med att väldigt många tvingas uppleva din död i det fallet; inte bara familj och vänner om du har några, utan också alla passagerare på tåget.

Om man hänger sig och kanske ger ledtrådar om var man hör hus, påverkas få. Visserligen kan de påverkas kraftigt, men rätten till död ska alltid vara densamma som rätten till liv.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shit, jag är nästan chockad. Trodde att 3-4 pers skulle svara ja och 40-50 skulle svara nej :ermm:. Vi GTA fans kanske är lite mer självmordsbenägna än andra personer :(

EDIT: Fast det är ju klart, skulle man posta samma poll på Helgon skulle väl 200-1000 pers svara ja och 2 pers svara nej <_<

Tänk på att många tyder frågan på olika sätt. Vissa svarar förstås ja om man verkligen har övervägt att ta självmord, medan andra svarar ja eftersom de kanske har tänkt tanken hur det skulle vara dö på olika sätt och då kommit in på självmord. Det står "funderat" i frågan, inte så precist vad som frågas alltså.

EDIT:

Jag skulle alltså kunna svara ja, trots att jag aldrig skulle kunna tänka mig att begå självmord.

Redigerad av Tackleberry
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kunde du misslyckas?

Angående självmordsFÖRSÖK.. hur kommer det sig att ni lägger av efter första försöket och inte gör ett nytt istället?

Hej jag har inte läst den här tråden. Mitt knep var att försöka överdosera insmugglade sömntabletter ifrån Irak och det resulterade i en kväll inne på en toalett. Mitt försök innan det minns jag inte på grund utav alkoholkonsumtion. Inte alls lång tid efter att jag försökt ta livet av mig började jag skära mig istället. Det var i början utav året, typ januari-februari. Till slut började jag umgås med kompisar på fritiden som fick mig att må bättre och känna mig mer uppskattad. Och min fritid gick bort på bättre saker. Aa.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...