Jump to content

GTAIV-moderatorer sökes!


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Jag föreslår att vilka som än väljs till mods samtidigt blir mods över hela GTA-avdelningen eftersom nuvarande admins/mods meddelat att de ändå inte läser där öht.

Hear hear, det dras bland annat upp en massa trådar där i onödan och andra småsaker. Ibland rapporteras det, men oftast inte för att det känns för futtigt att gnälla om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 147
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag tycker det är lite hm, finner inget bra ord. Men om jag förklarar det med två användare som exempel. Om nu Qouad och eXotic skulle bli moderatorer skulle det kännas oerhört konstigt och ovanligt att börja se dessa två mycket igenkända och 'bra' medlemmar som moderatorer istället som vanliga medlemmar. Och deras status skulle på något sätt förändras. Men aja, jag antar att det är en smaksak som allt annat.

Jag tycker inte att det verkar vara speciellt många aktiva/som varit här länge som är intresserade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen! Bättre sent än aldrig. Nu är det bara att hoppas att det blir några bra personer som är på hugget, utan att för den delen gå till överdrift. Tycker även det är bra om dem har lite koll på senaste GTA-nyheterna, fast ska man bara moderera troll och skittrådar spelar det ju egentligen mindre roll. Sen är det ju bra om dem inte lessnar efter en månad heller. Men Hultenius lär säkert kunna sålla ut några guldkorn här på sajten. Kanske blir det någon doldis igen som när Nord blev mod? Spännande i alla fall att det äntligen händer lite saker.

Håller även med Umberto att de borde bli mods i hela GTA-avdelningen.

Lets hope not. Usch, skulle bli värre än watergate.

:mf_doof:

Hahaha! :mf_doof: Om ni har skrivit allt för mycket adminhemligheter där ser nog Hultan till att det inte synns.

Eller..? :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oroa dig inte, det finns ingen som heter så här på forumet.

Förresten är drogtrådar redan förbjudna, så jag vet inte varför du skulle bli förtvivlad över att jag skulle ha nån inverkan. Speciellt när det bara gäller moderering av ett forum du inte besöker och inte har intresse av. Vet inte vad du gnäller över eftersom jag inte skulle få göra dig ett dugg förnär om du inte skriver dynga i IV-forumet.

Jag vet inte varför folk ser mig som nåt skräckscenario om jag vore mod. Vad har du emot mig? Vad har du för grund till att ha något emot dig, annat än att jag besvarar dina förolämpningar lika syrligt?

Jag är admin på GTAnytt och där har jag då aldrig fått några som helst negativa kommentarer. Varför skulle det här stället vara annorlunda när det handlar om samma saker?

Jag kan säga samma sak om dig: Om P-C blir mod vet jag inte vad jag gör. Vem är mest kontroversiell här, du eller jag? Jag har noll varningar, hur många har du?

Ja, för jag skriver bara om droger hela tiden och det är allt jag gör och tänker på. Mmm.. droger, droger, droger.

Jag ser dig som ett skräckscenario eftersom du är en pompös idiot som skulle ta allt på JETESTORT allvar och klumpa ihop allt till officiella trådar och trycka ner alla frågvisa nykomlingar.

Jag må vara kontroversiell, men jag har aldrig sagt att jag vill bli mod.. jag VILL inte bli mod.

Jag har väl sammanlagt runt 9-10 varningar kan jag tänka mig but I'm still livin' large. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har moderatorer nånsin haft det?

Topp3 har så vitt jag vet. :unsure:

Är det inte så att moderatorer som har tillgång att moderera hela forumet även har tillgång till adminforumet, medan moderatorer som bara har vissa forum inte har det? När vi gamla räver var unga och gröna så hade vi ju tillgång till adminforumet, minns t.ex. mitt "avskedsbrev" därifrån. :mf_doof: Nu skriver ju iof Hultan ändå att om de som blir GTA4-mods sköter sig blir de även moderatorer i resten av forumet och då får de väl tillgång dit...

Men ÅH, dumma dig. Din Admin-sign lurade mig totalt i någon mikrosekund :cry:

1 april på GTASajten är helt galet. Det är tur att denna dag börjar nå sitt slut, orkar inte med sånnt här någe mer nu! :P I 0.25 sekunder fick Kebabs bricka mig att tänka :wtf? :mf_doof: , men sen blev det bara: :mf_doof: .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det heter moderator.

Och föresten så har du inte ens åldern inne.

Deltanator är ett forumtroll. Känner till hans alias på flashback.info och där visar han ett betydligt bättre språk och högre intellekt, fast verkar fortfarande vara rätt mosig i hjärnan. Jag skulle gissa på att han är i artonårsåldern.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, för jag skriver bara om droger hela tiden och det är allt jag gör och tänker på. Mmm.. droger, droger, droger.

Jag drog dig över samma grova kam som du gör med mig.

Jag ser dig som ett skräckscenario eftersom du är en pompös idiot som skulle ta allt på JETESTORT allvar och klumpa ihop allt till officiella trådar och trycka ner alla frågvisa nykomlingar.

De enda officiella trådar jag förmodligen skulle skapa i så fall är en FAQ (vilket vi kommer vara i extremt stort behov av, se bara hur det gick med SA-forumet innan den kom upp), samt, om inte "Vem spelar vad" duger, en samlingstråd över GTA IV-multiplayernicknames och sånt. Kanske lite turneringstrådar eller annat kul.

Officiella trådar är bra för forum som har väldigt breda områden, men inte i forum helt avsedda för ett speciellt spel. Exempel: Nån har problem med bana 12 i Portal. Eftersom "Spel" är ett väldigt brett forum vill vi inte ha en egen tråd bara för att nån behöver hjälp med en endaste bana, utan vi hänvisar honom till Portal-tråden. I GTA IV-forumet vore det absurt att skapa "uppdragshjälpstråden" där alla skulle slänga in allt de behövde hjälp med. Bara för att du inte gillar mig behöver det inte betyda att jag sjunker i IQ.

Jag må vara kontroversiell, men jag har aldrig sagt att jag vill bli mod.. jag VILL inte bli mod.

Det ville inte jag heller förrän jag insåg att IV-forumet löper stor risk att bli SA-forumets början all over again. Peka gärna på en post där jag säger "ojoj, annat vore det om JAG var mod", "den som ändå var mod!" eller "jag skulle sköta det här mycket bättre om jag var mod".

Och säg inte att jag trycker ner frågvisa nykomlingar när jag är en av mycket få som faktiskt orkar med nykomlingar. Visst har jag gnällt över dem många gånger, speciellt förr när jag själv knappt klivit ur nykomlingstadiet, men vad jag egentligen varit kritisk till är modereringen - eller avsaknaden av den - i nykomlingstäta forum. Nu verkar det ju hittills inte vara några problem i IV-forumet trots att det är mindre än en månad till släppet. Skillnad var det på SA-tiden då det flockades galningar flera månader innan. Exempel på att jag är hjälpsam mot nykomlingar ser du enorma mängder av i Stories-forumen, då det var en hel del nonames där. Jag har inga stats på det, men genom att bara titta på den obrutna raden av

så vet jag att jag hjälpt många.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...