Jump to content

The Sims 3


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Var det inte det man skulle kunna göra i The Sims 2 också? :blink:

Så vitt jag kommer ihåg det så var det att det "skulle vara enklare att göra gubbar som liknar folk du känner, då man nu kunde ändra ansiktsformerna och allting".

Nu har det blivit ännu mer... Alltså, det går att ändra mer, och blir på så sätt möjligt att lättare göra gubbar som ser ut som folk man känner.

Sedan ser det som jag tror att jag sagt, inte alls ut som TS2. Om ni kollar på grafiken, den har fått sig en ordentlig törn. Det märks framför allt på gräset, träden och allt sådant. Gubbarna och dess 3dmodeller och dess icke-verkliga skin-texturer är väl sig likt, trots att även det fått sig en makeover (vilket märks, men inte lika mycket som t.ex gräset).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så vitt jag kommer ihåg det så var det att det "skulle vara enklare att göra gubbar som liknar folk du känner, då man nu kunde ändra ansiktsformerna och allting".

Nu har det blivit ännu mer... Alltså, det går att ändra mer, och blir på så sätt möjligt att lättare göra gubbar som ser ut som folk man känner.

Sedan ser det som jag tror att jag sagt, inte alls ut som TS2. Om ni kollar på grafiken, den har fått sig en ordentlig törn. Det märks framför allt på gräset, träden och allt sådant. Gubbarna och dess 3dmodeller och dess icke-verkliga skin-texturer är väl sig likt, trots att även det fått sig en makeover (vilket märks, men inte lika mycket som t.ex gräset).

Du kanske har rätt om det där med gräset och träden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

*BUMP*

Ny information om spelet.

Förvänta dig något STORT!

Hur stort kan ett spel bli? Vi vet alla att The Sims är världens mest sålda spel, med över 100 miljoner sålda spel hittills. Och för många spelare är jakten efter fler objekt en konstant kamp om vad deras dator klarar av. Kan producenterna av spelet uppfylla alla våra önskningar och förhoppningar vi har för The Sims 3? Spelet är långt ifrån färdigt, så orden nedan är endast en tjuvtitt på vad spelet har att erbjuda. Producenterna har verkligen läst och lyssnat på många av spelarnas önskningar och efterfrågningar. Simmarna kan åter igen borsta sina tänder och få en fräsch andedräkt att starta dagen med eller avsluta dagen med ett leende på läpparna. Simmarna har endast fyra behov att tillfredställa, och de är alla samlade i en mätare. Simmarna har blivit intelligentare så att de kan ta hand om sina behov själva. Om en sim blir hungrig går den till kylskåpet och gör sin egen mat, istället för att stå och gnälla som de gör i The Sims 2. Det kommer förhoppningsvis att bli färre olyckor med simmar som inte hinner till toaletten i tid. Allt detta kommer att göra historieberättandet mer följsamt, vilket är producenternas huvudsakliga mål med The Sims 3. Det handlar om din historia och hur du berättar den!

Skapa en sim

När du skapar en sim kommer du har många fler alternativ än i The Sims 2. Många val görs med draglister och färgpalletter. Det finns färdiga inställningar du kan använda, men du kan även modifiera dessa för att göra din sim unik. Draglisterna och färgpalletterna gör att endast din kreativitet sätter gränsen för vilka olika simmar du kan göra. Gör en sim med stora rosa ögon och grönt hår med gula slingor i. Hår kommer att ha fyra regioner som du kan skräddarsy i olika färger och spara ner, som du sedan kan använda till de olika frisyrerna. Gör öronen små och hakan lång. Gör en tung sim eller en men mycket muskler. Välj en av de förvalda rösterna och ändra draglisten för att göra rösten ljusare eller mörkare.

Nya saker för att klä din sim är att du kan välja skor och strumpor. Det kommer många olika accessoarer som du kan välja till din sim. De flesta kläder och accessoarer är inte gjorda än så djupare diskussion om dessa kan inte göras just nu.

En av de största nyheterna i The Sims 3 är att du kan ange drag eller egenskapar till en sim. Det kommer att finnas cirka 75 egenskaper att välja mellan, och dessa egenskaper har stor inverkan på en sims liv och beslut. Några av egenskaperna är ej kompatibla med varandra, så som motsatser. Om du väljer en egenskap som har en eller flera motsatser kommer dessa att bli ej valbara. Besluten du gör för en sim under en åldersgrupp kommer att avgöra vilka nya egenskaper du kan ge din sim då den uppnår en ny åldersgrupp. Småbarn kan ha två egenskaper, barn kan ha tre egenskaper, tomåringar kan ha fyra egenskapar och unga vuxna, vuxna och åldringar kan ha fem egenskaper.

Unga vuxna är en ny åldersgrupp som motsvarar åldrarna mellan 18 och 30. Denna åldersgrupp kan flytta hemifrån, gifta sig och skaffa barn. Relationer mellan unga vuxna och vuxna är tillåtet.

Byggläget

I The Sims 3 har de byggt in några av de funktioner som endast kunde kommas åt med fusk i The Sims 2. Du kan nu placera möbler i 45 graders vinkel mot en vägg i 45 grader. Möbeln kommer att fungera normalt utan konstiga hopp och buggar. Och om du håller ner Alt-tangenten kan du rotera möbler i 360 grader! På en 45 graders vägg kan du placera fönster och andra väggobjekt. Rutnätet är uppdelat i fjärdedels rutor, vilket gör det enkelt att bland annat centrera en TV framför en tvåsitssoffa. Du kan även ignorera rutnätet och möblera huset precis som du vill. På en av screenshotsen kan du se att du kan skräddarsy en massa objekt så att de har ett tema. På screenshotet kan du se dörr, schackbord, stolar, fåtölj, soffbord och kläder i camouflage.

Möbler har precis som simmarna blivit smartare. Exempel: om du placerar stolar runt ett bord kommer de att klistra sig till bordet. Om du vill flytta bordet och stolarna klickar du på bordet och flyttar det, stolarna kommer att flyttas med bordet. Om du placerar nattduksbord vid sidan om en säng kommer de att hänga ihop med sängen och du kan flytta hela gruppen genom att klicka på sängen och dra till önskad plats.

Det kommer att finnas mycket fler dekorationer att placera ut runt om i huset. Du kan till exempel placera en näsduksbox på handfatet i badrummet. I köket kan du placera fler objekt på bänkarna utan att det tar upp arbetsytan på bänken. Du kan salt- och pepparkvarnar på en bänk och ändå använda ytan till att förbereda mat på. Ett objekt kommer endast att ta upp den yta som basen på objektet har och du kan placera objektet på de flesta tomma plana ytorna.

Spelläget

Spelet fokuserar på historieberättande och interaktion mellan simmar. Producenterna av spelet vill göra att det går snabbt att starta spelet, så att du kan börja berätta din egen historia. Många av sakerna i The Sims 2 som gjorde din sim missbelåten har tagits bort och mycket har blivit förenklat. Tiden i kvarteret kommer att fortskrida för alla simmar i kvarteret medan du spelar med en sim eller en simsfamilj. Om du spelar med flera än en familj kommer du att märka att tiden har gått för en familj som du återgått till efter att ha spelat med en annan familj. Detta betyder att du kan missa viktiga händelser i en sims liv. Precis som i verkliga livet, flyger tiden iväg!

Jobben har blivit mindre abstrakta, i The Sims 3 har varje karriär sin egen byggnad i kvarteret som simmarna beger sig till då de ska till jobbet. Du kan inte följa med din sim till arbetet (det skulle ändå bli tråkigt efter en dag), men du kan välja hur din sim ska bete sig på jobbet. Din sim kan till exempel arbeta hårt, assistera chefen eller ta det lugnt. Valen du gör för din sim kommer att påverka om din sim kommer få en befordran, vara helt utmattad efter arbetet, vara upprymd eller få en möjlighet. Möjligheterna är som uppgifter eller uppdrag som din sim kan göra. Om din sim klarar av uppgiften/uppdraget kommer simmen att få en belöning.

När din sim pratar med en annan sim kan du guida samtalet i den riktning som du vill. Om din sim precis har fått ett nytt jobb kan denne prata om det eller kanske ta upp saker som hänt under dagen. Om din sim letar efter kärleken kan du välja en flirtig ton för samtalet.

Efter en dag med arbete, interaction och utforskning av kvarteret är det skömt för en sim att komma hem och gå och lägga sig. Även om det är bra att få åtta timmars sömn varje dag, har vi knappast tid att sova så länge. Nu kan du välja hur länge en sim ska sova och din sim kan gå upp tidigt för att börja en helt ny dag.

I slutändan är det de små detaljerna som kommer att göra The Sims 3 till något STORT!

Lite bilder också:

936-S3_GAMEPLAY_7_Fishing_1034540_3.jpg

937-S3_GAMEPLAY_8_The_Catch_1034540_4.jpg

933-S3_CAS_Playful_Cool_Sim_2_1034540_5.jpg

933-S3_CAS_Playful_Cool_Sim_2_1034540_5.jpg

932-S3_CAS_Geek_1034540_7.jpg

934-S3_CAS_RockStar_1_1034540_17.jpg

--------------

Vilka sköna vibbar ja får av denna bild:

Som det ser ut kommer man kunna använda bilar på detta.

Redigerad av Tikki
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Coolt!

Ett spel jag ser fram emot! :P

Håller med dig där. Ska bli jävligt kul att testa detta nu med alla dessa funktioner. Gillar även detta att man slipper gnället från sina simmar att dom är hungriga om dom blir hungriga så går dom och gör mat själv. Sen detta med att man kan använda flera saker på arbetsbänken är ganska bra då sparar man lite pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det så otroligt farligt att ge tjejerna bröst i The Sims? Man ser knappt skillnad på tjejer och killar eftersom att alla tjejer ser ut som plankor. Nu menar jag inte att jag är någon bröstfixerad figur men jag har stört mig på det här ett bra tag. Blä.

Jag tror Will Wright är bög. Bara att kolla på männens betéende i spelet.

Och 2 män kan ha sex men inte 2 kvinnor. Och nu dök brösten upp som jag inte tänkt på. :alien:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror de var screenshots tråden som vi kom fram till att den tråden skulle man använda thumbnails. Och ja kopierade dessa bilder där ja fick informationen.

Och varför inte i alla trådar så man slipper få en stor bild *BAFF* i ansiktet? :alien:

Dock var du duktig nog att ladda upp dom på forumets egna uppladdning, på vilken det går snabbare att ladda Högupp-bilder.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...