Jump to content

The Sims 3


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Jag (Som väntar på att det ska dimpa ner i brevlådan, sims fan som man är) Tycker att efter att ha hört vad folk som nu spelat sagt, sett lite bilder så har mina förväntningar nått botten faktiskt. Det ser grafiskt svikande ut ( jag vet det är inte allt ) Men jag hade förväntat mig lite mer efter att ha sett EA:s bilder. Att ha hört lite om spelandet osv så vet jag inte riktigt om det är så bra som jag trodde det skulle bli.

Får väl se om ca 2 veckor om det når mina förväntningar eller inte,

Då är vi två om det. Sen ja såg trailers och bilder så tänkte ja det blir väl rätt så bra grafik men nää det vart det inte. Sen så mycket man hade läst om det vart man så hypad också. Men ska iallafall ge spelet en chans imorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då är vi två om det. Sen ja såg trailers och bilder så tänkte ja det blir väl rätt så bra grafik men nää det vart det inte. Sen så mycket man hade läst om det vart man så hypad också. Men ska iallafall ge spelet en chans imorn.

Ja just grafiken skiljer sig mycket från EA:s bilder och era bilder, det hade jag inte trott faktiskt, även om grafiken inte är allt men i sims tycker jag att grafik är en stor del, men det är min åsikt,

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det gör det väl ändå inte?

---

Hur många sängar finns det i spelet?

Finns något från Sims 2 expansioner med i spelet? Jag tänker då bl.a. på utbildning, resor, dejting, väder, årstider, trädgård, husdjur osv.

Det jag har sett nu är iallafall bilar från nattliv. Sen kan du ta extra kurser(dock kostar pengar) för att lära dig saker etc. Väder årstider finns ej med skulle komma senare i nåt e-pack till sims 3. Husdjur finns dock inte sen med trädgård beror på vad du menar med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det gör det väl ändå inte?

---

Hur många sängar finns det i spelet?

Finns något från Sims 2 expansioner med i spelet? Jag tänker då bl.a. på utbildning, resor, dejting, väder, årstider, trädgård, husdjur osv.

Har för mig att jag läste det någonstans. Vore ju konstigt om det inte kom. Sims har ju kommit till PS tidigare

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grafiken är det väl inget fel på? Iaf inte på de högsta inställningarna, som min brorsa kan köra på. Och att säga att det inte är någon grafisk skillnad från TS2 är ju bara helt fel, iaf enligt mig.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det... Återkommer möjligtvis senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grafiken är det väl inget fel på? Iaf inte på de högsta inställningarna, som min brorsa kan köra på. Och att säga att det inte är någon grafisk skillnad från TS2 är ju bara helt fel, iaf enligt mig.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det... Återkommer möjligtvis senare.

Hm ja kör också på höga och på träderna på långt håll ser ju fan konstigt ut ju :/ Asså ser ihop krullat typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag har sett nu är iallafall bilar från nattliv. Sen kan du ta extra kurser(dock kostar pengar) för att lära dig saker etc. Väder årstider finns ej med skulle komma senare i nåt e-pack till sims 3. Husdjur finns dock inte sen med trädgård beror på vad du menar med det.

Riktigt dåligt om det inte ens finns väder och årstider... :ph34r:

Med trädgård menade jag att odla grönsaker och liknande.

Dock aldrig originalversionerna. :o

Mmm. PC-Sims lämpar sig inte för konsoler.

-----

HUR MÅNGA SÄNGAR FINNS DET???

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt dåligt om det inte ens finns väder och årstider... :ph34r:

Med trädgård menade jag att odla grönsaker och liknande.

Mmm. PC-Sims lämpar sig inte för konsoler.

-----

HUR MÅNGA SÄNGAR FINNS DET???

Runt 17 sängar skulle jag gissa.

Och ja, man kan göra en hel del utav de sakerna man kunde göra i "årstider"-packet till The Sims 2. Man kan hitta frön omkring i staden och plantera dem på sin gård. Och sedan så kan man fiska. Jag börjar faktiskt gilla spelet lite mer och mer. Det kändes lite konstigt i början men det är faktiskt ganska skoj.

whatever_1107736_0.png

Ganska fin detalj med myror som springer upp och hämtar olika saker från picknickkorgen. Först syns de inte till, sedan så kommer de och går mot korgen, lite nu och då då så tar några stycken gröna och röda saker och efter en stund så försvinner dom tillbaks i gräset. Notera att jag inte alls kör med de högsta inställningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känner inte att jag orkar vänta längre :D Vill nog faktiskt testa detta innan det dimper i brevlådan tihi.

Och Vicke bilden såg väldigt bra ut faktiskt, grafiskt sätt och så :ph34r:

Den är förminskad till 80% av dess naturliga storlek och det gjorde jag i paint, men det gör inte allt för mycket mot hur den ser ut. Och sedan så har jag ju som sagt inte alls de högsta inställningarna.

Btw så finns den en inställning för hur många hus i närheten av där man är (med kameran) som ska laddas fullständigt. Minimum är 1 (tror jag, men möjligtvis 0 också.) och maximum är 16. :o

Förresten så börjar jag gilla mer och mer omkring det som jag tyckte var konstigt och jobbigt först. "Humörpoängen" känns ganska nice nu faktiskt. Och sedan så är ju några behov borttagna. Komfort finns inte längre. Men man kan få humörpoäng om ens sim sitter i en riktigt skön möbel.

Sedan så känns jobben mycket mer... Man får göra mer. Man verkligen väljer vad ens sim ska göra och lite så.

Och så gillar jag alla små nyheter. Man kan se fjärilar mitt ute i parkerna. Dessa kan man försöka fånga och man kan få olika speciella fjärilar. Den första fjärilen min sim fångade var en speciell fjäril värd 113§ eller någonting sådant, men jag kunde ge den till forskningscentret för att hjälpa dem samt få en liten belöning. Så, jag gjorde det och tjänade då 141§. Ganska nice då man i början av ens karriär knappt har några pengar alls (beroende på om man fuskar eller vilket jobb man har osv...).

Well. Jag tycker nog att det är värt några hundralappar iaf. Speciellt eftersom att jag inte köpte The Sims 2 eller något utav dess expansionpacks.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ooh. Vad det där huset ett man kunde köpa färdigt eller har du byggt det? Det var riktigt snyggt med den där pelaren och så.

Och så vill vi ha en liten minireview. Vilkar fördelar och nackdelar har du märkt med spelet än så länge?

Edit: Förresten så, för er som kanske undrar, så funkar fusken från The Sims 2 även i The Sims 2. Dock inte move_objects on. Om det var så man skrev det, och inte move objects_on?

Well. ctrl+shift+c sedan kaching eller motherload (eller var det lode?)

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...