Jump to content

The Sims 3


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Ooh. Vad det där huset ett man kunde köpa färdigt eller har du byggt det? Det var riktigt snyggt med den där pelaren och så.

Och så vill vi ha en liten minireview. Vilkar fördelar och nackdelar har du märkt med spelet än så länge?

Edit: Förresten så, för er som kanske undrar, så funkar fusken från The Sims 2 även i The Sims 2. Dock inte move_objects on. Om det var så man skrev det, och inte move objects_on?

Well. ctrl+shift+c sedan kaching eller motherload (eller var det lode?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det nån mer som har problem med kläder? När min sim går och läggersig tar han på sig finkläder eller arbetskläder. När han ska bada tar han också på sig finkläder.. :ph34r:

Hm ja har inte så. När min sim går och lägger sig så ligger han i kalingar. Sen om det är jobb dag efter han har duchat innan han ska till jobbet så tar han direkt på sig sina arbetskläder. Har inga problem f.ö med det samma sak om han är ledig så tar han på sig sina vardags kläder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, Aging off fusket fungerar inte i detta spel, det är jävligt synd för det är fortfarande på TOK för lite tid man har på sig innan man blir pensionär...

Man ska på något annat sätt bestämma ålder på dom, man ska kunna välja typ 1000 dagar och mindre osv, har inte själv spelat så jag vet inte men, så ska det vara i alla fall

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan välja hur länge ens sims ska leva ja. Eller rättare sagt hur snabbt generationscykeln ska gå.

Kort/snabb, normal, lång och episk (usch för svenska). Episk är max, och då är det 906 dagar eller någonting sådant har jag för mig att det var. Jag har ställt in det på lång då jag tyckte att det gick för snabbt normalt i TS2, men även på lång så går det för snabbt enligt mig. Ska nog ändra till den långsamaste cykeln nästa gång jag ska spela.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja vet inte om det är fel på Sims 3 eller om det är nåt med datorn. Typ om ni har sett bilderna på trä/buskar som ja har tagit så ser allt konstigt ut går inte att förklara typ. Varje gång ja spelar och flyttar in i ett hus eller är i kvarteret så ser buskar och träd skit konstiga ut massa tre kanter och sånt sticker ut allt ihop krullat etc. Ja kör med höga grafikinställningar och 75Hz på skärmen samt 1280x1021 75hz. Men allt ser fortfarande konstigt ut nån som vet vad felet är?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker det var lite små kasst det här spelet, Var är alla grejer? kan ju knappt välja en normal frisyr. Känns som dom inte orkat göra nya föremål så dom har tagit med grejerna från 2an. Men men dom gör väl som vanligt ett halv färdigt spel och sen släpper 100 tillägg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker det var lite små kasst det här spelet, Var är alla grejer? kan ju knappt välja en normal frisyr. Känns som dom inte orkat göra nya föremål så dom har tagit med grejerna från 2an. Men men dom gör väl som vanligt ett halv färdigt spel och sen släpper 100 tillägg

Det är samma visa än en gång, släpper ett spel med lite objekt, för att sedan släppa en rad olika tillägg.

(Ja, ett sätt att tjäna pengar.)

Vet inte om detta stämmer, men har sett att det står 'exchange' och 'store' vid uppstart.

Det finns frisyrer, objekt, hus etc. Måste man betala en slant för de sakerna?

Det är ju lite dåligt, först betala för småplock och sedan tillägg, nja... :lol:

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...