Jump to content

The Sims 3


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Skapar denna tråd för de som gillar detta. Nu har det kommit lite ny info och Bilder om The Sims 3. Det ja har läst att man ska kunna hälsa sina grannar i öppet bostadsområde där simmarna kan vandra omkring

INFO:

Idag släppte så äntligen Maxis bomben vars namn heter The Sims 3. Hemsidan är sjösatt och skärmdumpar har letat sig ner i vårt bildarkiv. The Sims 3 behöver nog ingen närmare förklaring mer än att det innehåller samma koncept som i de tidigare spelen i den otroligt populära spelserien. En av nyheterna i del tre visar sig vara ett helt öppet bostadsområde där simmarna kan vandra omkring och hälsa på varandra, utforska terrängen eller kanske knalla ner till stan. Detta utan laddningstider. Mer nytt är att man nu kan ställa in utseendet och egenskaperna på dina simmar mer detaljerat. Ska din sim vara en tjock, romantisk kleptoman med cowboy-hatt eller en vältränad, paranoid klantskalle med rosa läppstift? Det är upp till dig. Vidare har självklart husbyggandet fått sig en egen "make over". Nu kan du till exempel ändra på det mesta i hemmet vad gäller färger och mönster. Och möbler kan placeras på diagonalen! Av skärmdumparna att dömma så verkar den grafiska stilen från The Sims 2 vara bevarad men något uppdaterad. Att Maxis inte gör The Sims 3 i samma grafiska utförande som Crysis kanske inte är så konstigt då deras målgrupp inte är densamma. Mer information än så framgår egentligen inte utöver det att spelet kommer 2009.

Källa: The Sims 3

Bilder: The Sims 3 Screens

Själv tror ja detta kommer bli nice med dom här funktionerna och mer verkligt. Längtar efter för att testa detta :confused:

Redigerad av agent47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Herregud, det finns en verklighet också, kan vi inte försöka hålla oss till den?

Visst de kan väl vara trevligt att få uppleva hur de känns att få vara den där perfekta mannen, eller kanske den där mobbaren? The Sims har jag aldrig gillat så värst mycket, det finns ju ingen diräckt mening med spelet :confused:

Kommar troligen prova detta dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, kollade just lite skärmdumpar.

har dom ens ändrat nått? :confused:

Nej, och det är det som är det sjuka. Vad är skillnaden mellan alla expansioner till exempel? Det var skillnad mellan Sims 1 och Sims 2, men därefter? Nej. Att de inte gör nån synlig skillnad på S2 och S3 är så typiskt EA. Släng in samma spel med ytterst få nyheter, byt titel (gärna med nästa års titel) och se pengarna rulla in.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, och det är det som är det sjuka. Vad är skillnaden mellan alla expansioner till exempel? Det var skillnad mellan Sims 1 och Sims 2, men därefter? Nej. Att de inte gör nån synlig skillnad på S2 och S3 är så typiskt EA. Släng in samma spel med ytterst få nyheter, byt titel (gärna med nästa års titel) och se pengarna rulla in.

Är du dum eller? Det är massa nya soffor och andra bra grejer i varje.

För att vara helt ärlig tycker jag att det görs alldeles för få expansions till The sims.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du dum eller? Det är massa nya soffor och andra bra grejer i varje.

För att vara helt ärlig tycker jag att det görs alldeles för få expansions till The sims.

Var du Helt seriös där? Har lite svårt att se det ironiska, om det finns något. :confused:

Sedan tycker jag att grafiken är förbättrad mer än var dom flesta andra märker. Modellerna också. Kolla bara på bilden när någon tjej springer i skogen. Kolla på marken och träden. Och kolla på när dom står i tomatlandet eller vad det är. Tycker att det är fel att säga att dom inte ändrat någonting alls. Och sedan ska det bli kul att se hur det är med att gå ner till stan och till kompisar och allt sånt. Kul också att kunna placera möbler på diagonalen.

Egentligen är The Sims en husbyggarsimulator, och livs-systemet är inlagt för att det ska finnas någonting att spela med, i suppose. Jag ska iaf testa skiten. :angry: Är kul att bygga hus. Iaf om man har dom kreativa sidorna i sig.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Gäsp*

Samma funktioner

Inte för att vara dum eller skapa bråk nu men det är inte samma funktioner i The Sims 3 de har laggt in nya tex Så du kan vrida på saker hur du vill ha det. Du kan besöka dina grannar på det. Du kan välja saker på dom då menar ja detta "ställa in utseendet och egenskaperna på dina simmar mer detaljerat." Och att besöka stan/källaren/grannarna är utan laddnings tider. Hade The Sims 2 allt detta nej.

Ännu en gång Gjorde inte detta för att skapa bråk. Aja back to the topic

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte för att vara dum eller skapa bråk nu men det är inte samma funktioner i The Sims 3 de har laggt in nya tex Så du kan vrida på saker hur du vill ha det. Du kan besöka dina grannar på det. Du kan välja saker på dom då menar ja detta "ställa in utseendet och egenskaperna på dina simmar mer detaljerat." Och att besöka stan/källaren/grannarna är utan laddnings tider. Hade The Sims 2 allt detta nej.

Ännu en gång Gjorde inte detta för att skapa bråk. Aja back to the topic

Skapa bråk var det väl isf jag som gjorde :confused: Men jag vet inte att de där sakerna är så pass stora att det ska kallas en trea?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skapa bråk var det väl isf jag som gjorde :confused: Men jag vet inte att de där sakerna är så pass stora att det ska kallas en trea?

Det är faktiskt ganska stora saker. Iaf för folk som gillar The Sims. Kommer ihåg när jag brukade spela ettan hela tiden. Tänkte jämt hur coolt det vore om man kunde gå vart man ville och hälsa på folk. Och det är väl bättre att dom gör ett nytt spel än en expansion till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men själv tycker jag att dom kunde lägga ner lite mer energi på grafiken... Visst den är bättre men inget revolutionerande! Titta på Half-Life 1 till skillnad från Half-Life 2 kan dom inte göra nått sådant så att det kommer bli populärt istället för att bara byta namn :S

Dock blir detta en klar provning!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Gäsp*

Samma spel

Samma grafik

Samma tristess

Samma skit.

EA = mjölkmaskin nr 1. Stackars barn som inte lärt sig vad man ska och inte ska betala för.

"Dom har lagt in så att man kan vrida på saker, och att man kan besöka grannar"

Sånt kan man göra i rl oxå.. Vad är så mycket bättre i the sims?

Redigerad av Skotten_31
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...