Jump to content

The Sims 3


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Tack men efter ja gav det en chans till att testa så lyckades ja. Btw ringer dom polisen eller nåt om dom ser en sno saker? För ja tog cyklar teleskop träningsbänk från en tomt och dom som stog i fönstret bara flippade ut och stog och hoppade.

HAHHAHHAHAHHAHA åh fy fan. Trodde jag var i vardagssnack först :(

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

LOL EA! Nu börjas det igen dags att mjölka kossan igen då

Blir ett nytt E-pack till Sims 3 med namn World Adventures

Trots att det bara fanns till försäljning under en av de sex månader som speltoppen mätte tog The Sims 3 som väntat förstaplatsen under årets första halvår. I november är det dessutom dags för den första expansionen, vilken Electronic Arts kallar den mest kompletta hittills. I World Adventures kan du ta din digitala dockfamilj till exotiska platser med inspiration från verklighetens, såsom Frankrike, Kina och Egypten. Premiär blir det den 16 november, spana in tre premiärbilder nedan.

Slår vad om att det blir samma e-packs som det vart till Sims 2 fast med andra namn och lite andra funktioner

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 1 year later...
  • 7 months later...

Jag har en liten brotskande fråga. Hur är gamplay på PC versionen? Är det som konsollversionen att man bara kan skapa 1 familj per stad? Det var en sak som retar mig på konsollversionen. En av de största nöjena för mig har varit att skapa alla familjerna i staden som sedan träffas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en liten brotskande fråga. Hur är gamplay på PC versionen? Är det som konsollversionen att man bara kan skapa 1 familj per stad? Det var en sak som retar mig på konsollversionen. En av de största nöjena för mig har varit att skapa alla familjerna i staden som sedan träffas.

Du kan skapa hur mycket familjer du vill i PC-versionen. Men du kan bara spela som en familj åt gången, och samtidigt kommer övriga familjer i kvarteret åldras samtidigt som du spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan skapa hur mycket familjer du vill i PC-versionen. Men du kan bara spela som en familj åt gången, och samtidigt kommer övriga familjer i kvarteret åldras samtidigt som du spelar.

Huvudsaken är att man kan skapa flera familjer i samma stad. Det var en stor besvikelse i konsollversionen att man inte kunde det. Nu när jag skaffar en ny dator så hade jag tänkt skaffa Sims 3 till den. :D

Tack för ditt snabba svar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Huvudsaken är att man kan skapa flera familjer i samma stad. Det var en stor besvikelse i konsollversionen att man inte kunde det. Nu när jag skaffar en ny dator så hade jag tänkt skaffa Sims 3 till den. :D

Tack för ditt snabba svar. :)

Säker på att man inte kan göra fler familjer än en till konsoll? Har inte spelat det till konsoll själv, men 3:an till PC hade en rätt omständig och kass layout, så det tog en stund innan jag fattade hur man bytte familj. Dessutom var översättningen till svenska ingen höjdare, där exempelvis "ändra stad" betyder EDITERA staden, inte byta!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, vafan Pixiegnom!

Nu var det ett tag sedan jag spelade The Sims, men SÅ avancerat är det inte, haha!

Såhär gör man: När du spelar på familjen du är inne på, gå in på options > ändra stad/edit town (osäker på översättningen). Nu bör du ha hamnat i en ny meny som är till för att enbart ändra saker i staden, vilket ger möjlighet att skapa nya familjer i CAS eller placera ut nya hus och liknande.

När du gjort en familj i CAS, flytta in den i ett hus. Om du sedan vill spela på den nya familjen, välj "byt aktivt hushåll" och klicka på huset där den nyskapta familjen blivit inflyttad.

Kan 12-åriga småflickor lista ut det själva, så borde ni också klara det! :D

Crusader: Det ser likadant ut i PC-versionen. Ens sparning i PC-versionen är alltid en bild på det senast valda aktiva hushållet. Byter man familj som man spelar på, så ändras bilden i sparningen till den familjen istället. Jag tvivlar på att man inte skulle kunna skapa flera familjer till konsollversionen, tror snarare att dom gjort "vägen dit" riktigt omständig, precis som i PC-versionen.

Edit:

Hittade några screenshots på google för pluspoäng i den pedagogiska nivån:

Börja med att klicka på edit town!

s4cjdd_1212692_1.jpg

Nu borde det se ut såhär! Notera att om man trycker på "return to game", så återgår man till familjen man spelade på senast. Skapa istället en ny familj i CAS, flytta in familjen i ett hus, och tryck sedan på "change active household" knappen som är inringad.

Edit2: Överkurs!

Gul pil = Ändra aktivt hushåll

Röd ring: Placera ut nya tomma tomter, klara att bygga hus på!

Gul ring: Skapa nya familjer i CAS (Create-a-sim)

Grön ring: Placera ut färdiga hus i staden.

Orange ring: Placera ut färdiga allmäna tomter i staden, typ parker.

Och ja, det är fullt möjligt att bygga egna allmäna tomter. Om man klickar på en tomt (där ingen bor) så kan man välja kategori. Antingen bostadstomt, eller allmän tomt. Väljer man allmän tomt får man upp en fet lista över olika kategorier som park, bar, soptipp osv. Alternativen varierar beroende på vilka expansionspaket man har.

Redigerad av IceCandy
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, så ser det inte alls ut på konsollen. :P Finns ingen meny med Edit Town eller liknande. Men bra att jag vet hur jag ska göra på PC-versionen. Tänker köpa den. :)

Edit: Hmm, blev mer än planerat. Köpte Sims 3 + alla X-packs + Medieval. :D Men inget av de onödiga Prylpaketen. ;)

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

Kan någon förklara detta för mig?

Jag satt och spelade The Sims 3 (med alla expansioner utom prylpaketen) och allt var frid och fröjd. Inget lagg, inga störiga buggar eller någonting alls.

Så bygger jag en nattklubb i spelet, och sätter ut en färdiggjord bar också. Dvs två nya byggnader.

Sedan så POFF!

Nu stannar spelet av en gång var 10e sekund utan anledning. Alla animationer på t.e.x. träd, vatten och musiksymbolerna från stereon fortsätter. Men simmarna laggar fast och tiden står stilla. Hela tiden. En gång var ~10 sekund, också håller det på i en 5 sekunder.

Provade att ta bort baren jag byggde (men lät min nattklubb stå kvar) utan att det blev någon skillnad.

Hur fan kan uppbyggandet av ett hus göra så att hela spelet får explosionsdiarré på det här viset? Jag som skulle adoptera en ponnyhäst och allt, men nu vill jag inte längre. Hmpf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan någon förklara detta för mig?

Jag satt och spelade The Sims 3 (med alla expansioner utom prylpaketen) och allt var frid och fröjd. Inget lagg, inga störiga buggar eller någonting alls.

Så bygger jag en nattklubb i spelet, och sätter ut en färdiggjord bar också. Dvs två nya byggnader.

Sedan så POFF!

Nu stannar spelet av en gång var 10e sekund utan anledning. Alla animationer på t.e.x. träd, vatten och musiksymbolerna från stereon fortsätter. Men simmarna laggar fast och tiden står stilla. Hela tiden. En gång var ~10 sekund, också håller det på i en 5 sekunder.

Provade att ta bort baren jag byggde (men lät min nattklubb stå kvar) utan att det blev någon skillnad.

Hur fan kan uppbyggandet av ett hus göra så att hela spelet får explosionsdiarré på det här viset? Jag som skulle adoptera en ponnyhäst och allt, men nu vill jag inte längre. Hmpf.

Jag har valt att skippa Kvällsnöjen (har den installerad för prylarna och sånt dock) efter att jag valde att bo i lägenhet och spelet blev typ ospelbart. Vet inte riktigt vad det beror på faktiskt. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antar att ni har updaterat eventuella drivrutiner, så felet ligger nog i spelet i sig eller användingen av minne.

----

1.a ) Rensa cache "Mina Dokument\Electronic arts\The sims 3\*-cache.package (?) x4"

..B ) Är spelet moddat, så gör en kopia på spar-foldern och sen avinstallera moddarna.

2. Installera om hela spelet, installera expansionerna i ordningsföljd efter vilka som e nyare och patcha manuellt(!).

3. Kolla efter om det finns någon nyare patch än den från den senaste dvdn.

----

(32-bit only) - Om ni inte orkar med åvanstående, eller om ni har gjort åvanstående utan resultat.

Kan mycket väl också innebära att spelet begär mer internminne än vad som finns tillgängligt, och därmed orsakar frysningar och lagg

mellan frames, vad annat kan man förvänta sig av the sims 3 som börjar ligga på över 30gb.

Har ni 64-bit så är det nog inte det här.

Men här e en liten guide på hur man höjjer maxmimala arbetsminnet per process från 2gb till 3gb, på XP samt Vista och W7.

http://forums.taleworlds.com/index.php/topic,131274.0.html

Rekommenderar att ni har 3gb ram dock, men åtminstone 2gb.

Ser ut som folk har löst problem med The Sims 3 genom den här metoden också http://www.google.fi/search?client=opera&rls=sv&q=the+sims+3+userva&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest

Nåväl, lycka till.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har redan rensat mitt cache. När jag började spela The Sims 3 så var det en ny och fräsch ominstallering dessutom, så jag har fan ingen lust att svamla runt med ominstallerandet igen. Har provat både med och utan mods utan skillnad.

Googlade en del inatt och det är en bugg som kommit efter World Adventures. Den verkar inte ha någon koppling till datorns kapacitet, dvs verkar det inte handla om minnet eller liknande. Provade att compressa alla mina mods och installerade awesomemod igår, men det blev ingen skillnad av det heller.

Den ända teorin jag har fått höra om om vad det kan bero på är tydligen att taxibilarna som ränner runt i spelet inte försvinner, utan blir osynliga. Därav måste spelet/datorn hålla koll på alla osynliga taxibilar vilket skapar dessa "pauser" mitt i spelandet.

Jag tror dock att awesomemod skall ordna det problemet, och eftersom det inte blev någon skillnad med awesomemod så är det förmodligen något annat som ligger bakom det hela.

Vet att jag haft buggen förut, men har aldrig lyckats lösa den. Har fått starta på ett nytt kvarter helt enkelt, verkar vara något som corruptar savefilen. Helt absurt att Eaxis efter 100 patcher senare FORTFARANDE inte har löst denna buggen. Helt absurt att buggen dessutom KOMMER från en utav deras tidigare patcher. GG!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag bhar haft problem med extrema lagg och simfrysningar sedan jag skaffade spelet trots att det ska flyta på det högsta på min PC.

Värre blev det när jag installerade Pets-patchen för då slutade alla mods att funka vilket har ställt till en gigantisk röra som att man inte längre kan plasera något på borden (de sjunker igenom) och stolarna vid borden sitter mitt i borden. Det går att spela men det ser jättekonstigt ut när Simarna sitter i bara luften och äter på osynliga tallrikar som igentligen ligger under bordet eller när de använder datorn så sitter de mitt i bordet. Bara kontorsborden funkar som de ska. Grymt störande.

Just nu väntar jag på att de som gör modsen ska uppdatera dem så de funkar med Pets för jag behöver debugg program för att fixa alla buggar som t ex att Simar blir osynliga efter någon har varit på semester. Hoppas de ska fixa borden också. Och att en hantverkare har flyttat in i mitt hus och vängrar lämna det.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan någon förklara detta för mig?

Jag satt och spelade The Sims 3 (med alla expansioner utom prylpaketen) och allt var frid och fröjd. Inget lagg, inga störiga buggar eller någonting alls.

Så bygger jag en nattklubb i spelet, och sätter ut en färdiggjord bar också. Dvs två nya byggnader.

Sedan så POFF!

Nu stannar spelet av en gång var 10e sekund utan anledning. Alla animationer på t.e.x. träd, vatten och musiksymbolerna från stereon fortsätter. Men simmarna laggar fast och tiden står stilla. Hela tiden. En gång var ~10 sekund, också håller det på i en 5 sekunder.

Provade att ta bort baren jag byggde (men lät min nattklubb stå kvar) utan att det blev någon skillnad.

Hur fan kan uppbyggandet av ett hus göra så att hela spelet får explosionsdiarré på det här viset? Jag som skulle adoptera en ponnyhäst och allt, men nu vill jag inte längre. Hmpf.

Japp, det där problemet hade jag också när jag spelade. Det är en välkänd och vanlig bugg som beror på dålig pathfinding och jag fattar inte varför Maxis aldrig fixar skiten. :evil: Det du kan göra är att antingen installera overwatch-modden eller dra upp fuskrutan och skriva resetsim * när problemet visar sig. Det skickar tillbaka alla simmar till sina hem och gör så att allt flyter normalt igen.

---

edit: Har ni spelat Pets förresten? Vad tycker ni om det?

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...