Jump to content

Lägg mer krut på på GTA IV forumet nu!


Jacker
 Share

Recommended Posts

Just precis - du har vänner på forumet. Varken du eller jag vet hur du skulle behandla dem, och även om jag tror du skulle kunna varna dem för stora saker vet jag inte hur du skulle agera mot mer vardagliga fel. Och jag förmodar att det även finns personer du ogillar, även om de inte är fiender. Jag skulle inte vilja se dig eller någon annan som skrivit i denna tråd som mod. Det är inget personligt, men vi alla är väldigt inskolade och grupperade här på forumet.

Jag skulle antagligen dra mig från att varna/agera mot vem det nu än kan vara som gör ett av de där 'småfelen', men det är inte beroende på vem det är, utan på hur jag är. Jag ogillar ingen speciell längre, för något år sedan hade jag nog sagt att jag ogillat P-C, StellHell, Mordos ... ja, ni fattar vad jag menar, men nu har jag både mognat lite själv och lärt känna de lite bättre och kan utan att ljuga säga att de är några av de skönaste personerna på stället.

Sedan att det finns rötägg som postar skit som man ogillar är ju en helt annan sak, de ogillar jag pga. att deras posts håller en låg klass, de förtjänar varnignar och dyl. så det är ju inte konstigt om jag skulle vara lite hårdare mot dessa.

Hela grejen med att man inte får vara för nära med forumets andra aktiva är ju ändå ganska lustigt. Jag menar, de kommer ju tvingas vara aktiva, hitta sin plats osv. på forumet. Är det inte lika stor risk att man särbehandlar sina nya vänner sedan?

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 101
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Är du dum eller? Det är väl klart som korvspad att man blir mognare med åldern och att då, rent generellt, en 2 år äldre är mer mogen.

Det är inte väl inte alls självklart, jag får intrycket av att det finns lika många seriösa 16+ som det finns seriösa 18+ vilket då skulle leda till att det generellt finns lika många antal seriösa på båda sidor vilket är anledningen till att det vore intressant med lite statistik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle antagligen dra mig från att varna/agera mot vem det nu än kan vara som gör ett av de där 'småfelen', men det är inte beroende på vem det är, utan på hur jag är. Jag ogillar ingen speciell längre, för något år sedan hade jag nog sagt att jag ogillat P-C, StellHell, Mordos ... ja, ni fattar vad jag menar, men nu har jag både mognat lite själv och lärt känna de lite bättre och kan utan att ljuga säga att de är några av de skönaste personerna på stället.

Sedan att det finns rötägg som postar skit som man ogillar är ju en helt annan sak, de ogillar jag pga. att deras posts håller en låg klass, de förtjänar varnignar och dyl. så det är ju inte konstigt om jag skulle vara lite hårdare mot dessa.

Hela grejen med att man inte får vara för nära med forumets andra aktiva är ju ändå ganska lustigt. Jag menar, de kommer ju tvingas vara aktiva, hitta sin plats osv. på forumet. Är det inte lika stor risk att man särbehandlar sina nya vänner sedan?

De vänjer ju sig å andra sidan vid sin modplats och hamnar i stora farliga mod- och admingänget med Stell och KalleR. >_<

Men ärligt talat tycker jag vi skiter i det här nu. Meningslöst att debattera om det då det ändå kommer vara Hultan som väljer mods efter eget tycke. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte väl inte alls självklart, jag får intrycket av att det finns lika många seriösa 16+ som det finns seriösa 18+ vilket då skulle leda till att det generellt finns lika många antal seriösa på båda sidor vilket är anledningen till att det vore intressant med lite statistik.

Hur mäter man mognad? >_<

De vänjer ju sig å andra sidan vid sin modplats och hamnar i stora farliga mod- och admingänget med Stell och KalleR. >_<

Men ärligt talat tycker jag vi skiter i det här nu. Meningslöst att debattera om det då det ändå kommer vara Hultan som väljer mods efter eget tycke. :D

Han har ju en tendens att göra lite som han vill, ja :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag förstår dig rätt nu, Jazz, så menar du alltså att om åldersgränsen skulle vara på 16 istället för 18 så skulle fler personer söka, och med ett större utbud av aspiranter så är det enklare att plocka ut de allra bäst/mognaste/whatever?

Låter ju fullkomligt vettigt; förstår inte varför folk sätter sig emot det. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant att bråka om vem som är mest värd moderatorplats. Tror inte det höjer era chanser.

Men håller med om att några nya moderatorer behövs. Jag kommer knappt titta i IV-delen innan eventuell pc-release närmar sig.

Äsch, det blir alltid snack om vem som är mest lämpad, det hör ju till även om det som du säger inte leder någonstanns. Det är bara att kolla senaste gången Hultenius sökte mods, --> här <-- När folk började föreslå sig själva resulterade det bara i att tråden låstes, hehe. >_<

Många verkar ha hakat upp sig på åldern här? Det viktigaste om det nu blir nya mods är väl att det är någon med lite koll och intresse av GTAIV. Hultenius satte själv gränsen till 16 år i tråden jag länkade till. Och man ska också komma ihåg att nästan alla av oss som är/har varit mods/admins var under 18 när vi fick befattningarna och det fungerade väl helt ok vad jag minns? Fast ju äldre man blir ju äldre medarbetare vill man ha kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch, det blir alltid snack om vem som är mest lämpad, det hör ju till även om det som du säger inte leder någonstanns. Det är bara att kolla senaste gången Hultenius sökte mods, --> här <-- När folk började föreslå sig själva resulterade det bara i att tråden låstes, hehe. >_<

Den låstes ju för att någon drog upp den och folk trodde att det var nytt mod-val på gång. Väl?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag förstår dig rätt nu, Jazz, så menar du alltså att om åldersgränsen skulle vara på 16 istället för 18 så skulle fler personer söka, och med ett större utbud av aspiranter så är det enklare att plocka ut de allra bäst/mognaste/whatever?

Låter ju fullkomligt vettigt; förstår inte varför folk sätter sig emot det. :confused:

Är vi inne på en "känd" eller okänd forumit? För hur i helsike ska man kunna sålla bort de lite omognare från 16+

18+ kvalitet

16+kvantitet, men det finns även lite kvalite och de är den lilla gruppen som kvalite som är svår att hitta...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

18+ kvalitet

16+kvantitet, men det finns även lite kvalite och de är den lilla gruppen som kvalite som är svår att hitta...

Finns folk på 18+ också med kvalitet som åtminstone jag inte tycker passar in under rollen som mod, så att dra dem alla över en kvalitetskam är ju lite väl.

Personligen skiter jag blankt i vem som blir moderator eller inte. Det är inte direkt något jag kommer att sitta och fundera och dra mig i skägget över då jag sitter och dricker mitt morgonkaffe.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Folk verkar dock fortfarande inte fatta att; Report = Case closed.

Vi behöver inga nya moderatorer, allt som krävs är er medlemmar och gemensamt ska ni rättvist rapportera det ni inte tycker hör dit.

Ni klagar på mycket skit i GTAforumen men det är aldrig någon som rapporterar något där heller. Vi admins sköter en "arbetsplats" där ni är arbetarna. Vi kan omöjligt se allas brister, men om ni "jobbar" brevid någon som inte gör sitt jobb (spam,whatever) så kan ni säga det(report) till oss admins så löser vi det personligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Folk verkar dock fortfarande inte fatta att; Report = Case closed.

Vi behöver inga nya moderatorer, allt som krävs är er medlemmar och gemensamt ska ni rättvist rapportera det ni inte tycker hör dit.

Ni klagar på mycket skit i GTAforumen men det är aldrig någon som rapporterar något där heller. Vi admins sköter en "arbetsplats" där ni är arbetarna. Vi kan omöjligt se allas brister, men om ni "jobbar" brevid någon som inte gör sitt jobb (spam,whatever) så kan ni säga det(report) till oss admins så löser vi det personligen.

Shure. Låsa trådar är en sak. Det klarar vi med reports. Men det skulle behövas någon motiverad som strukturerar upp och håller daglig koll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well, well. Sätt någon stackare på GTAdelen då.. Låst där, inget att göra i allmäntforumen eller vårt kära adminforum.

Bara att låta folk skicka in ansökningar eller liknande då.

Men jag ska sitta och garva åt alla som kommer att bråka om att just han/hon ska bli mod. Inte för att jag inte kommer att ansöka och inte för att jag gärna blir mod eftersom jag tycker att jag är ganska aktiv, även om jag inte postar hela tiden, men jag är inne bra mycket iallafall...

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...