Jump to content

Lägg mer krut på på GTA IV forumet nu!


Jacker
 Share

Recommended Posts

Å andra sidan känner du inte mig alls, så vad du sitter och tror spelar ingen större roll.

Vad är det som säger att man inte kan vara mogen för rollen som moderator innan man är 18 år då? Ska vi inte säga 20 för att garantera ännu mer mognad? Det händer mycket 16->18, men jag tror fortfarande att det finns flera 16/17 åringar här som skulle klara det.

Tar mig själv som exempel, tycker du att jag är för omogen för jobbet?

20 år skulle jag inte ha något emot. Jag vet inte hur gamal du är, men inrotade forumister håller inte längden.

Precis som Qouad säger är det olika för indvider när de mognar; vilket jag också har försökt förklara genom de senaste tre posterna.

Det är väl självklart att ju mer det finns att välja mellan desto lättare kan man hitta en person som verkligen passar för jobbet. Vad är det som säger att en 18-åring kommer bli en bättre moderator än en 16-åring? Alla mognar somsagt inte precis när de fyller 18.

Men det är en generell jävla skillnad, fatta! Man sänker inte ålderskraven bara för att det råkar finnas några 16- åringar mogna nog för jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 101
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Precis som Qouad säger är det olika för indvider när de mognar; vilket jag också har försökt förklara genom de senaste tre posterna.

Det är väl självklart att ju mer det finns att välja mellan desto lättare kan man hitta en person som verkligen passar för jobbet. Vad är det som säger att en 18-åring kommer bli en bättre moderator än en 16-åring? Alla mognar somsagt inte precis när de fyller 18.

Om åldersgränsen är 18 år så är chansen för en mogen moderator mycket större! Istället för att försöka hitta de där guldkornen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om åldersgränsen är 18 år så är chansen för en mogen moderator mycket större! Istället för att försöka hitta de där guldkornen!

Chansen att den som sätts på platsen är mognare än annars kanske är något lite större. Chansen att en bra moderator tillsätts ökar dock knappast. Om alla över 16 (/15 eller vad alternativet nu är) får söka kommer det att bli långt mycket fler ansökningar, vilket resulterar i större urval, vilket rent logiskt borde ge oss en bättre moderator.

Precis som FerkurZ säger, snittet här är antagligen under 18, de flesta aktiva är säkert runt och över 18, men bland de nyare, inte så aktiva, medlemmarna så är genomsnittsåldern med största säkerhet under 18. ...och det är ju de som ska ansöka.

Krav fär att få ansöka tycker jag ska vara i den här stilen:

* Minst 15 år.

* Felfri medlem i minst 2 månader. (Meldemmen ska ha skött sig utan varningar, vare sig tillsägelser eller faktiska varningar)

- Plus för ansökande som: -

+ Har erfarenhet från andra internetforum eller liknande, ju större forum och längre tid desto bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Releasen av GTA IV närmar sig med stormsteg, och man börjar märka av hypen i GTA IV forumet mer och mer. Och detta är på både gott och ont: samtidigt som vi får en tillökning av seriösa meddlemar som bidrar till intressanta diskussioner i GTA IV- forumet får vi också en tillökning av småkids, bönder och allmänt drägg som aldrig bidragit konstruktivt till en diskussion i hela sitt liv och är allt annat än konflikträdda.

Nog för att att adminkåren brukar gå ned några DEFCONs lagom till releaser av nya GTA- spel, men med tanke på att forumets status ser lite annorlunda ut nu jämfört med oktober 2004 tänkte jag att det vore bäst att påminna (Hultan är nästintill inaktiv, m.m). Hultan borde rekrytera GTA IV- specifika mods, då Stell, KalleR och den övriga baletten kommer vara upptagna med att jaga forumstrutsar i de övriga delarna. Att moderera ett forum för ett nysläppt, skitpopulärt spel brukar vara en vetenskap i sig... Jag föreslår följande krav på modsen:

* Minst 18 år

* Ha erfarenhet av internetforum, som vanlig meddlem eller mod

* Det ska inte vara någon forumveteran/aktiv härifrån! Som jag tror Hultan sagt tidigare resulterar det bara i ett oneutralt moderatorskap där modstatusen används som penisförlängare

Har du något emot bönder?

Redigerad av Illousion
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Duh, på forumet menar jag.

Är 18-åringen mognare än 16-åringen på forumet?

Ja.

Och varför skulle det inte vara gamla medlemmar som ska bli moderatorer? Nyare känner ju inte till dess historia, de oskrivna regler som finns här och var man ska dra gränserna. Dessutom tror jag att det skulle vara större risk för att en ny medlem (dock skötsam) varnar, kickar och bannar folk till höger och vänster än en som varit här länge och har sitt rykte att tänka på. En snubbe som hängt här i flera år bestämmer sig inte för alternativet "storhetsvansinne" bara för att han får modbricka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja.

Och varför skulle det inte vara gamla medlemmar som ska bli moderatorer? Nyare känner ju inte till dess historia, de oskrivna regler som finns här och var man ska dra gränserna. Dessutom tror jag att det skulle vara större risk för att en ny medlem (dock skötsam) varnar, kickar och bannar folk till höger och vänster än en som varit här länge och har sitt rykte att tänka på. En snubbe som hängt här i flera år bestämmer sig inte för alternativet "storhetsvansinne" bara för att han får modbricka.

Nej, men det blir lätt så om jag inte gillar den person och han/hon gör ett litet fel = Varning och samma sak som jag gillar gör det = Inte Varning.

Det blir grupperingar Dvs.

Om en gammal medlem gör ett fel, får väl han skylla sig själv? Varför ska en ny medlem varnas som gör samma sak? >_<

Reglerna är ju till för alla, Och dem oskriva reglerna lär han/hon lära sig i efterhand.

Samtidigt tror jag inte nån kommer gå "Storhetsvansinne" men dem gamla grupperingar sitter fortfarande kvar.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja.

Och varför skulle det inte vara gamla medlemmar som ska bli moderatorer? Nyare känner ju inte till dess historia, de oskrivna regler som finns här och var man ska dra gränserna. Dessutom tror jag att det skulle vara större risk för att en ny medlem (dock skötsam) varnar, kickar och bannar folk till höger och vänster än en som varit här länge och har sitt rykte att tänka på. En snubbe som hängt här i flera år bestämmer sig inte för alternativet "storhetsvansinne" bara för att han får modbricka.

Är någon sugen? >_<

Dock håller jag med. Fan!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Duh, på forumet menar jag.

Är 18-åringen mognare än 16-åringen på forumet?

Ja

Och varför skulle det inte vara gamla medlemmar som ska bli moderatorer? Nyare känner ju inte till dess historia, de oskrivna regler som finns här och var man ska dra gränserna. Dessutom tror jag att det skulle vara större risk för att en ny medlem (dock skötsam) varnar, kickar och bannar folk till höger och vänster än en som varit här länge och har sitt rykte att tänka på. En snubbe som hängt här i flera år bestämmer sig inte för alternativet "storhetsvansinne" bara för att han får modbricka.

Givetvis ska det inte vara någon über-n00b, men inte någon gamal forumgubbe. När man aktivt hängt på ett forum ett tag blir man medveten om vilka grupperingar det finns, och man hamnar också i en själv. Den forumit som hunnit skaffa sig en massa kompisar och fiender här kan omöjligen vara tillräckligt neutral (och det gäller alla i den här tråden, inklusive mig själv).

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Givetvis ska det inte vara någon über-n00b, men inte någon gamal forumgubbe. När man aktivt hängt på ett forum ett tag blir man medveten om vilka grupperingar det finns, och man hamnar också i en själv. Den forumit som hunnit skaffa sig en massa kompisar och fiender här kan omöjligen vara tillräckligt neutral (och det gäller alla i den här tråden, inklusive mig själv).

Om det gäller alla, även mig, får du gärna leta upp någon som jag kan tänkas ha som fiende, tack. Självklart har jag 'vänner' som jag pratar med även utanför siten. t.ex. de som jag brukar spela CS med. Men att jag har de på msn osv. innebär att de kommer klaga på mig där, då kan jag håna de lite och sova gott den natten.

Så fiender: noll, vänner: skulle jag gärna sätta mig på. Naturligtvis kommer jag inte hellre varna eller låsa någons tråd om det är någon jag är vän med, men skulle absolut inte ha svårt för det.

Får jag bara fråga dig, skulle du tycka det var hemskt om jag blev moderator? Jag är ju rakt emot dina tankar. Relativt gammal/inbiten och under 18 år.

* Notera att jag inte vill bli utan tar mig själv som exempel, dina argument stämmer inte.

@Jazz: Varför skulle det vara skillnad på forumet?

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det gäller alla, även mig, får du gärna leta upp någon som jag kan tänkas ha som fiende, tack. Självklart har jag 'vänner' som jag pratar med även utanför siten. t.ex. de som jag brukar spela CS med. Men att jag har de på msn osv. innebär att de kommer klaga på mig där, då kan jag håna de lite och sova gott den natten.

Så fiender: noll, vänner: skulle jag gärna sätta mig på. Naturligtvis kommer jag inte hellre varna eller låsa någons tråd om det är någon jag är vän med, men skulle absolut inte ha svårt för det.

Får jag bara fråga dig, skulle du tycka det var hemskt om jag blev moderator? Jag är ju rakt emot dina tankar. Relativt gammal/inbiten och under 18 år.

* Notera att jag inte vill bli utan tar mig själv som exempel, dina argument stämmer inte.

@Jazz: Varför skulle det vara skillnad på forumet?

Just precis - du har vänner på forumet. Varken du eller jag vet hur du skulle behandla dem, och även om jag tror du skulle kunna varna dem för stora saker vet jag inte hur du skulle agera mot mer vardagliga fel. Och jag förmodar att det även finns personer du ogillar, även om de inte är fiender. Jag skulle inte vilja se dig eller någon annan som skrivit i denna tråd som mod. Det är inget personligt, men vi alla är väldigt inskolade och grupperade här på forumet.

Jocken är ett mycket bra exempel på hur det kan gå. Den allra bästa moden skulle vara en icke-mänsklig bot då människor inte går att lita på, speciellt inte dem som redan är en komponent i systemet de ska vara med och sköta.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...