Jump to content

Erepublik


zizzy
 Share

Recommended Posts

I will.

Pja, i korta drag så har vi bestämt hur vi ska framföra våra kampanjer inför borgmästarvalet. Men du är ingen kandidat va? Då behöver du inte oroa dig över det.

Sedan har vi insett att om Pakistan(Är det va) skulle få för sig att attackera oss så ligger vi risigt till. Så vi skrapade ihop lite guld till Pico som startade ett movinföretag inför kriget, vi har också föreslaget att alla som arbetar på din fabrik ska lämna den medans vi bygger upp oss inför den eventuella attacken. Sedan när (Om >_< ) det är över så går vi tillbaka till din fabrik igen och fortsätter jobba. Givetvis väntade vi (Inte jag dock) på ditt uttalande innan.

vi har även insett att Rootas ekonomi kommer behövas när vi bygger upp landet, vi hoppas på att få honom till att skapa ett vapenföretag. Även där kommer vi behöva pressa fram så mycket arbetskraft som vi bara kan.

Vart ligger det patriotiska i det? Om jag fattat det rätt så vill ni pumpa ut flygbiljetter som ska användas för att fly Indien om Pakistan vill invadera landet? Valet kommer ske innan krigspatchen kommer (right?). Låt oss istället försöka fixa en fredlig förhandling med Pakistan när vi vunnit valet och har möjligheterna. Visst, husföretaget är inget vi verkligen behöver (I själva verket skulle vi behöva det för att öka Indiens överlag Wellness) men ett flyttföretag är egentligen enbart för att vi ska ha en schans att fly från Indien om fredsförhandlingarna med Pakistan skulle gå åt pipan. Vart hade ni tänkt fly? Sverige. Jag vägrar beblanda mig med detta korrupta flashbackland.

Ang. Kampanjerna så är jag kandidat i Hyderabad så det angår mig i högsta grad. Utveckla.

Ang. Rootas så behöver vi självklart hans ekonomi (vilket verkar ha flyttats till VoXx.) Men, vad ni inte har tänkt på är att om ni pumpar ut biljetter så är det Rootas som kommer köpa första bästa biljett till vilket pris som helst för att sticka ifrån Indien och då har vi direkt förlorat en väldigt rik landsinvånare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 2,5k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vart ligger det patriotiska i det? Om jag fattat det rätt så vill ni pumpa ut flygbiljetter som ska användas för att fly Indien om Pakistan vill invadera landet? Valet kommer ske innan krigspatchen kommer (right?). Låt oss istället försöka fixa en fredlig förhandling med Pakistan när vi vunnit valet och har möjligheterna. Visst, husföretaget är inget vi verkligen behöver (I själva verket skulle vi behöva det för att öka Indiens överlag Wellness) men ett flyttföretag är egentligen enbart för att vi ska ha en schans att fly från Indien om fredsförhandlingarna med Pakistan skulle gå åt pipan. Vart hade ni tänkt fly? Sverige. Jag vägrar beblanda mig med detta korrupta flashbackland.

Inte fly, men det verkar som man behöver moving tickets när man krigar. Enligt vad jag uppfattat det som, om vi t ex ska kriga i ett annat land.

Umberto har som sagt mer koll.

Ang. Kampanjerna så är jag kandidat i Hyderabad så det angår mig i högsta grad. Utveckla.

Jaha, här är posten jag skrev om det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

All heder åt Lajnux - let's hear it for this man! >_<

>_<

-----------

Ni som inte har addat mig till friendlist kan ta och göra det. Nickar Hollow.

-----------

Tycker f.ö att vi ska ha kvar Stellhells företag, det kan komma till nytta. Ser inte riktigt varför vi skulle ta bort det faktiskt.

Redigerad av Lajnux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte fly, men det verkar som man behöver moving tickets när man krigar. Enligt vad jag uppfattat det som, om vi t ex ska kriga i ett annat land.

Umberto har som sagt mer koll.

Jaha, här är posten jag skrev om det hela.

Du behöver inte movingtickets för att försvara ett land. Detta är det ENDA vi kan göra i detta skede. Vi har inga vapen, och inte heller några särskilt tränade soldater. För att attackera ett land behövs det såklart tickets och det kostar även mycket av landets inkomster att hålla en attack i fokus. Det är även lättare att försvara ett land än att attackera, vilket är helt uteslutet för Indien i dagens läge. En attack skulle betyda självmord.

Pakistan, Kina och Thailand är dom länder som gränsar till Indien, och det är om jag kan förstå bara Pakistan som är det största hotet för Indien just nu.

And. det andra så är HIPNP skapat för framtida politiska åsikter från Hyderabad's sida.

Tycker f.ö att vi ska ha kvar Stellhells företag, det kan komma till nytta. Ser inte riktigt varför vi skulle ta bort det faktiskt.

Vi skulle inte ta bort det eh? Jag kommer iaf inte att sälja det på ett bra tag. Visst, vill folk så gärna lämna så är det upp till dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Innebär Unit: 1.81/30 att någon krake (Lajnux i det här fallet) har slavat ihop till en biljett på egen hand eller att manskapet måste arbeta upp den där mätaren till 30 för att en biljett ska vara färdig?

Måste vara extremt välgjorda biljetter det där. Eller så är det bara Lajnux som slappar på jobbet. >_<

All heder åt Lajnux - let's hear it for this man! :D

Herrejävlar. :D Då är det lika bra att man reserverar en biljett så att man hinner undan när 4chanunionen klampar in med buller och bång. :) Nej, men vart jag vill komma är att vi behöver arbetskraft i båtlaster om vi vare sig ska kunna skeppa soldater eller flyktingar härifrån. >_<

Edit: Jag anställde någon skuggfigur vid namn Salmaff, och när han drog sitt strå till stacken gick unitmätaren upp till hela 3.69! :) Det kanske inte är sådan extrem nöd på arbetare som jag trott.

Hursomhelst måste vi få fler invånare till Indien. Vi borde skriva en liten text som vi skickar till lämpliga arbetslösa/mindre betydelsefulla/Sverigetrötta svenskar. Något i stil med: Tired of living in Sweden? India offers jobs, friends and a spot in the sun... osv

Vart ligger det patriotiska i det? Om jag fattat det rätt så vill ni pumpa ut flygbiljetter som ska användas för att fly Indien om Pakistan vill invadera landet? Valet kommer ske innan krigspatchen kommer (right?). Låt oss istället försöka fixa en fredlig förhandling med Pakistan när vi vunnit valet och har möjligheterna. Visst, husföretaget är inget vi verkligen behöver (I själva verket skulle vi behöva det för att öka Indiens överlag Wellness) men ett flyttföretag är egentligen enbart för att vi ska ha en schans att fly från Indien om fredsförhandlingarna med Pakistan skulle gå åt pipan. Vart hade ni tänkt fly? Sverige. Jag vägrar beblanda mig med detta korrupta flashbackland.

Ang. Kampanjerna så är jag kandidat i Hyderabad så det angår mig i högsta grad. Utveckla.

Ang. Rootas så behöver vi självklart hans ekonomi (vilket verkar ha flyttats till VoXx.) Men, vad ni inte har tänkt på är att om ni pumpar ut biljetter så är det Rootas som kommer köpa första bästa biljett till vilket pris som helst för att sticka ifrån Indien och då har vi direkt förlorat en väldigt rik landsinvånare.

Du missförstår. Ingen kommer att lämna landet, jag har för mig att det inte ens går att lämna landet under krig. Admin på erepublik har meddelat att moving tickets kommer att spela en betydande roll i krigföringen och jag antar att de är till för att transportera soldater mellan regionerna och det är därför vi behöver dem*. Naturligtvis kommer vi att slåss till sista man om så behövs. Vinner vi valet kommer jag som president att skapa ett "utrikesministerium", liknande de som t.ex. Sverige, Japan, USA och UK har, för att omedelbart inleda relationer och diskussioner med de viktigaste/mäktigaste länderna samt med våra grannländer (i relation till Pakistan dvs), Iran och Kina. Jag har redan snackat lite med UKs president.

Angående Rootas så har jag skickat ett pm med erbjudande om att samarbeta för landets bästa. Rootas & co har ju redan en fabrik som tillverkar Q2 vapen och därför är det onödigt att vi går in och konkurrerar mot den och slösar arbetskraft som kan användas på annat håll.

*6. Will all soldiers attacking need moving tickets?

- No but for those who have transport companies do not worry those tickets will become very useful when wars start. We are also working on another type of activity that will require moving tickets

----

Nya funktioner btw: länkar, youtube och bold-text i tidningar och pressreleaser

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, är det din tidning? Jag känner mig lite lost. >_<

Min tidning har i alla fall publicerat sin första artikel: <a href="http://www.erepublik.com/article-84191.html" target="_blank">http://www.erepublik.com/article-84191.html</a>

På dag 92 kan alltså alla tidningar kika in på min tidning och sedan börja skriva om "Presskonferensen". >_<

Ja, det är min tidning.

Du missförstår. Ingen kommer att lämna landet, jag har för mig att det inte ens går att lämna landet under krig. Admin på erepublik har meddelat att moving tickets kommer att spela en betydande roll i krigföringen och jag antar att de är till för att transportera soldater mellan regionerna och det är därför vi behöver dem*. Naturligtvis kommer vi att slåss till sista man om så behövs. Vinner vi valet kommer jag som president att skapa ett "utrikesministerium", liknande de som t.ex. Sverige, Japan, USA och UK har, för att omedelbart inleda relationer och diskussioner med de viktigaste/mäktigaste länderna samt med våra grannländer (i relation till Pakistan dvs), Iran och Kina. Jag har redan snackat lite med UKs president.

Angående Rootas så har jag skickat ett pm med erbjudande om att samarbeta för landets bästa. Rootas & co har ju redan en fabrik som tillverkar Q2 vapen och därför är det onödigt att vi går in och konkurrerar mot den och slösar arbetskraft som kan användas på annat håll.

*6. Will all soldiers attacking need moving tickets?

- No but for those who have transport companies do not worry those tickets will become very useful when wars start. We are also working on another type of activity that will require moving tickets

Jojo, förvisso kan det vara sant att det är så. Men Hyderabad Housing kommer fortfarande rulla på oavsätt. Och som du säger måste vi om vi vinner valet direkt börja förhandla med våra grannländer för att försäkra oss om vår säkerhet. Vi är allt för få medborgare för att börja rusta upp oss, därför är det bättre att hoppas på det bästa och fortsätta att producera som vi gör som ett land i fred borde göra.

Ang. Rootas så har vi "monopol" i stort sätt på Food, Gifts(förvisso inte något företag alls i Indien), Moving Tickets, Houses, Hospitals och dom har monopol på Weapons. Vi kommer behöva vapen om det blir drabbningar, men dom behöver vår mat och allt annat. Hoppas han inte är dumdristig och vägrar gå med på ett samarbete.

------------------------

*edit*

Någon som inte jobbar hela dagarna kan vara så snäll och slänga ihop en post som jag sedan flyttar till första posten. Inkludera folks nick, partier, arbeten, tidningar.. Ja, ni som är insatta vet vad en nykomling BÖR veta. Hoppas på en bra och innehållsrik post när jag kommer online imorgon efter 00.00. Tja, tja. Off to bed. (*Pico, be din polare NastyCrew att lära sig jobba, annars måste jag sparka honom från jobbet.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ha, förlåt. Ska återkomma snarast. >_<

***

Jag har skrivit en kort FAQ till spelet på begäran av ExploSive. Kom gärna med synpunkter och förslag så fyller jag på allt eftersom.

Vad ska man skriva på Observations eller vad det stog när man söker jobb, och ska man ha Hidden CV eller inte? >_<

Om jag nu lyckas få jobb, hur fixar jag en biljett till Indien?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...