Jump to content

Erepublik


zizzy
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 2,5k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Skulle jag kunna göra någon nytta i detta spektakel? Har ett jobb där jag sitter vid en dator och inte gör ett skit största delen av tiden och detta kan nog göra det lite mer spännande.

Behöver jag en invite, hur sätter man sig in i Erepublik och vad ska jag syssla med?

Klart du kan göra nytta! Nästa som ser ditt inlägg som har en invite kommer med all säkerhet att bjuda in dig.

Hur du sätter dig in i Erepublik kan vara lite svårt till en början, det finns så otroligt mycket info som bara blaffar upp i ansiktet och man vet inte riktigt vad man ska göra.

Men först och främst skapar du ett account i Indien, sedan söker du ett jobb. (Economy > Find a job > till höger finns ditt CV(Välj mat, housing eller sjukhusarbete, vilket som kvittar) Du behöver inte skriva något, du behöver heller inte sätta någon lön då du ändå inte bestämmer den)

Sedan kan du ta och gå med i armén och träna där en gång om dagen.

Sedan efter det är det nog inte mycket du kan göra än så länge, hjälpa till att smida planer, kanske starta en tidning och vända ut och in på sanningar med dina artiklar. För borgmästardeltagarna är redan bestämda, och det finns nog inget annat speciellt du kan deltaga i just nu vad jag vet.

Men det kanske finns något, Umberto är mer insatt i val och sådant.

Jag har nu skapat min tidning, håll ögonen öppna efter en artikel som säger "Imorgon ska eXotic hålla en presskonferens!" >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Från början var det mest menat som ett skämt, höjjde priserna igen och skulle vänta på att dom få jag hade skulle sälja slut, tänkte hålla mig till sverige liksom. Men sen när folk började håna och snacka skit, så känner jag att dra upp "fighten" igen >_< Har inget med nån epenis att göra, jag är bara uttråkad >_>

Men jag har inte gjort dig ett skit och det är mig du förstör för, sluta nu. >_< Höj igen, sen dra. Snälla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur långt kvar är det tills du blir presid... Till presidentvalet då?

1.3 är det General Elections. Krigsfunktionen kommer dock att aktiveras först mot slutet av mars men det är inte bra att Indien står utanför alla diskussioner nu i februari.

För att ens ha en chans att överleva måste vi starta en vapenfabrik och prioritera guld, pengar och arbetskraft till den så att den kan börja tillverka Q2, Q3, Q4(osv) vapen. Det låter som moving-tickets kommer att behövas i kriget och därför kommer vi också att behöva ett transportföretag. Att starta ett husföretag och ett sjukhusföretag var en alltså ett misstag.

Indiens främsta problem just nu, som jag ser det, är att det råder brist på arbetskraft. Detta är ett problem som vi snabbt måste hitta en lösning på eftersom gtasajtarna inte kommer att räcka till i längden för att fylla alla positioner i industrin. Jag funderar t.ex. på att några av oss skulle få i uppgift att börja ragga arbetslösa/mindre betydelsefulla svenskar till Indien. Innan någon gör något måste vi dock ha en gemensam plan.

Förslag? Hur löser vi arbetskraftsfrågan?

Till slut måste vi sluta betrakta Rootas som en fiende och istället se honom som en politisk motståndare, Rootas & co har guld som kan användas till att starta moving/vapen-företagen och det kommer landet att behöva.

---

Btw. Om någon behöver invites är det bara att PMa er mail till mig.

KOM IHÅG ATT DET ÄR INDIEN SOM GÄLLER OCH INTE SVERIGE!!! >_<

------

Det finns fortfarande möjlighet att bli borgmästarkandidat om ni väljer att bo i : Bangalore, Bhopal, Mumbai eller New Delhi.

-----

Vem är solde & Fruktstund?

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Indien har väl redan en vapenfabrik som kör med Q2-vapen?

Dra på lädertrosor! Det har du rätt i. Jag inbillade mig att Rootas hade sålt/lagt ner den fabriken! >_<

Oh well, ett problem mindre.

Det finns inget skäl till att vi börjar konkurrera med den fabriken i nuläget imo.

@Pico: movingföretaget är naturligtvis till för att flytta soldater inte fly landet! rant_835417_0.gif

You traitorous bastard you! >_<

Jag kan bidra med 10G btw.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Donera på så skapar jag det redan ikväll/natt. >_<

Sedan behöver jag slavarbetare. Vi kanske rentav borde överge New Delhicious och köpa krubb från Scan i nuläget? Med tanke på att maten både är bättre och billigare, och vi är i behov av arbetskraft på annat håll (främst då moving- och vapenföretagen). Lite synd om Tweak, förvisso... >_< Kanske vissa borde ta anställning på *gasp* Rootas vapenföretag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Donera på så skapar jag det redan ikväll/natt. >_<

Sedan behöver jag slavarbetare. Vi kanske rentav borde överge New Delhicious och köpa krubb från Scan i nuläget? Med tanke på att maten både är bättre och billigare, och vi är i behov av arbetskraft på annat håll (främst då moving- och vapenföretagen). Lite synd om Tweak, förvisso... >_< Kanske vissa borde ta anställning på *gasp* Rootas vapenföretag?

För mig är det helt lugnt! :) Vi gör det som är bäst för forumet, helt enkelt! Kommer säkert finnas andra platser att fylla i framtiden där jag kan användas. Vad säger ni andra? Ska jag sälja? För hur mycket? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...