Jump to content

Vad ser du fram emot i spelväg?


Jacker
 Share

Recommended Posts

HYPELIST 2000™

Var det där din egen lista över efterlängtade spel eller en satir över överdriven hype? Tänkte på att du sätter GTA IV högst när du själv sagt att du skiter i det.

Min lista är egentligen bara två spel, där det ena utesluter det andra.

GTA IV

Army Of Two

Eftersom GTA IV släpps om bara en och en halv månad, är det ingen idé att skaffa AoT (Ao2? AO2?) när det ändå kommer läggas på hyllan i flera månader efter att IV släppts. Jag skaffar nog AoT när jag spelat GTA IV tills jag tröttnat - om det går. Under de dagar som återstår tills det stora Spelet släpps försöker jag nog uppnå 1000 poäng ( = 100%) av Uncharted: Drake's Fortune så länge. Har nästan 700 poäng nu, kommer senare att få 150 till (pga varvning på högsta nivån) och därefter har jag lite småbonusar kvar. Sen har jag ett antal spel till, så nån spelbrist lär man inte lida av. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mest efterlängtade spelen just nu är följande:

Hitman 5

Robert Ludlum's The Bourne Conspiracy

Command and Conquer Red Alert 3

Halo 4

Rise of Nations 2

Grand Theft Auto 4

Star Wars: Force Unleashed

Kane & Lynch 2

Mafia 2

Far Cry 2

Battlefield Heroes

Gears of War 2

The Godfather 2

Guitar Hero Aerosmith

Röd färg är riktigt efterlängtat och blått är not. De i grått är högst troligt att dom inte kommer, men som jag fortfarande vill ha. :whistling:

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det där din egen lista över efterlängtade spel eller en satir över överdriven hype? Tänkte på att du sätter GTA IV högst när du själv sagt att du skiter i det.

Det var givetvis min (Umbertos) egen, personliga lista. GTAIV har flyttats in på listan eftersom familjen har införskaffat ett exemplar av televisionsspels- och underhållningsanordningen "Xbox 360" sedan mitt inledande bidrag i denna internetforumsdiskussionstråd formulerades. Därav undertecknads nya, reviderade ståndpunkt i ärendet.

-Umberto

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mest efterlängtade spelen just nu är följande:

Hitman 5

Robert Ludlum's The Bourne Conspiracy

Command and Conquer Red Alert 3

Halo 4

Rise of Nations 2

Grand Theft Auto 4

Star Wars: Force Unleashed

Kane & Lynch 2

Mafia 2

Far Cry 2

Battlefield Heroes

Gears of War 2

The Godfather 2

Guitar Hero Aerosmith

Röd färg är riktigt efterlängtat och blått är not. De i grått är högst troligt att dom inte kommer, men som jag fortfarande vill ha. :whistling:

Halo 4 är väl under utveckling nu, men det är inte Bungie som utvecklar det?

Eller är det bara något jag drömt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Halo 4 är väl under utveckling nu, men det är inte Bungie som utvecklar det?

Eller är det bara något jag drömt?

Både rätt och fel typ...

Wingnut Interactive och Bungie verkar göra det tillsammans eller något sådant.

Wingnut Interactive är Peter Jacksons spelföretag som ska göra "filmiska spel"

(översatt typ från wikipedia)

http://en.wikipedia.org/wiki/Halo:_Chronicles

Redigerad av Bubbli
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 years later...

Jag snubblade över den här tråden av någon anledning och jag tänker, 2011 kommer att bli ett ganska spektakulärt spelår so let's bump this.

Vad ser ni fram emot? Själv ser jag fram emot:

The Elder Scrolls V: Skyrim

Modern Warfare 3

Battlefield 3

Batman: Arkham City

Mass Effect 3

Minecraft (alltså hur det kommer att utvecklas fram till release i november, och efteråt givetvis)

För övrigt verkar 2011 vara ett 3:ornas år; MW3, Battlefield 3, eventuellt Diablo 3, Dirt 3, Mass Effect 3 m.fl. :P

Redigerad av Bebben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

HYPELIST 2000™

LEVEL 5 - SEVERE HYPE

Empire: Total War

GTA IV

Mass Effect 2

LEVEL 4 - HIGH HYPE

Spore

Mafia 2

LEVEL 3 - ELEVATED HYPE

Hitman 5

Fallout 3

LEVEL 2 - GENERAL HYPE

Alan Wake

Jagged Alliance 3

LEVEL 1 - SOME HYPE

Europa Universalis: Rome

L.A. Noire (om PC eller 360)

Jag dygnar atm och för att inte somna tar jag och kommenterar listan som jag skrev för mer än TRE ÅR sen!

Empire TW: En besvikelse. Ett snyggt och detaljerat men usch vad buggigt spel med knasig Total War-AI som bara blev knasigare av att de introducerade skjutvapen och kanoner. Sjöstriderna påminde om 49er-starten i Beijing-OS och var ett enda stort kaos. Jag kom aldrig "in" i spelet och kan erkänna att jag aldrig orkat spela klart en hel kampanj. (Nya Shogun 2 lockar f.ö. inte heller. Japan=Zzz!)

GTA IV: Ett mycket bra spel men ändå inte lika bra som III-erans GTA-spel. Det känns som om en del av friheten och djupet försvann för att ge en mer 'streamlinad' spelupplevelse (t.ex. GPS:en är ett exempel på det) vilket är lite synd. Relativt få intressanta och minnesvärda karaktärer. Relativt intetsägande radioutbud. En aning för seriöst och realistiskt för en spelserie som alltid varit ganska "arkadig" och överdriven. Det var ett misstag att de bröt så totalt med III-erans spel, jag hade gärna sett några gamla karaktärer. Men som sagt, ett bra spel trots några missar.

Mass Effect 2: Grym besvikelse. Mass Effect är troligtvis det bästa 360-spel jag spelat men uppföljaren är ospelbar pga den idiotiska och urtråkiga planet-scanningen som tar åtskilliga TIMMAR att genomföra! Planet-scanningen var en gamebreaker för min del. Jag har fortfarande inte orkat spela klart ME2 och frågan är om jag någonsin kommer göra det... Synd!

Spore: Spore brukar räknas till spelvärldens större besvikelser och antiklimaxar under senare år. När man läser på olika diskussionsforum om vilka spel folk blivit mest missnöjda över brukar Spore nämnas frekvent. I början utlovades en djup och komplex "evolutionssimulator" men sen tog utvecklarna bort det mesta, dummade ner det och gjorde det mer tillgängligt för mainstream-folket. Resultatet blev ett generiskt och mediokert spel med lågt omspelsvärde.

Mafia 2: Kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte har spelat det. Det har fått halvbra recensioner och jag vill inte förstöra upplevelsen och minnesbilden av Mafia (ett av de bästa spel som gjorts) genom att spela någon halvkass uppföljare.

Hitman 5: Utannonserades nyligen och jag är taggad. Se nedan.

Fallout 3: Ptja, vad ska man säga... Det är ju inte Fallout eller Fallout 2 direkt... Jag är inte överdrivet förtjust i att man gjorde Fallout-serien till en FPS-serie men som FPS kan det knappast ha gjorts bättre än så här, det måste jag medge. Stör mig på alla nyfrälsta Fallout-"fans" som dykt upp på senare år - dvs folk som inte spelat originalen. Har fortfarande inte orkat spela klart det här - meeen ska försöka göra det innan 2020.

Alan Wake: Jag har inte spelat det men ska köpa det så småningom. Extremt billigt nu.

Jagged Alliance 3:Spelet har varit i development hell i åtskilliga år och licensen har bollats mellan ryska och tyska spelstudior men nu ser det iaf ut som om en remake av JA2 kommer till hösten. Jag är dock inte speciellt intresserad av en remake, jag vill ha JA3!!!

Europa Universalis: RomeHyfsat spel med mycket mikromanagment. Helt okej överlag.

L.A. Noire (har köpt det, men konsolen är hos föräldrarna!)

--

Nuvarande listan, och om listan ovan är något att utgå ifrån kommer 80% av spelen här att bli besvikelser :P :

HYPELIST 2000™

LEVEL 5 - SEVERE HYPE

L.A. Noire (se ovan)

LEVEL 4 - HIGH HYPE

Hitman V

LEVEL 3 - ELEVATED HYPE

TES: Skyrim (Måste. spela. klart. Oblivion.)

Tropico 4

LEVEL 2 - GENERAL HYPE

Jurassic Park - The Game

Crusader Kings II

LEVEL 1 - SOME HYPE

Jagged Alliance 3

GTA V

Anno 2070

SimsVille

Redigerad av Umberto
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

LEVEL 5 - SEVERE HYPE

Mass Effect 3

The Elder Scrolls V: Skyrim

Deus Ex: Human Revolution

Batman: Arkham City

Metal Gear Solid: Rising

LEVEL 4 - HIGH HYPE

Battlefield 3

Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad

Driver: San Francisco

LEVEL 3 - ELEVATED HYPE

Bioshock: Infinite

Hitman: Absolution

RAGE

Max Payne 3

LEVEL 2 - GENERAL HYPE

Star Wars: The Old Republic

Half-Life 2: Episode 3/Half-Life 3

LEVEL 1 - SOME HYPE

The Last Guardian

Ico & Shadow of the Colossus Collection

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...