Jump to content

Vad ser du fram emot i spelväg?


Jacker
 Share

Recommended Posts

Hohum, här är vi snart två år senare och det är fortfarande The Last Of Us 2 som står i spelhypens fokus. Men jag har fortfarande en rätt diger backlog av gamla spel jag fortfarande inte tagit itu med alls. Både halvnya och riktigt gamla. Någon gång ska jag väl börja spela Bioshock 1 (!) också.

Vad hypar ni för tillfället? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...
03/06/2019 at 15:56, Henkibojj skrev:

Hohum, här är vi snart två år senare och det är fortfarande The Last Of Us 2 som står i spelhypens fokus. Men jag har fortfarande en rätt diger backlog av gamla spel jag fortfarande inte tagit itu med alls. Både halvnya och riktigt gamla. Någon gång ska jag väl börja spela Bioshock 1 (!) också.

Vad hypar ni för tillfället? :)

Lol, aktivt forum och intressant spelmarknad... Not.

Men nu har iallafall TLOU2 fått ett releasedatum - 19:e juni, dvs midsommar. Det som tidigare skulle släppts i februari (med hyfsat god tajming) fick ett annat datum i maj, som inte passade mig alls, sedan blev det uppskjutet på obestämd framtid och nu är det plötsligt midsommar som gäller. Tyvärr är omständigheterna kring släppet lite dystra eftersom det verkar som att hela storyn har läckt. Jag kommer inte leta någon som helst information om spelet eftersom jag redan vid tidigare filmklipp tycker att de visar för mycket. Jag är helst helt nollställd.

Annars vet jag faktiskt inte så mycket framöver, det handlar mest om att följa utvecklingen hos PS5 och vad det kan erbjuda. Och så måste jag bli färdig med mitt PS3-arkiv också :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2014-06-10 at 10:36, Kebab skrev:

1. Far Cry 4

2. GTA V till PC

3. Battlefield Hardline

4. Assassin's Creed Unity

 

 

Jag, som har ett ganska smalt intresse när det gäller spelserier, kommer ha en fantastisk spelhöst.

Haha, sex år senare är det fortfarande typ samma spelserier jag skulle kolla på om jag fick för mig att skaffa ett spel. Smalt intresse som sagt...

 

I dagsläget är GTA VI det enda spel jag med säkerhet kan säga att jag kommer skaffa i framtiden. Eftersom det kommer innebära en ny dator blir det såklart lite andra spel också, men inget jag känner hype över just nu. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2020-05-03 at 18:53, Kebab skrev:

Haha, sex år senare är det fortfarande typ samma spelserier jag skulle kolla på om jag fick för mig att skaffa ett spel. Smalt intresse som sagt...

 

I dagsläget är GTA VI det enda spel jag med säkerhet kan säga att jag kommer skaffa i framtiden. Eftersom det kommer innebära en ny dator blir det såklart lite andra spel också, men inget jag känner hype över just nu. 

GTA Online är något jag egentligen är väldigt färdig med, men vid nåt enstaka tillfälle de senaste 7 åren spelade jag ju med... Xersize och Adrian? Ingen aning, men det har alltid varit roligare att spela med folk man känner än ensam eller med randoms. Jag skulle hoppa på nästan vilket spel som helst om det blir lika roligt som när Team Kebab/Simpa/Lajjan spelade BF3. Hojta ifall du blir spelsugen på något så hakar jag nog på :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jag ser fram emot The Last Of Us 2 och även Ghost Of Tsushima. Den senaste gameplay videon av Ghost of Tsushima gjorde mig mer hypad än tidigare då jag bara varit milt intresserad.

Såg vissa klaga på att det bara såg ut som Assassins Creed och inte lika unikt som många först trodde, men det är precis det som lockar mig, eftersom att det känns som om Assassin's Creed gått från "Assassin's Creed" till "Brawlers RPG Clan".

Kan även hända att jag skaffar mig Cyberpunk 2077 och Halo Infinite om dom lyckas locka mig mer närmare release. Hoppas också innerst att Sony annonserar och släpper Horizon (zero dawn) 2 snart

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 9 months later...
10/18/2007 at 00:06, Jazz skrev:

GTA IV, Assasins Creed, Mafia 2, Battlestations: Midway 2, L.A Noire, Spore samt nästkommande bitar ur de flesta utdragna serier så som NFS, The Sims och diverse FPS (Battlefield, CoD).

 

Alan Wake som Hjelmen skrev ska också bli intressant, är väldigt förväntansfull på hur det kommer att se ut.

Grattis till Jazz vars text från 2007 just blivit citerad, nej, rakt av kopierad, av en spammare från New Dehli. Jag tyckte det var jävligt skumt att någon i 2021 ser fram emot Spore, Mafia två och GTA fyra. :huh:

För att gå on topic ser jag nog faktiskt inte fram emot någonting alls framöver. Inte ens att lägga vantarna på en PS5. Jag har så det räcker redan så det jag ser fram emot i så fall är väl en sund, hälsosam vardag där internet får en minimal del i jämförelse med idag, undantaget forumet där jag gärna hänger, och samtidigt i ett sunt tempo kan beta av mina spel jag nyligen köpt och sådana som jag haft i min backlog länge.

Vad ser ni fram emot? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nog finns det spel som lockar i framtiden, men det handlar om de stora titlarna så som The Elder Scrolls VI: (minns inte ens vart det ska utspela sig), GTA VI (under antagandet att en sådan utgåva kommer) och Mass Effect som tydligen ska komma ut med ett nytt inslag i serien.

Det tråkiga är att jag tvivlar på att någon av titlarna kommer att vara särskilt bra. Det brukar vara så med spel, för att inte säga "nuförtiden" så åtminstone nu i vuxen ålder.

Sen är det oklart om jag ens kommer ha en maskin att spela dem på när de väl kommer. Kommer knappast köpa ett PS5 för att spela Elder Scrolls VI, och jag köper inte direkt några värstinggrafikkort till PCn för speländamål längre. 

 

Får la se!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...