Jump to content

Dumma saker man trodde när man var liten.


RavenE
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 170
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Efter att jag drömt (men var helt övertygad om att det var riktigt) att jag sett en krabba utanför (vi bor en bit från närmsta möjliga ställe där det ska finnas krabbor + att den kröp ut från ett rör ^_^ ) så trodde jag att om man satt ner på toan så skulle den komma och nypa en i röven. Självklart var man säker när man sket eftersom man skiter på den i sådana fall. Det är typ det enda jag kommer på nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att det bodde små dvärgar i varje gatlyse med två 'linor' att dra i (för grönt och rött) för jag kunde för allt i världen inte förstå hur tekniken annars fungerade.

Att moln var solida eller åtminstone fluffiga.

Sen var mina geografiska kunskaper något förvirrade också. ^_^

Kan tillägga att jag inte kunda säga 'struts' eller 'kulspettspenna'. Det blev "skruts" och "kulsprutspenna".

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trodde av nån konstig anledning att det fanns en uggla i våran skorsten som man kunda gå upp till och prata med ^_^

Trodde även att min föräldrar hade två namn, deras riktigt namn och så 'mamma' och 'pappa'. Kunda inte fatta varför alla andra kallade sina föräldrar för mamma och pappa :P

Jag trodde att varje gång jag lyssnade på en CD, Markoolio t.ex, så stod han inne i stereon och sjöng... :(

Samma här. Trodde att det stod små gubbar inne i stereon/radion när det spelades nån musik :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I mitt område fanns det under en period ett blått sken från ett fönster. Alla barnen konspirerade, ty jag fick till slut reda på att det bodde HÄXOR där, som knarkade. I samma trapphus, på bottenvåningen, bodde tydligen tjuvar med pistoler som man såg när man kikade ner i brevinkastet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag trodde att det satt kineser på andra sidan jorden och tittade på när jag körde PS1. Att de på något sett såg det jag såg på tv rutan via satellit. Jag vill inte göra för långa kisspauser för jag tänkte att kineserna då säkerligen skulle bli skitförbannade på mig för att jag lät dem vänta utan att de kunde veta när jag skulle komma tillbaka.

Ja fy fan vilka konstiga tankar man hade. Trodde också att tomten var en mördare som red runt på en get.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att ha studerat denna tråd länge, kom jag aldrig på vad jag tänkte för dumma saker när jag var liten.

Jag tror att jag inte tänkte sån't, men plötsligt kom jag på en sak.

Nämligen så trodde jag att om man grävde så kunde man nå jordens kärna (eller ja, ni vet vad den heter).

Helt enkelt jordens mittpunkt.

^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag trodde att det ställe på kroppen det gjorde ondast att bli skjuten i var röven, enbart pga diverse tecknat man sett ^_^

Efter ett missförstånd när min mamma skulle förklara vad sex var för något trodde jag att "sex" var ett annat ord för "tjej". Detta resulterade i en utskällning av min bestörta lärare ^_^

Trodde dessutom att vilken fotbollsklubb som helst i världen kunde köpa vilken spelare som helst, och kunde för allt i världen inte förstå varför Kalmar FF inte köpte Ronaldo! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Satt och tänkte på något men sen precis när jag skulle skriva det så flög det ur huvudet. :ph34r:

Well, jag editerar när jag kommer på det.

Trodde vädigt länge att tjuvar inte fanns i verkligheten utan bara i filmer, serier och dylikt.

När jag sedan fick reda på att de verkligen fanns så föreställde jag mig väldigt ofta hur en tjuv )som såg ut ungefär som en av bröderna Dalton ^_^ ) kröp in genom mitt sovrumsfönster. Hade därför väldigt svårt att somna vissa stunder.

Redigerad av spajdermän
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...