Jump to content

Dumma saker man trodde när man var liten.


RavenE
 Share

Recommended Posts

Jag minns en gång när ´pappa lämnade av mig vid dagis lite sent, och när jag kom in i rummet där en lärare (helt ny var han också, skitspännande) berättade en historia om Titanic. Jag började ju som sagt lyssna en bit in i berättelsen, och jag fick uppfattningen om att Titanic var ett stoort sjörövarskepp, smockat med pirater och kanoner. Visserligen ett gäng mesar till sjörövare eftersom att dom fick båten att sjunka, men sjörövare var det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 170
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Haha:P jag trodde att tv-serier o filmer var som inte var tecknade gjordes på samma sätt som tecknade filmer -_- Alltså att man ritade massa bilder o klippte ihop dem:P

Haha, trodde tecknade filmer var såna där handdockor och otecknade hade dom filmat ur verkliga livet. altså dom hände på riktigt ^^

sen brukade jag se på vi fem närj ag var liten. det är ju dubbat till svenska, då trodde jag det stog gubbar på sidan av kameran och pratade, så skulle skådespelarna mima till det. för dom rörde ju på munnen så fult :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag trodde att avgassystemet på bilar var det som fick bilarna att gå framåt (alltså att utblåset puttade bilen framåt), sen trodde jag att engelska språket var svenska fast baklänges

*EDIT* Trodde också att alla exemplar av Bamse ritades för hand, asså att nån stackare satt och ritade samma tidning om och om igen, och kunde inte fatta hur han hann med eller hur varje ex såg exakt likadant ut, hade även en teori om att det kopierade tidningen, men den sprack pga att i skolan så gjorde kopiatorn kopior i svart/vitt xD

Redigerad av Valle-Ball
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha:P jag trodde att tv-serier o filmer var som inte var tecknade gjordes på samma sätt som tecknade filmer :unsure: Alltså att man ritade massa bilder o klippte ihop dem:P

Och jag trodde att dom tecknade figurerna fanns på riktigt, som när man tex. åkte till Gröna lund så var det nån som var utklädd till bamse och då trodde jag på fullaste allvar att det var han.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När vi var små var en standardkommentar "Har du varit på tjejkalas?" när någon glömt att dra upp gylfen. Man tyckte det var roligt att säga så, utan att förstå själva poängen (när man var som yngst alltså).

Någon som känner igen detta?

Haha, jo. Jag känner igen det :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När vi var små var en standardkommentar "Har du varit på tjejkalas?" när någon glömt att dra upp gylfen. Man tyckte det var roligt att säga så, utan att förstå själva poängen (när man var som yngst alltså).

Någon som känner igen detta?

mm.. fattade inte heller i början

EDIT: man kan lika gärna ha varit på killkalas :)

Redigerad av Remoob
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När vi var små var en standardkommentar "Har du varit på tjejkalas?" när någon glömt att dra upp gylfen. Man tyckte det var roligt att säga så, utan att förstå själva poängen (när man var som yngst alltså).

Någon som känner igen detta?

Japp...

Konstigt att ingen undrade vad man egentligen menade. Att tjejer skulle peta på ens gylf....nääää. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När vi var små var en standardkommentar "Har du varit på tjejkalas?" när någon glömt att dra upp gylfen. Man tyckte det var roligt att säga så, utan att förstå själva poängen (när man var som yngst alltså).

Någon som känner igen detta?

Hahaha aah memories, när man var liten va det ett sätt att retas nu brukar jag dra ner gylfen i förhoppning att bli inbjuden på tjejkalas :naughty::)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När vi var små var en standardkommentar "Har du varit på tjejkalas?" när någon glömt att dra upp gylfen. Man tyckte det var roligt att säga så, utan att förstå själva poängen (när man var som yngst alltså).

Någon som känner igen detta?

Ärligt talat kom jag på innebörden av det uttrycket jättenyligen. Typ nån månad sen :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det är för du inte tänkt på det. Man fattar ju aldrig såna saker då.

Fattade aldrig vad sambo var. Tills idag. Man bor i samma hus. Sam-bo. Enkelt men man tänker inte på det så sätt..

Självklart tänkte jag inte på det på dagis och lågstadiet, men jag har ju hört nån gång då och då under resten av min ungdom utan att förstå och sen helt plötsligt ploppade det upp och jag kom på det. Men ja, vad du sa är väl vettigt egentligen.. heh. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När vi var små var en standardkommentar "Har du varit på tjejkalas?" när någon glömt att dra upp gylfen. Man tyckte det var roligt att säga så, utan att förstå själva poängen (när man var som yngst alltså).

Någon som känner igen detta?

Haha, absolut! :naughty:

"Korvkiosken har visst öppet" är ju en annan gammal goding. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...