Jump to content

Dumma saker man trodde när man var liten.


RavenE
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 170
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Skall vi se. Jag själv trodde att damer kissade med rumpan; hur annars kunde de träffa vattnet så klockrent när de satt ned? Dessutom trodde jag att det var typ vita engångsmuggar med sugrör i (givetvis även med arg mun, arga ögon, armar och ben) som höll till i magen och sprutade upp spyor till munnen när man var magsjuk.

Och hur kunde golvet i ett flygplan, som ju är cylinderformat, vara plant? :confused:

Trodde att "värld" och "land" var samma sak.

Håll i er nu, ty jag kunde inte säga "tuggumi" när jag var liten. Sade istället "noppoti". :D

*EDIT*

En person som gick i min och Sianas klass för många herrans år sedan brukar vi kollektivt skratta åt när vi tänker på den dagen hon kom till skolan efter att ha sett den otecknade Flintstones-filmen:

"Visste ni, att på stenåldern hade man dinosaurier som grävmaskiner och så!"

Och ja, hon var kort, tjock och... Tjej :mellow:

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trodde att månen var gjord av ost , att alla ostfabriker låg på månen och att det var där ifrån alla moln som svävade över jorden kom från :mellow:

Wallace & Gromit. :confused:

Jag vet inte om det här är vanligt bland små barn, men jag hade iaf massa olika namn för saker och personer. Farmor var 'bomma', en av morsans polare var 'veve', fläktar var 'goggli', osv... :D

Hehe, en annan sak, jag hade en form av fläkt-fetisch som barn. Alltid när vi var på affärer var pappa tvungen att starta alla fläktar, glömde han bort någon så blev det hus i helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håll i er nu, ty jag kunde inte säga "tuggumi" när jag var liten. Sade istället "noppoti". :D

Jag vet inte om det här är vanligt bland små barn, men jag hade iaf massa olika namn för saker och personer. Farmor var 'bomma', en av morsans polare var 'veve', fläktar var 'goggli', osv... :mellow:

Vad fick ni namnen ifrån då? Bara kom upp i skallen eller? :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...