Jump to content

Dumma saker man trodde när man var liten.


RavenE
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 170
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag lekte logisk när jag var omkring 4 och ville lära mig engelska. Yes var ja, det visste jag, så då betydde det att jag blir yesg på engelska.

Ja just det, såna där sköna tankar hade man ju när man var liten! :P

Jag har försökt komma på nåt länge men kan fan inte komma på något, får fråga mamma och pappa ;D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag trodde att svensk valuta var den "riktiga" valutan. Jag förstod inte varför det var så krångligt i alla länder, att tuggummi (typ Jenka och så) kostade 3,34834 istället för 50 öre, och liknande saker.

Jag trodde på magi.

Jag trodde på gud/gudar.

Jag trodde att folks liv var förutbestämda.

Kommer inte på något mer just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att jag inte kunde bli smal

Att tjejer alltid kommer att hata mig

Att alla var kristna, och därför borde jag också vara kristen, p.g.a. den där jävla Skol-kristenhets-propagandan

som däremot inte existerar längre i min hemstad. Allt var ett helt jävla femstegs program varje dag.

- Morgonpsalm

- Morgonbön

- Bordsbön

- Bordsbön

- Dagsavslutningsbön

Nu efter att ha frågat några unga personer använder dom inte nåt av dem där, inte ens bordsböner i lågstadium.

Trodde inte på Telepati, enkelt begrepp tankeläsning men ändå så är det inte tankeläsning.

Trodde inte på ett sjätte sinne.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag inbillade mig ett tag att "bryta ett ben" alltid innebar att något av benen man står på sa "bye-bye" och lossnade från kroppen. Senare fick jag lära mig att det finns fler ben än dessa två och att ett benbrott inte behöver betyda att ett ben gått av fullständigt.

Det trodde jag med! (w00t)

Jag trodde även att man alltid dog med stängda ögon. Senare när jag fick lära mig om samlag trodde jag även stenhårt på att kvinnor kunde bli gravida även om de inte haft sex (jag menar, mina föräldrar bara kunde inte ha knullat! :unsure: ). Hade även mina funderingar på om det var så att jag var den enda människan här i världen och att alla andra var robotar.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill höra något riktigt konstigt? Jag trodde inte på andar eller andra övernaturliga fenomen då jag var yngre.

Förmodar att det även är vanligt att man inte trodde på ren ondska. Man trodde att alla hade det lika bra som vi på gtasajten.

EDIT: Trodde även att jag egentligen var död och att jag levde I en dröm. Eller fick rättare sagt tankar om det.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Minns inte så mycket... förutom att jag trodde att världen var skapad för mig, att jag var förföljd av kameror och att gud dokumenterade mitt liv precis som i den filmen med Jim Carrey... vad heter den? :unsure:

Trodde även att alla fem sinnen var olika för alla på jorden. Alltså att grönt för mig var brut för Pelle and so on.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att mörkhyade var mörka för att dem varit i solen för länge :unsure:

Hehe, det stämmer delvis så du kan fortsätta tro på det (w00t)

Alla människor har kommit från nordafrika, och de som emigrerade till norr utvecklades av klimatet

och fick hy så det inte skulle frysa lika mycket i det kalla vinterklimatet de började också göra

kläder av pälsar och skinn.

Och en annan folkgrupp emigrarade till öst och utvecklades enligt klimatet till öst.

Och de som stannade kvar i afrika spridde ut sig, och utvecklades av det varma klimatet.

Och fick hy så dom tål den stekheta solen.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Minns inte så mycket... förutom att jag trodde att världen var skapad för mig, att jag var förföljd av kameror och att gud dokumenterade mitt liv precis som i den filmen med Jim Carrey... vad heter den? :unsure:

Trodde även att alla fem sinnen var olika för alla på jorden. Alltså att grönt för mig var brut för Pelle and so on.

Truman Show <3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...