Jump to content

Dumma saker man trodde när man var liten.


RavenE
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 170
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det första jag uttalade var gang-gang. Jag tränade på att cykla och det var så kul så jag skrattade och när morsan frågade vad som var så kul så var det tydligen gang-gang.

Farfar var det första riktiga ordet jag lärde mig. Och det var även till honom som jag log för första gången.

-----

En annan dum sak. När Estonia sjönk skulle jag strax fylla 2 år. De enda båtar jag kände till då var gummibåtar och små ekor. Så jag kunde för mitt liv inte förstå varför alla tjatade om den där båten hela tiden. Det var väl ingenting?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer ihåg på sexårs när jag var den enda som kunde läsa :unsure: Så varje gång nån såg nåt klotter så frågade de mig vad som stod och blev sedan chokbesvikna när jag inte visste :wub:

Aah, det var tider det. Det var bara de som kunde läsa som fick låna serieböcker på biblioteket. Snacka om att folk var avundssjuka på mig när jag lånade 2-3 färglada, trevliga Tintinböcker varje torsdag, medans de var tvingade att låna typ "Connys Ponny" och "Lisa lagar mat". ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aah, det var tider det. Det var bara de som kunde läsa som fick låna serieböcker på biblioteket. Snacka om att folk var avundssjuka på mig när jag lånade 2-3 färglada, trevliga Tintinböcker varje torsdag, medans de var tvingade att låna typ "Connys Ponny" och "Lisa lagar mat". ;)

Tintin är ju skitbra. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur gamla var ni när ni lärde er läsa?

Själv var jag 4½ när jag började. :wub:

Jag började läsa någon gång mellan 3½ - 4 år. Jag minns att jag fick läsa ur barnböckerna inför barnen, ungefär som någon fröken. :unsure:

Är det någon text i Totte-böckerna? För jag har för mig att jag läste ur sådana böcker.

Jag skrev min första "Novell" när jag var sex år, tillsammans med min granne som hittade på storyn. Den läste vi sedan upp för mamma. Den handlade om katten Gustav och min pappa. ;)

Den hänger inramad på väggen i datorrummet idag. Om någon vill så kan jag skriva av den (Med stavfel) och slänga upp i novelltråden. :P

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag började läsa någon gång mellan 3½ - 4 år. Jag minns att jag fick läsa ur barnböckerna inför barnen, ungefär som någon fröken. :unsure:

Är det någon text i Totte-böckerna? För jag har för mig att jag läste ur sådana böcker.

Jag skrev min första "Novell" när jag var sex år, tillsammans med min granne som hittade på storyn. Den läste vi sedan upp för mamma. Den handlade om katten Gustav och min pappa. ;)

Den hänger inramad på väggen i datorrummet idag. Om någon vill så kan jag skriva av den (Med stavfel) och slänga upp i novelltråden. :wub:

Gör det. :P

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den hänger inramad på väggen i datorrummet idag. Om någon vill så kan jag skriva av den (Med stavfel) och slänga upp i novelltråden. ;)

Ett måste :unsure:

minns vi hade lådor när jag började ettan. sen hade vi en fisk våra namn skulle stå på (en papperslapp som såg ut som en fisk, fasttejpad på lådan) så jag skrev mitt namn spegelvänt, och läraren vart sur på mig (gnat kärring) sen minns jag att jag tänkte "vad spelar det för roll vilket håll man skriver åt?"

sen minns jag en gång i klätterställningen på lekis, jag klättrade upp typ två meter ovanför backen, sen ramlade jag och tog tag i en dekoration som hängde där (nån smal träpinne) och slog i backen i en sten, brjade storblöda ur bakhuvet. grinandes sprang jag in till fröken och sa "jag hätt sönder fröken! låt låt! (förlåt)" innan jag fick banage och fick åka på sjukan :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...