Jump to content

Matlagningstips!


Mark
 Share

Recommended Posts

P-p-p-p-p-p-p-piiiiiiicoooooooo!

En post mer eller mindre? Det ända jag tänkte på när jag postade den där posten var att uttrycka min kärlek för tacos. Sedan kan jag även säga att jag redan tipsat om tacos. Men det är bra att fler gör det, så han inte går miste om tacos, en av världens bästa maträtter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En post mer eller mindre? Det ända jag tänkte på när jag postade den där posten var att uttrycka min kärlek för tacos. Sedan kan jag även säga att jag redan tipsat om tacos. Men det är bra att fler gör det, så han inte går miste om tacos, en av världens bästa maträtter.

Jag spann vidare på taco-idén och skrev det hela mer utförligt, men nu ska vi inte tjafsa. Låt vår kärlek för tacos snärja upp oss, broder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag spann vidare på taco-idén och skrev det hela mer utförligt, men nu ska vi inte tjafsa. Låt vår kärlek för tacos snärja upp oss, broder.

Inga problem. Kan ju sedan tipsa om min lilla specialare, med tacos. Spinner vidare på det hela lite till. Lägg 4 frallor (rostmackorblablawhateverdomheter) på en tallrik, smöra dem, lägg på tacofärs som blev över sedan dagen efter, lägg en massa herrgårdsost (helst) över och in i mikron tills osten smällt så den passar din smak. Ta ut och ääät. Kan även serveras med några "gurk-fingrar". Mummah.

Jag kallar den "Vicke's Tacomacka".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjaaaa, det finns ju ett sätt att göra pizza..

Om du har en Lidl affär i närheten kan du alltid springa in och köpa deras färdiga degar (tomatsås ingår), sedan är det bara att arbeta ut degen på en plåt och sedan ha på tomatsåsen och alla ingredienser.

Själva matlagningen tar 5 minuter HÖGST och sedan i ugnen tar det 10-15 minuter.

Pizzan blir förövrigt riktigt smarrig, brukar käka detta då jag är hemma själv.

Edit; Pizzan räcker 2 dagar efter om du inte har stor magsäck, jag brukar käka 2 bitar själv för att sedan ställa resten i kylen för att äta under senare tillfälle.

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjaaaa, det finns ju ett sätt att göra pizza..

Om du har en Lidl affär i närheten kan du alltid springa in och köpa deras färdiga degar (tomatsås ingår), sedan är det bara att arbeta ut degen på en plåt och sedan ha på tomatsåsen och alla ingredienser.

Själva matlagningen tar 5 minuter HÖGST och sedan i ugnen tar det 10-15 minuter.

Pizzan blir förövrigt riktigt smarrig, brukar käka detta då jag är hemma själv.

Finns även på Ica.

Kallas "Pang-Pizza" av mig och min familj. :unsure:

Är mycket simpelt, ganska billigt och gott. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inga problem. Kan ju sedan tipsa om min lilla specialare, med tacos. Spinner vidare på det hela lite till. Lägg 4 frallor (rostmackorblablawhateverdomheter) på en tallrik, smöra dem, lägg på tacofärs som blev över sedan dagen efter, lägg en massa herrgårdsost (helst) över och in i mikron tills osten smällt så den passar din smak. Ta ut och ääät. Kan även serveras med några "gurk-fingrar". Mummah.

Jag kallar den "Vicke's Tacomacka".

Pågen JätteFranska är väl ganska standard för alla. Smakar noll och är billigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ungefär i samma situation som dig.

Idag blev det pasta till lunch med carbonarasås (pulver). Det är jättelätt att göra, går snabbt och smakar gott. Annars kan jag rekomendera lasagne. Gör du en stor omgång kan du sedan frysa ner resten. Gjorde själv det innan jag flyttade och har nu 5 portioner lasagne i frysen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Väcker upp den här tråden igen. Jag har ju själv, liksom trådskaparen, flyttat i höst. Matlagningen går bra och så, men jag är grymt dålig på att variera maten. Varje vecka käkar jag alltid pyttipanna, stuvade makaroner och köttbullar, pasta carbonara etc. någon dag. Jag käkar dessutom lunch hemma, så det blir mycket matlagning.

Jag skulle vilja ha lite tips på god, billig och framförallt mättande mat. Gärna något som inte tar allt för lång tid att laga heller, då lunchen ofta inte är speciellt lång.

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Paella, koka ris men en buljongtärning i vattnet. Blnda i ett pkt saffran i det kokta riset.

Wooka upp "havsblandning" (räkor, bläckfisk, crabbfich mm finna att köpa fryst i alla matbutiker) några starka ölkorvar och kyckling och blanda i riset.

Servera med tequila och citron.

Köttfärspaj: Köp mördeg på rulle, lägg den i en form, kör den i ugnen på 225 grader tills den är fluffig som f*n.

Häll i köttfärsåsen som du gjort. Släng på pajdeg/ost på toppen, kör i ugnen igen i 10 min. Ät

Köp Zucchini (tror det heter squash på svenska) dela den på mitten.

Ta en matsked och gröp ur den. Gör en köttfärssås, blanda i innälvorna från squashen, lägg det i hålet. Släng på riven ost, grädda i ugnen i en 20 min på 175 grader.

:D

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köp Zucchini (tror det heter squash på svenska) dela den på mitten.

Ta en matsked och gröp ur den. Gör en köttfärssås, blanda i innälvorna från squashen, lägg det i hålet. Släng på riven ost, grädda i ugnen i en 20 min på 175 grader.

:D

Åh! Fan vad gott det lät! :( Ska lätt testas!

Edit: !

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...