Jump to content

Matlagningstips!


Mark
 Share

Recommended Posts

God dag, kära GTAsajtare.

Nu är det så här, att på torsdag flyttar jag hemifrån för första gången, till en alldeles egen lägenhet. Väldigt fin en dessutom.

Nu är det också så här, att jag kan inte laga mat och skulle behöva lite tips på något billigt och gott man kan äta till middag. Pasta med ketchup är ju en studentklassiker, men det låter inte så frestande.

Jag vänder mig till er. Dela med er av era matlagningsfärdigheter. Helst inte för svåra rätter, jag har nyss lärt mig hur man kokar ägg.

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

God dag, kära GTAsajtare.

Nu är det så här, att på torsdag flyttar jag hemifrån för första gången, till en alldeles egen lägenhet. Väldigt fin en dessutom.

Nu är det också så här, att jag kan inte laga mat och skulle behöva lite tips på något billigt och gott man kan äta till middag. Pasta med ketchup är ju en studentklassiker, men det låter inte så frestande.

Jag vänder mig till er. Dela med er av era matlagningsfärdigheter. Helst inte för svåra rätter, jag har nyss lärt mig hur man kokar ägg.

Tack på förhand!

Ät gröt, faggot.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är sk*t gott och lätt att göra.

1) Köp färdig pajdeg (finns på rullar i alla matbutiker)

2) Gör köttfärssås

3) Läg pajdeg i en form

4) Kör pajdegen i ugnen tills den är helt "fluffig" i c:a 225 grader

5) Ta ut pajdegen

6) Lägg i köttfärssås på pajdegen

7) Lägg lite pajdeg ovanpå köttfärsen, typ sicksak mönster

8) Kör pajen 10 minuter i ugnen

9) Ta ut pajen

10) Ät

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EH? :lol:

Det är ett jävla jobb att göra en bra lasagne. Framförallt är det väldigt tidskrävande - 1:30 h minst.

Inget man slänger ihop en stressig tisdag precis.

Han ville ha tips på saker som är gott, inte snabbt att göra.

Har man bråttom är lasagne inget man ställer sig och tillagar, men har man tid så.

Och visst, det är lite jobb, men inte så avancerat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1 handfull spagetti.

1 handfull frysta grönsaker.

4 biffar

sojasås

chilisås (söt)

Koka upp vatten, släng i spagettin och grönsakerna under omrörning och sätt samtidigt på en stekpanna med biffarna + lite smör.

När biffarna är färdigstekta är även kastrullen det.

Lägg upp på en tallrik, häll först på sojasåsen och sedan chilisåsen och ät!

Tar inte mer än 10 minuter :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste det vara snabbt att göra? Har du stressigt eller? Annars vore det väll bra att försöka lära dig göra någonting lyxigt. Som du då samtidigt kan ha användning för, om du t.ex ska bjuda in nån kvinna eller liknande. Sno med dig någon kokbok hemmifrån och leta upp någon biff eller någonting och ät lyxig mat, för att inviga ditt nya hem. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste det vara snabbt att göra? Har du stressigt eller? Annars vore det väll bra att försöka lära dig göra någonting lyxigt. Som du då samtidigt kan ha användning för, om du t.ex ska bjuda in nån kvinna eller liknande. Sno med dig någon kokbok hemmifrån och leta upp någon biff eller någonting och ät lyxig mat, för att inviga ditt nya hem. :P

Du har aldrig fattat det där med studentkäk eller? Det ska gå fort och det ska va billigt, annars är det ingen idé att flytta hemifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...