Jump to content

ÖL!


Complex
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

*Knack knack*

Nu börjar helgen närma sig, (Ja, tisdag är nära till helg.) och jag har funderat lite över vad jag ska be mamma köpa imorgon när vi sticker till systemet. Eftersom jag helt plötsligt gillar vitt vin så tror jag att en sådan flaska kommer inhandlas.

Men sedan så tänkte jag att jag ska köpa några öl för att "lära mig" dricka öl igen.

Så jag undrar om ni har tips på några "nybörjar"-öl, just nu gillar jag inte ölsmaken speciellt mycket så om det finns några milda ölsorter som ni känner till och tycker är goda så vore det jättekul om ni vill tipsa lite. :)

Edit: Prisklasser spelar ingen roll, bara ölen går att köpa på systemet.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Knack knack*

Nu börjar helgen närma sig, (Ja, tisdag är nära till helg.) och jag har funderat lite över vad jag ska be mamma köpa imorgon när vi sticker till systemet. Eftersom jag helt plötsligt gillar vitt vin så tror jag att en sådan flaska kommer inhandlas.

Men sedan så tänkte jag att jag ska köpa några öl för att "lära mig" dricka öl igen.

Så jag undrar om ni har tips på några "nybörjar"-öl, just nu gillar jag inte ölsmaken speciellt mycket så om det finns några milda ölsorter som ni känner till och tycker är goda så vore det jättekul om ni vill tipsa lite. :>

Edit: Prisklasser spelar ingen roll, bara ölen går att köpa på systemet.

Ljusa Zlatopramen är mild och väldigt god, hyfsat billig och finns på systemet.

Cyper: Draught beyter tappöl (från fat) och stout är stout men jag antar att du syftar på Guinness olika sorter. Där vet jag inte skillnaden, googla och jag lovar att du finner.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte de där svarta burkarna med en sån där pysförlängande plastkula i? <_<

Typ som Guinness?

Det försökte jag och en polare dricka på hultsfred när vi redan var lite lagom druckna. Fatta vad snopna vi blev när kulan lade sig för hålet och hur mycket vi än försökte fick vi inte i oss något.

När vi väl fattade vad som var på gång var det inte ens speciellt gott heller. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Typ som Guinness?

Det försökte jag och en polare dricka på hultsfred när vi redan var lite lagom druckna. Fatta vad snopna vi blev när kulan lade sig för hålet och hur mycket vi än försökte fick vi inte i oss något.

När vi väl fattade vad som var på gång var det inte ens speciellt gott heller. :confused:

minns när ett par polare drack några flak med dom där, och jag tog burkarna, skar upp dem och kastade de hårda plastkulorna på dem :confused: 2 in 1 så att säja :doh: snuskig öl och trevliga kulor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 months later...

Jag drar upp en gammal goding till tråd. Fyllde ju 20 i början av det här året och har sparat en flaska av alla öltyper som jag har köpt sen dess på det awesomea systembolaget på Regeringsgatan + Nils Oscar Imperial Stout som är importerad.

1-1_1082309_0.jpg

2-1_1082309_1.jpg

3-1_1082309_2.jpg

4-1_1082309_3.jpg

Alla är goda men de extra ordinära som jag verkligen kan rekommendera är: Solstice d'hiver, St Peter Cream Stout, Nils Oscar Imperial Stout, St Feuillien, The Shipward Winter Ale och Maredsous 8 och sen har jag väldigt stora förväntingar på den oöppnade Rasputin Imperial Stout, den kostar nämligen 149:- på systembolaget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...