Jump to content

Bild på din datorhörna!


Mark
 Share

Recommended Posts

Eller så är det du som är idioten som slänger upp en bild på 8 MP bara för att det inte finns någon regel.

I och med att Beffo har lagt ner så hittade jag Photobucket, Men först visste jag inte hur man gjorde thumbnails. Det var efter som jag lärde mig. Och fortsatte där med med thumbnail i screen-tråden. Men jag hade glömt bort denna bild att den en var kvar.

Sedan att Stellhell kommer som en otrevlig idiot och inte ens PMar eller något utan bara tar bort och skirver jubelkukhuve tycker jag knappast är så moget eller kul. Men vissa verkade finna det roligt (lätt-roade-as)..

Så hur skulle jag gjort där enligt er som alltd gör rätt?

Berätta gärna..

(eller PMa) :rolleyes:

EDIT: Damn, ny sida men Offtopic

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I och med att Beffo har lagt ner så hittade jag Photobucket, Men först visste jag inte hur man gjorde thumbnails. Det var efter som jag lärde mig. Och fortsatte där med med thumbnail i screen-tråden. Men jag hade glömt bort denna bild att den en var kvar.

Sedan att Stellhell kommer som en otrevlig idiot och inte ens PMar eller något utan bara tar bort och skirver jubelkukhuve tycker jag knappast är så moget eller kul. Men vissa verkade finna det roligt (lätt-roade-as)..

Så hur skulle jag gjort där enligt er som alltd gör rätt?

Berätta gärna..

(eller PMa) :rolleyes:

EDIT: Damn, ny sida men Offtopic

Man kan alltid fråga!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade inte brytt mig om bilden hade varit utan thumbnail i en normal storlek.

Du kan ju börja med att lära dig hur du förminskar en bild i paint.

Du kan ju även direkt minska kvalitén på bilderna du tar i kameran.

Mjo, stämmer. Men nu hade jag ju bilden tagen och om jag inte har fel så om jag minskar via paint så blir bilden ihop krympt? :rolleyes:

Man kan alltid fråga!

Före jag postar?

Var?

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, stämmer. Men nu hade jag ju bilden tagen och om jag inte har fel så om jag minskar via paint så blir bilden ihop krympt? :rolleyes:

Om bilden är typ 2000x2000 så förminskar du till till ungefär 1000x1000 vilken är 50% spara bilden i jpeg så kan du till och med ladde upp den på forumet :P

vad menar du emd ihopkrumt? att bilden blir mindre eller att bildstorlekten blir mindre. Meningen är ju den att den ska blir mindre(ihopkrymt). Om du istället menar att den förlorar skärpa förminskar du på fel sätt.

Före jag postar?

Var?

Var som helst! Lite på gränsen till en TROMS-fråga men som alla säger: Starta en ny tråd om den inte finns en som täcker dina behov.

Inte för att jag borde lägga mig i, för mig spelar det inte så stor roll bara det inte är 20 bilder/sida

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om bilden är typ 2000x2000 så förminskar du till till ungefär 1000x1000 vilken är 50% spara bilden i jpeg så kan du till och med ladde upp den på forumet :lol:

vad menar du emd ihopkrumt? att bilden blir mindre eller att bildstorlekten blir mindre. Meningen är ju den att den ska blir mindre(ihopkrymt). Om du istället menar att den förlorar skärpa förminskar du på fel sätt.

Men det jag menar med ihopkrympt eller borde säga ihoptryckt. Allt ser fuckat ut. men dom kanske har ändrat det eller så tänker jag på ett annat program... :P

Jajam något att tänka på då...

Var som helst! Lite på gränsen till en TROMS-fråga men som alla säger: Starta en ny tråd om den inte finns en som täcker dina behov.

Inte för att jag borde lägga mig i, för mig spelar det inte så stor roll bara det inte är 20 bilder/sida

Ok, tack för svar...

Det är många som inte bryr sig tror jag, men dom som gör är dom som MÅSTE få det återgärdat :rolleyes: (tror jag)

BTW: Sorry för mass Offtopic.....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kör ni inte tentaplugg i skolan med massa kaffe, take-awaykäk och en och annan övernattspluggning? Så brukar det bli för oss. Påminner litegrann om när man var yngre och lanade, fast plugg istället för lanande.

Jag kan säkert söka mig till svaret, men vilket typ av boende var det du hade?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kör ni inte tentaplugg i skolan med massa kaffe, take-awaykäk och en och annan övernattspluggning? Så brukar det bli för oss. Påminner litegrann om när man var yngre och lanade, fast plugg istället för lanande.

Jag kan säkert söka mig till svaret, men vilket typ av boende var det du hade?

Jooo, så blir det med stor sannolikhet nästa vecka även för min del. Många sitter redan i skolan efter föreläsningarna och pluggar men jag känner alltid ett stort behov av att komma hem en stund då och käka och koppla av innan jag börjar, och sen brukar jag inte orka åka in. Tentan är på torsdag.

Lägenhetsspecs: två rum & kök, 52 kvadrat & balkong, andra våningen, 50-talshus, delar med syster.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ett Antec Nine Hundred. Riktigt trevligt chassi som har väldigt bra kylningsförmåga.

Hade ett sånt på G, men kom på mig själv och köpte deras 300 istället för 900 som för mig kyler lika bra (samma fläktantal, 140 istället för 200 i taket). Halva priset, och så behöver man inte bry sig om att ha en snygg kabeldragning när man slipper plexi på sidan och tacka gudarna för allt detta neon som ska lysa till sin förbannelse. Tröttnade ganska snabbt på det i min förra burk vilket hade allt för mycket sånt. 7st 80fläktar, alla med dioder, CPUfläkt med diod. Ett UV-rör i botten. Den fina blandningen av Blått, Rött, Grönt och UV blev bara en smet av färger. Sen lyckades jag aldrig få någon reda på mina kablar, testa att tejpa och dylikt men det såg förjävligt ut i i vilket fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...